Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Elementen uit werkbalk verdwenen. Is dat te herstellen  (gelezen 1122 keer)

Op welk moment het is begonnen kan ik niet achterhalen, maar ik krijg af en toe een foutmelding bij het opstarten. En ik mis sindsdien ook een aantal  icoontjes/functies/elementen in de voetbalk. Misschien heeft het er mee te maken dat ik aan het klooien ben geweest om alle icoontjes/functies/elementen in de voetbalk te krijgen en daarna de lege horizontale balk bovenaan het scherm heb weggegooid. Nu mis ik
- het blokje dat de netwerk-activiteit toont en waarmee je door er op te klikken ziet welke verbinding actief is;
- het blokje dat de acculading toont;
- het signaaltje dat er updates zijn;
- het blokje dat de foutmelding toont.

Ik hoop dat dit is te achterhalen en dat dit niet een herinstallatie betekent. Want dat zou betekenen dat ik het hele Virtualbox-circuit ook helemaal zou moeten herhalen ( met daarbij de herinstallatie van Windows7). Wie weet raad?


Bart
« Laatst bewerkt op: 2013/08/07, 14:49:30 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Elementen uit werkbalk verdwenen. Is dat te herstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/07, 14:49:12 »
Probeer nog even wat met de werkbalk. Voeg een indicator-plugin toe en alleen dat.
Resultaat: drie van de vier zijn weer terug! (de update nog niet, maar dat komt misschien nog). En de foutmelding wordt nu ook getoond, een fout die ik kan oplossen. 
Had ik dit nou meer iets eerder geprobeerd....

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline HarzG

  • Lid
Re: (Opgelost) Elementen uit werkbalk verdwenen. Is dat te herstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/07, 15:02:53 »
Klik met de rechter muisknop op de indicator-plugin en bekijk daarvan de eigenschappen. Daar zie je wat er allemaal in dat gebied behoort te verschijnen als een programma iets wil melden. De update-informatie is er alleen dan te zien als een update gevonden wordt. Hetzelfde is van toepassing op de de "herstart nodig"-melding.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce