Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird Inbox  (gelezen 789 keer)

Offline yJi

  • Lid
Thunderbird Inbox
« Gepost op: 2017/09/03, 13:19:49 »
De mail in de inbox van Thunderbird verdween vroeger nooit.
Maar tegenswoordig zelfs al met het opstarte van Thunderbird is dan ineens weer mijn inbox helemaal leeg.
Heb dat voorgelegd aan het Thunderbird team, maar heb nog geen juist antwoord gehad.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen, heeft dat met een niet juiste instelling van doen, en als dat is, waar vind ik dat.
Zo dat ik weer kan veranderen, zodat de inbox gevuld blijft totdat ik zelf inkomende mails ga verwijderen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/03, 13:24:11 »
Imap of pop server?

Bij imap kan dit inderdaad zomaar gebeuren door verkeerde instellingen. Bijvoorbeeld als ingesteld staat dat inmiddels gelezen mails de volgende niet nogmaals weergegeven hoeven te worden.

Om mail goed te bewaren is pop dan ook aan te raden.
« Laatst bewerkt op: 2017/09/03, 13:26:00 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/03, 15:36:25 »
Bij imap kan dit inderdaad zomaar gebeuren door verkeerde instellingen. Bijvoorbeeld als ingesteld staat dat inmiddels gelezen mails de volgende niet nogmaals weergegeven hoeven te worden.
Welke instelling bedoel je, ik kan deze instelling niet vinden in Thunderbird...

Misschien heeft de vraagsteller iets gewijzigd in de instelling “Synchronisatie & Schijfruimte” en wordt alleen recente mail lokaal gesynchroniseerd.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/03, 15:48:41 »
Welke instelling bedoel je, ik kan deze instelling niet vinden in Thunderbird...

Kan ik nu niet zien want nu niet achter een pc met imap email.
In elk geval kan dat wel voorvallen want dat heb ik al veel vaker meegemaakt.

... dat inmiddels gelezen mails de volgende keer niet nogmaals weergegeven hoeven te worden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yJi

  • Lid
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/03, 16:17:40 »

Bij imap kan dit inderdaad zomaar gebeuren door verkeerde instellingen. Bijvoorbeeld als ingesteld staat dat inmiddels gelezen mails de volgende niet nogmaals weergegeven hoeven te worden.

Nee, de ontvangend mail gaat via pop, en niet via imap.
Lijkt net of de duivel er mee speelt!

Welke instelling bedoel je, ik kan deze instelling niet vinden in Thunderbird...

Misschien heeft de vraagsteller iets gewijzigd in de instelling “Synchronisatie & Schijfruimte” en wordt alleen recente mail lokaal gesynchroniseerd.

Neen, en ik dus ook niet , soms staat er tot een week in mijn inbox, maar vandaag opende ik mijn inbox en weg al mijn ingekomende mail, waarvan sommige er al in stonden sinds eind juli. Ik weet echt niet meer waar ik dat nog weer veranderen kan, zodat het in mijn inbox blijft totdat ik het handmatig verwijderd.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/03, 16:50:11 »
Neen, en ik dus ook niet , soms staat er tot een week in mijn inbox, maar vandaag opende ik mijn inbox en weg al mijn ingekomende mail, waarvan sommige er al in stonden sinds eind juli.

Volgens mij was het iets met 'nieuwe emails ophalen' waardoor reeds dan niet meer ingeladen worden. Maar dat zou ook zomaar een mailserver instelling kunnen zijn bij sommige emailproviders.

Maar voor jou niet relevant meer aangezien het bij jou toch POP is is er inderdaad meer aan de hand.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jolo

  • Lid
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/03, 16:59:46 »
Je zou kunnen checken in Thunderbird > Bewerken > Accountinstellingen > Schijfruimte. Of wellicht de optie "Berichten verwijderen die ouder zijn dan" is geselecteerd.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline yJi

  • Lid
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #7 Gepost op: 2017/09/03, 19:47:12 »
Nu bleek dat in Thunderbird die optie wel als imap stond om te ontvangen...kan ik dat zelf gedaan hebben of komt dit door de
Fritz.box instellingen. Want daarin staat wel imap ingesteld, en dus ook in Thunderbird.

Gelukkig heb ik ze nog in Evolution. Weliswaar niet allemaal meer.
De rest is zomaar verwijderd en ook niet eens in de prullenbak!

Dit heb ik nu dan ook op pop gezet in Thunderbird.
Dat gezeur had ik nooit in Pegasus Mail, toen was er misschien ook nog geen imap-mail.

Hoop dat het nu opgelost is.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #8 Gepost op: 2017/09/03, 21:27:57 »
Dan kan het zijn dat ze nog in de prullenbak van de server staan. =D
Servers staan meestal zo ingesteld dat imap verbinding niet direct volledig kan verwijderen.

Inloggen op de webmail (= vaak mogelijk).


Nog een handige tip.
Laat opgehaalde mail niet verwijderen, maar laat bewaren. Meestal max 99 dagen mogelijk.
Kun je instellen in de instellingen.
Dan heb je altijd een extra backup van de laatste 99 dagen. =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yJi

  • Lid
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #9 Gepost op: 2017/09/04, 08:40:37 »
Nog een handige tip.
Laat opgehaalde mail niet verwijderen, maar laat bewaren. Meestal max 99 dagen mogelijk.
Kun je instellen in de instellingen.
Dan heb je altijd een extra backup van de laatste 99 dagen. =D

Dank je ook voor de tip van 99 dagen!
In Evolution staan ze gelukkig ook nog wel.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline HWE64

  • Lid
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #10 Gepost op: 2017/09/04, 09:10:25 »
@yli, Ik heb IMAP en mijn berichten blijven in de inbox staan met deze instelling ^-^.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #11 Gepost op: 2017/09/04, 09:22:52 »
Ik heb ook IMAP en er staan nog berichten van 12 jaar geleden… :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #12 Gepost op: 2017/09/04, 09:28:07 »
Thunderbird zal niet zomaar berichten uit je inbox verwijderen. Is het mogelijk dat je die account ook met andere clients hebt benaderd? Als evolution bijvoorbeeld wél op pop ingesteld staat, dan zullen de berichten naar evolution gedownload worden als je de mail in evolution bekijkt. Nadien zijn ze dan niet meer aanwezig in thunderbird.

Zie het zo: met POP download je de berichten van je server naar je eigen computer. Met IMAP kijk en werk je je op de server.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Thunderbird Inbox
« Reactie #13 Gepost op: 2017/09/04, 12:59:38 »
Thunderbird Check:
Staat de Menubalk aan?
Nee? rechtermuisklik bovenin naast het (de) tabblad(en), Menubalk.
Staat Beeld > Menubalk > Werkbalken > Snelfilterbalk aan?
Nee? linksklik, vink aan.
Boven de mail items staan nu:
Ongelezen Met ster Contact Labels Bijlage
Staan deze items aan?
Zoniet zie je geen mail ;) of staan per item uit.
Muisklik toggled de status.

Met IMAP synchroniseer je met de server.
Je overige mailclients (smartphone, tablet) dienen ook met IMAP ingesteld te zijn.
Bij smartphone of tablet is het misschien zinvol alleen de laatste xx dagen zichtbaar te laten zijn. (opslag ;) )
Op je ruime opslagdoos wil je natuurlijk alles kunnen zien.
of
Je verplaatst oudere mail naar Lokale mappen, deze is dan van de server af en niet (meer) zichtbaar op de andere clients.
« Laatst bewerkt op: 2017/09/04, 13:13:59 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL