Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: irc.ubuntu.com  (gelezen 5444 keer)

ubuntu.to.ubuntu

  • Gast
irc.ubuntu.com
« Gepost op: 2007/02/24, 00:57:49 »
Hoe en waar vindt ik irc.ubuntu.com



Groet Senco

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
irc.ubuntu.com
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/24, 02:02:58 »
dat is een IRC server en dus moet je met een IRC client verbinding maken met die server...
XChat is hier een geschikte client voor (je kan XChat installeren via Systeem -> Administratie -> Synaptic Package Manager en dan zoeken naar xchat en deze installeren)

als je XChat dan opstart kan je irc.freenode.net kiezen in de lijst (of gewoon Freenode) dit is in principe hetzelfde als de ubuntu irc.server.com
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

ubuntu.to.ubuntu

  • Gast
irc.ubuntu.com
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/24, 12:25:37 »
Citaat van: profoX
dat is een IRC server en dus moet je met een IRC client verbinding maken met die server...
XChat is hier een geschikte client voor (je kan XChat installeren via Systeem -> Administratie -> Synaptic Package Manager en dan zoeken naar xchat en deze installeren)

als je XChat dan opstart kan je irc.freenode.net kiezen in de lijst (of gewoon Freenode) dit is in principe hetzelfde als de ubuntu irc.server.com
Dank je wel voor je werkende aanwijzingen, dit is wat ik wilde weten

Ben nu op het Ubuntu-nl kanaal .

Ben benieuw wat ik daar kan verwachten.



Groet Senco

ubuntu.to.ubuntu

  • Gast
irc.ubuntu.com
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/24, 12:27:18 »
Citaat van: profoX
dat is een IRC server en dus moet je met een IRC client verbinding maken met die server...
XChat is hier een geschikte client voor (je kan XChat installeren via Systeem -> Administratie -> Synaptic Package Manager en dan zoeken naar xchat en deze installeren)

als je XChat dan opstart kan je irc.freenode.net kiezen in de lijst (of gewoon Freenode) dit is in principe hetzelfde als de ubuntu irc.server.com
Nog even over LID en MEMBER bij jouw naam staat profoX LID en bij mijn naam staat senco2 MEMBER




hoe komt dat zo?



groet senco

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
irc.ubuntu.com
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/24, 23:05:15 »
Geen idee waarom... Misschien een bug in de website? (controleer je landinstellingen in je profiel eens enzo)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Guus

  • Gast
irc.ubuntu.com
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/25, 21:23:10 »
Citaat van: profoX
dat is een IRC server en dus moet je met een IRC client verbinding maken met die server...
XChat is hier een geschikte client voor (je kan XChat installeren via Systeem -> Administratie -> Synaptic Package Manager en dan zoeken naar xchat en deze installeren)

als je XChat dan opstart kan je irc.freenode.net kiezen in de lijst (of gewoon Freenode) dit is in principe hetzelfde als de ubuntu irc.server.com
In Opera zit ook een IRC client ;)

enanoe

  • Gast
irc.ubuntu.com
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/26, 11:06:51 »
Citaat van: Guus
Citaat van: profoX
..
In Opera zit ook een IRC client ;)
Ach ja wat zit er niet in? Straks starten ze nog een eigen besturingssysteem! :P

andreh

  • Gast
irc.ubuntu.com
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/09, 20:00:46 »
Ik gebruik Gaim, daar kan ik ook via IRC mee praten ?
Moet ik geen user/pw aanmaken ergens ?

Offline eendje

  • Lid
irc.ubuntu.com
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/09, 20:58:16 »
Citaat van: andreh
Ik gebruik Gaim, daar kan ik ook via IRC mee praten ?
Moet ik geen user/pw aanmaken ergens ?
Ja dan kan. Gewoon Gaim starten en een, hoe heet zo'n ding ook al weer (account?) aanmaken. Type gewoon een username en een paswoord in. Je logt dan als gast in. Geburik het kanaal #ubuntu-nl op irc.freenode.org. Je kunt je ook registreren. Uitleg staat op: http://freenode.net/faq.shtml#registering
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?