Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sound Juicer niet aan de praat  (gelezen 1114 keer)

Sound Juicer niet aan de praat
« Gepost op: 2015/10/27, 10:48:43 »
Na een verse installatie van mijn Ubuntu 14.04  doet alles het weer ,  behalve die Sound-Juicer.      Na het klikken op de Start knop  krijg ik te zien   -------    Kon Sound Juicer niet  starten.    Reden :    De benodigde plugin  voor bestandstoegang is niet gevonden  ----------       Dit krijg ik te zien na installatie  via  SC.   enof   Synaptic .     Iemand een tip   ?          Vr.  gr.   Oldtimer.     :)
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/28, 12:01:12 »
Dit was bij sommigen vroeger al een issue bij Sound Juicer. Maar de mogelijke oplossing zou kunnen zijn door de volgende onderstaande regels te kopiëren en in een terminalvenster te plakken:
rm ~/.gstreamer-0.10/registry.*.bin
En vervolgens daarna deze regel kopiëren en in je openstaande terminalvenster te plakken:
gst-inspect-0.10 > /dev/null
Normaliter zou het probleem opgelost moeten zijn. Zo niet, dan is er wat anders aan de hand.....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/29, 10:41:25 »
Helaas  Marqeaux ,  de tip heeft niet geholpen, het zal wat anders zijn .      Ik ga maar op zoek naar een vervangend progje, wel bedankt voor de reactie.      Vr.  gr.  Oldtimer.    :)
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/29, 13:50:18 »
Ai, dat is jammer. Dan is het inderdaad een ander, dieper liggend probleem.

Normaliter adviseer ik mensen doorgaans geen vervangende software voor hetgeen ze gewend zijn, maar ik maak voor deze keer een uitzondering: voor het rippen van CD's zou je ook Asunder kunnen installeren. Sound Juicer was vroeger ook mijn voorkeursprogrammaatje voor het rippen van CD's, maar sinds enige tijd heeft de maker het instelmenu voor het kiezen van het uitvoerformaat en de bitratekeuze uit de voorkeuren gesloopt. Via een ingewikkelde omweg is dit wel te bereiken, maar het is behoorlijk irritant dat een makkelijk insteloptie ineens zó verborgen wordt. Toentertijd heb ik de ontwikkelaar eens gevraagd waarom dit zo moest, maar hij vond het niet nodig om enige duidelijkheid hierover te verschaffen. Toen ben ik ernstig op Sound Juicer afgeknapt en ben overgestapt op Asunder. Achteraf bleek dat ook een goede keus, want Asunder blijkt veel flexibeler te zijn in hetgeen waarvoor het gemaakt is.

Dat is dus tip 1. Maar.... ik heb er nog meer voor je: wist je dat je met Rhythmbox, standaard geïnstalleerd op Ubuntu, je ook CD's kunt rippen? Feitelijk heb je voor het rippen van CD's Sound Juicer eigenlijk niet eens nodig. Probeer het eens daarmee, mocht je daarvoor open staan...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

DarkEra

  • Gast
Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/29, 14:19:06 »
Waarom een ander programma kiezen als Ubuntu standaard met Rhythmbox geleverd wordt. Deze is ook in staat CD's te rippen zoals Marqeaux al aan gaf. Mocht dat niet werken dan kan je alsnog naar Asunder kijken, ik gebruik die zelf op een andere distributie en ben er tevreden over.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/29, 14:35:26 door Maik »

Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/30, 17:37:33 »
Marqeaux ,   ik  heb   Rhythmbox   niet  op  mijn  pc,   alleen   Banshee   en  die  bevalt  mij  best  om muziek  af  te  spelen  , anders  heb  ik   2   afspelers  op  de  pc.        Wel   heb  ik  Asunder   getest  en dat  is  een  prima  vervanger  voor de rip.      Ook   Maik  bedankt  voor  de reactie ,  geweldig.       Vr.  gr.   Oldtimer.     :)
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/31, 02:29:09 »
Banshee? Ah, dan heb je geen Ubuntu, maar Linux Mint. Maar Banshee en Rhythmbox zijn vergelijkbare tools, en dus kun je ook CD's rippen met Banshee. Werkt met Banshee trouwens ook perfect.

Maar ik ben blij dat je met Asunder ook tevreden bent. Het is een prachtig tooltje voor de taak waarvoor het gemaakt is. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #7 Gepost op: 2015/10/31, 11:30:29 »
Marqeaux ,   ik  heb  toch  echt   Ubuntu    14.04  lts   op  de  PC.   en   daarop    Banshee ,   dat  Banshee   ook  kon  rippen  wist  ik  echter  niet   ,   zal  ik  eens  in  duiken   ,   bedankt.     :)           Vr.  gr.    Oldtimer.
Op een Puch, komt de tijd Terug.

DarkEra

  • Gast
Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #8 Gepost op: 2015/10/31, 11:50:54 »
Banshee wordt alleen standaard gebruikt door Linux Mint en ik dacht ook openSUSE. Ubuntu komt toch echt met Rhythmbox als standaard muziek programma of je moet Banshee zelf geinstalleert hebben.
Denk eraan dat Linux Mint de LTS versies van Ubuntu gebruikt als basis voor hun distributie.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/31, 11:52:44 door Maik »

Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #9 Gepost op: 2015/10/31, 12:18:56 »
Ik  heb   inderdaad    Banshee  er  zelf  op  gegooid  in    Ubuntu,    Rhythmbox       was  niet  mijn  ding ,  vandaar.     Vr.  gr.      Oldtimer.    :)
Op een Puch, komt de tijd Terug.

DarkEra

  • Gast
Re: Sound Juicer niet aan de praat
« Reactie #10 Gepost op: 2015/10/31, 12:29:37 »
Ah ok, dank je voor de opheldering. :)