Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een goede Yahoo Messenger bestaat deze nog?  (gelezen 385 keer)

Een goede Yahoo Messenger bestaat deze nog?
« Gepost op: 2014/12/23, 17:41:58 »
Hallo lezer(es),

Na het definitief offline gaan van de MSN-servers ben ik aan het zoeken naar een goede Yahoo Messenger. Ik gebruikte dat vroeger ook. Skype kan en dat weet ik, maar ben er gewoon niet echt kapot van, ik hou van simpel. Ik gebruikte 'vroeger' Gyachi maar voor zover ik weet is dit nagenoeg dood te noemen. Pidgin, werkt niet 100%, ook daar is al heel lang een bug die ervoor zorgt dat je geen bestand kunt versturen (wel ontvangen).  Jitsi vliegt er na 3 regels uit en Empathy werkt, maar kun je ook geen bestandsoverdracht mee regelen. Nu zou ik nog een aantal QT programma's kunnen proberen (kopete), maar als dit ook niet goed werkt lijkt het mij niet meer dan systeemvervuiling. Iemand nog een idee? Of bestaat er een makkelijk alternatief die werkt op xubunte (en degene met wie ik tik, windows). Liefst een beetje eenvoudig, niet zo zeer voor mij maar voor de andere aan de andere kant.

Groetjes, Theo
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Een goede Yahoo Messenger bestaat deze nog?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/24, 22:34:02 »
Emesene?

Re: Een goede Yahoo Messenger bestaat deze nog?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/24, 23:15:42 »
Empathy .....

Sh*t. Ik had over je emapthy heen gelezen. Sorry.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/24, 23:19:58 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Een goede Yahoo Messenger bestaat deze nog?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/28, 16:02:49 »
Emesene werkt toch niet met Yahoo? Of heb ik het mis?
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Een goede Yahoo Messenger bestaat deze nog?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/28, 18:03:33 »
Geen idee. 'k Heb het ooit eens geïnstalleerd, weet dat het platformonafhankelijk is, maar of het met Yahoo werkt ..... ?  ???  Kwestie van even uitproberen, denk ik. ;)