Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zelf gemaakte pci cooler.  (gelezen 15216 keer)

Dwarrel

  • Gast
Zelf gemaakte pci cooler.
« Gepost op: 2009/03/04, 21:38:40 »
Mijn buurman heeft een passief gekoelde gpu. Soms als er zware spellen op worden gespeeld gaat de temperatuur rond de 80 graden zitten, dit is op zich best normaal voor een passief gekoelde kaart maar prettig is het toch niet. Dus kwam ik op het idee om een pci koeler te maken. De meeste pci koelers kan je niet makkelijk aan en uit zetten en aangezien het veel als media pc word gebruikt moet het geluid zo laag mogelijk blijven.
Na veel passen en meten, heb ik met een plaat triplex en een normale case fan zelf een pci koeler gebouwd. Er gaat een knopje naar buiten toe die boven op de pc vast zit zodat je niet in de pc hoeft om de ventilator aan of uit te zetten.
(Het was best simpel allemaal eigenlijk maar ben er toch wel beetje trots op dus wou het graag even laten zien.)





*edit. Owjah de temperatuur is gedaald met 20! graden.

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/04, 21:56:27 »
Leuk!  Van dat soort dingen krijg ik altijd zin om te knutselen.

Vooral die "hout-look" doet 't 'm!   ;)

Nu nog een mooie houten kast...  8)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Dwarrel

  • Gast
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/04, 22:02:34 »
haha, ja zat ik aan te denken, helaas is dat erg onverstandig aangezien hout veel meer warmte vasthoud dan ijzer. In eerste instantie wou ik hem van plexiglas maken maar toen ik achter de prijzen daarvan kwam ging ik toch maar voor hout.

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/04, 22:08:03 »
En dan nog een houten toetsenbord en muis.  8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/05, 11:52:35 »
Kijk !Het betere doe het zelf werk.
Kast dicht ziet nooit iemand meer wat van. Als het maar goed werkt zeg ik dan.

Wel slim gedaan om het pci slot als steun te gebruiken voor die koeler
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 11:54:25 door karlhungus »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/05, 12:22:33 »
idd mooi bedacht,, en de buur is geholpen :)

mischien een idee voor het volgende projectje:


Dwarrel

  • Gast
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/05, 12:41:03 »
Hehe die is best slik, ben op zich wel opzoek naar andere ideeën om te maken, maar een gehele laptop behuizing vind ik denk ik nog iets te veel.

*edit.

Hier nog even een ander gelukt project van mij. Het zijn 2 snes controllers aangesloten op de printer/parallelle poort.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 13:05:32 door Dwarrel »

Offline Dave

  • Lid
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/05, 13:11:20 »
Niet zo slim om het hier neer te zetten. Gaat microsoft geheid patent op aanvragen   :evil:

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/05, 13:12:10 »
Zo'n zelfgemaakte koeler kan onze school wel gebruiken. 2 minuten geleden plofte hier een pc achter mij in de mediatheek :P Denk oververhitte CPU.
Op de chat te vinden als debiantux

Dwarrel

  • Gast
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/05, 13:27:48 »
Dave, nintendo is toch nog steeds van hun zelf? Of heb ik gemist dat MS nintendo overgekocht heeft?
Kebabfish als je wilt maak ik er een paar voor je school:P kost een beetje heb je ook wat;):P.

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/05, 13:35:40 »
haha, ik stuur ze wel door :)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Dave

  • Lid
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/05, 13:37:37 »
Dave, nintendo is toch nog steeds van hun zelf? Of heb ik gemist dat MS nintendo overgekocht heeft?
Kebabfish als je wilt maak ik er een paar voor je school:P kost een beetje heb je ook wat;):P.

Gaat over een zelfgemaakte pci koeler  :rolleyes:

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/05, 13:37:57 »
Hehe die is best slik, ben op zich wel opzoek naar andere ideeën om te maken, maar een gehele laptop behuizing vind ik denk ik nog iets te veel.

*edit.

Hier nog even een ander gelukt project van mij. Het zijn 2 snes controllers aangesloten op de printer/parallelle poort.

Worden deze als een joystick herkent? Of moet je nog iets doen met drivers of een script?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dwarrel

  • Gast
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/05, 14:37:57 »
*Dave: Hehe ach op zich bestaan pci koelers al wel, alleen heeft mijne een hardware aan uit knop;).

