Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermresolutie  (gelezen 253 keer)

Offline gusteman

  • Lid
Schermresolutie
« Gepost op: 2013/05/26, 11:41:47 »
Hoi allemaal.
Aangezien de zoekfunctie mij niks opleverde komt hier mijn probleem:
ik heb op een laptop Aspire 1710 Ubuntu 12.04 geïnstalleerd.
Het programma draait vlot, alhoewel er wat beperkingen zijn door de beperkte RAM (512Mb) maar daar kan ik mee leven.
De schermresolutie echter laat te wensen over.
Nu heeft deze laptop een heel goed LCD scherm (toch onder Windows) wat zich perfect leent tot het werken met grafische programma's.
In 12.04 echter stel ik vast dat onder de standaard resolutie geen spelletje kunnen worden gespeeld (ik heb een zoontje van zes, dus ...  :rolleyes:).
Wanneer ik de resolutie verander van de oorspronkelijke instelling (1280 x 1024) naar 1280 x 960 behoud ik nog steeds beeld maar willen de spelletjes (bijv Neverputt) niet opstarten.
Ga ik nog een stapje verder (naar 1152 x 864) dan heb ik geen beeld meer, maar enkel een soort van roze wolk waardoor ik alle controle verlies. Overstappen naar 1024 x 768 zit er al helemaal niet in.
Nu weet ik dat er een mogelijkheid bestaat om onder Wine te werken in een venster, maar ik krijg Wine niet geconfigureerd zodat ik er die programma's kan laten draaien.

Waarschijnlijk zal het weer maar eens een (voor ervaren gebruikers) voor de hand liggende oplossing zijn maar zelf kom ik er dus niet uit. :-[

Iemand enig idee?

Alvast van harte dank voor de moeite. :)