Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sweex webcam en Philips tv-kaart  (gelezen 767 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
Sweex webcam en Philips tv-kaart
« Gepost op: 2014/12/17, 14:09:34 »
Het gaat om een sweex webcam WC06 en de LifeView tv-kaart met philips chips : SAA7134/SAA7135HL

Bijde apparaten werken afzonderlijk prima. De webcam gebruik ik met skype, ende tv-card voor video-capture.

Nu heb ik laatst de tvkaart weer in mijn systeem gedaan, en getest, alles prima voor waar ik hem wil hebruiken, met VLC.
Nu ook de webcam er weer bij, en skype gaf geen video ? surprise, surprise....

Kennelijk bijten die devices elkaar, wat zou ik daar aan kunnen doen ?

Graag uw reaktie en/of ervaring...

<ot>Waarom hebben we niet allemaal dezelfde webcam, computer, os, etc... Zou minder problemen geven en alles werd veeel goedkoper.</ot>

Re: Sweex webcam en Philips tv-kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/17, 20:00:43 »
Ik dacht dat dit probleem in alle OS'en aanwezig zijn. Je kan je webcam niet op meerdere devices gebruiken. Misschien wel bij de toekomstige webcams, maar daar  wordt voorlopig nog niet over gesproken. Je kan wel 2 webcams op 1 pc gebruiken. Heb het zelf nog niet getest, maar als je logisch nadenkt moet dat wel lukken, alleen betwijfel ik of het wel zou werken met 2 dezelfde type/merk webcams. Want die kunnen ook elkaar conflicten veroorzaken, dus dat zou ik niet proberen.

Op je laatste vraag: dat is voor de economie! =) Als alle producten hetzelfde zou blijven, dan is er eigenlijk bijna geen economie meer. Dus geen concurrenten en ontwikkelaars meer die inkomen willen verdienen. Na verloop van tijd zou het een economische woestijn worden.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Sweex webcam en Philips tv-kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/17, 21:13:55 »
Ah, nee je begrijpt het verkeerd.  Elk device heeft zijn eigen slot.
/dev/video0 1 en 2 , dat is niet het probleem.

Het is echt ruzie tussen de sweex en de SAA3134.  die helpen elkaar om zeep, tenminste de sweex gaat om zeep.
De TV kaart blijft te gebruiken. ( zal ik nog even testen voor de zekerheid.)
Nee, geen van de 2 wil nog werken...
« Laatst bewerkt op: 2014/12/17, 21:20:48 door kuifje09 »

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Sweex webcam en Philips tv-kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/17, 23:11:45 »
Het is allemaal nog erger dan ik dacht.
Mogelijk is de sweex kapot, doet het niet meer noch op linux noch op windows 7.

En, In windows kon ik altijd nog de philips toucam pro gebruiken, maar dat gaat niet meer in windows. Kennelijk bij een van de laatse update er uit gemikt, van krijg de tyfus met je oude nog prima werkende webcam.

En met de update van skyp zojuist, is mijn halve beeldscherm verloren gegaan met inhoud waar ik niet om vraag. Je kan hem wel half uit beeld schuiven maar toch, Wat denken ze bij microsoft? Je geeft hun een stukje vertouwen en betaald voor het OS, en dan krijg je dit.
Dit is allemaal niet leuk meer. 

Ik denk denk dat ik met alles ga kappen.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Sweex webcam en Philips tv-kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/18, 10:54:37 »
Vriendelijk gezegd is dit wat naïef:
Citaat
Wat denken ze bij microsoft? Je geeft hun een stukje vertouwen en betaald voor het OS, en dan krijg je dit.
Je weet toch dat de core-business van MS bestaat uit véél geld verdienen door jouw geld te ruilen voor hun software-licentie?
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523