Gijsbert je hebt het pakketje joystick, deze gebruik ik. Je moet alleen even uitschakelen dat hij de printer poort voor printen wil gebruiken en gamecon aan zetten.
(Het aan de praat krijgen van de controllers was echt super simpel in linux, in windows is het me nog steeds niet gelukt om bijde controllers tegelijk te laten werken.)

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/07, 00:05:06 »
Zelf aan je computer knutselen is leuk :D Ben al een half jaar bezig met het bouwen van een eigen pc-kast voor m'n servertje. Met een beetje kunst en vliegwerk heb ik nu een pc-kast die groter is dan de originele kast, maar ik heb hem wel zelf gebouwd :D Moet nog wat aansluitingen maken aan de achterkant, maar voor de rest issie gebruiksklaar :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Dwarrel

  • Gast
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/07, 03:49:15 »
Klinkt netjes, heb je al foto's om te laten zien?

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/12, 00:22:42 »
Jups :) Net ff gemaakt. 't Vierkante geval is nog niet af, maar in principe kan ik hem wel zo aanzetten.


Potje verf ligt erop. Dat wordt de kleur van de kast.


De aan/uit- en resetknop. Ben ik best trots op. Heb ze in een of andere onderdelenwinkel gekocht.


Nog eens voorkantje. In dat ronde zwarte gat gaat trouwens een grote pc-koeler komen. Met turbine. Denk namelijk aan zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=DtuVE2CC7qw


Inhoud is een beetje een zootje :)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/12, 00:27:17 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline joop905

  • Lid
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/12, 00:46:11 »
@crashit ziet er goed uit.

GrJ905.

Offline Tico

  • Lid
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/12, 08:40:26 »
Ziet er zeker leuk uit, Crashit. Vergeet je niet om aan de achterzijde voor ontluchting te zorgen. Ventilator aan de voorzijde prima, maar de lucht moet ook nog eens ergens weg, lijkt me

Ben zelf van plan om in een subwoofer een multimediasysteempje te bouwen. Ben op Marktplaats en rommelmarkten op zoek naar een tweede subwoofer van hetzelfde type die ik nu heb (hij hoeft het dus niet te doen, want alles gaat er toch uit)

Dwarrel

  • Gast
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/12, 14:32:27 »
Crashit ziet er netjes uit, zou alleen even naar hitte kijken enzo. Misschien achter het moederboard paar gaatjes zodat de achterkant van het moederboard ook beetje warmte kwijtraakt? Najah misschien eerst ook maar temps checken voor ik begin te zeuren;).

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/12, 15:13:16 »
Kijk, dat bedoel ik! Heel vet!
 O0
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #21 Gepost op: 2009/03/12, 15:15:01 »
Mijn zelfbouw project
kast bestaat nog maar onderdelen zitten tegenwordig weer in een gewone pc kast.
heb hem ooit eens gemaakt omdat de pc kast die ik toen had erg warm werd processor +70C
in deze kast heb ik mijn processor nooit zo warm gehad.


Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #22 Gepost op: 2009/03/13, 00:11:36 »
Crashit ziet er netjes uit, zou alleen even naar hitte kijken enzo. Misschien achter het moederboard paar gaatjes zodat de achterkant van het moederboard ook beetje warmte kwijtraakt? Najah misschien eerst ook maar temps checken voor ik begin te zeuren;).
En @ Tico:

Klopt. Ik moet sowieso nog een paar aansluitingen maken voor o.a. stroom, keyboard, muis, monitor en netwerkkabel. Kan nog wel een gaatje bij voor de ontluchting. 't Ding is behalve van voren verder behoorlijk luchtdicht :D Allemaal aan de achterkant natuurlijk, want anders wordt het niet zo heel erg mooi...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #23 Gepost op: 2009/04/04, 20:31:23 »
Hout in een pc, vind ik eerlijk gezegd beetje eng hoor  :-X
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Dwarrel

  • Gast
Re: Zelf gemaakte pci cooler.
« Reactie #24 Gepost op: 2009/04/07, 10:26:56 »
Hehe jah met die 4 hardeschijven der bij, lekker pittig weertje daar binnen. Maar jah beetje sterke fans en het komt allemaal wel goed.