Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instaleert geen software  (gelezen 1543 keer)

pikokkio

  • Gast
Instaleert geen software
« Gepost op: 2008/03/22, 09:44:59 »
Beste mensen

Ik heb Ubuntu geinstaleerd met de cd (Linux Starter) die bij het blad aanwezig was.
Nu wil ik software toevoegen via add/remove apps:Gstreamer extra plugins;maar geeft aan dat deze application niet aanwezig (available) is, wat nu?

Offline jan11000

  • Lid
Instaleert geen software
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 09:48:06 »
Indien je zonder internet geinstalleerd hebt dan gaat hij niet internet op, om software te halen, hij gaat alleen naar de cd.
Dus bij synaptic package manager, de cd weghalen en naar internet wijzigen.

pikokkio

  • Gast
Instaleert geen software
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 09:51:21 »
Ben wel een leek, hoe doe ik dat.

Instaleert geen software
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 10:09:16 »
systeem=>beheer=>softwarebronnen, daar de eerste 4 opties aanvinken, broncode en cd hoeft niet...dan add/remove opnieuw opstarten en dan zou het moeten lukken...

blijkbaar is uw ubuntu ook nog niet volledig in het nederlands, ga even naar systeem=>beheer=>languagesupport en vink daar "dutch" aan.


edit: kijk ook even hiernaar: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/directdoen/

pikokkio

  • Gast
Instaleert geen software
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 10:24:00 »
Citaat van: Nunslaughter
systeem=>beheer=>softwarebronnen, daar de eerste 4 opties aanvinken, broncode en cd hoeft niet...dan add/remove opnieuw opstarten en dan zou het moeten lukken...

blijkbaar is uw ubuntu ook nog niet volledig in het nederlands, ga even naar systeem=>beheer=>languagesupport en vink daar "dutch" aan.


edit: kijk ook even hiernaar: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/directdoen/
Heb gedaan wat je vroeg maar in beide gevallen is er niets veranderd.

Instaleert geen software
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 10:30:31 »
dus ge hebt de 4 eerste opties aangevinkt, toch? dan even bij language support "dutch" een vikje gegeven (geen liggend streepje) en ook de default taal naar dutch gezet en op toepassen geklikt? hierna moet er wel opnieuw worden opgestart denk ik omdat een deel moet omgezet worden...

kijk dan nog eens bij add/remove. ge hebt toch nu wel internet verbinding?

Offline shappie

  • Lid
Instaleert geen software
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/22, 10:32:17 »
Welke ubuntu versie gebruik je? En heb je wel gewoon internet verbinding? Heb je ubuntu met of zonder internet eraan geinstalleerd?
Als je hem zonder internet hebt geinstalleerd moet je doen wat nunslaughter zei, dit werkte voor mij tenminste goed. Misschien even in de
terminal: "sudo apt-get update" en "sudo apt-get upgrade" intypen. Als je pc aan het updaten is kan je ook niet programma's installeren, misschien dat dit het geval is. Dit komt omdat dan de apt-get (installatie software) al in gebruik is.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

pikokkio

  • Gast
Instaleert geen software
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/22, 10:47:18 »
Citaat van: Nunslaughter
dus ge hebt de 4 eerste opties aangevinkt, toch? dan even bij language support "dutch" een vikje gegeven (geen liggend streepje) en ook de default taal naar dutch gezet en op toepassen geklikt? hierna moet er wel opnieuw worden opgestart denk ik omdat een deel moet omgezet worden...

kijk dan nog eens bij add/remove. ge hebt toch nu wel internet verbinding?
Heb gedaan wat je vroeg, maar bij language support staat alleen engels en nederlands als default, en heb de eerste 4 opties aangevinkt.
Ik denk dat het aan de cd ligt, hier voor draaide hij perfekt, maar toen had ik hem gewoon van de site gedownload.

pikokkio

  • Gast
Instaleert geen software
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/22, 10:53:05 »
Heb even gecheckt of ze alle 4 nog waren aangevinkt, maar nu zie ik dat nadat ik ze aanvinkt ze niet aangevinkt blijven, ik snap er echt niets meer van.

Offline Bobbie

  • Lid
Instaleert geen software
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/22, 11:10:49 »
Tijdens het installeren is het verstandig om gelijk op internet aan te sluiten, zodat er gelijk de veiligheids pakketten en dergelijke kan op halen.

gr

Instaleert geen software
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/22, 11:12:45 »
Hallo, nadat je die vier opties hebt geactiveerd en het zoeken op cd hebt gedeactiveerd, moet je op de Herlaad-knop (of zioiets) drukken en niet meteen Synaptic afsluiten. Volgens mij.

pikokkio

  • Gast
Instaleert geen software
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/22, 11:28:54 »
Lukt niet, het beste is denk ik om het opnieuw te instaleren, nu wel gelijk met een internet verbinding, hoe doe ik dit zo eenvoudig mogelijk?

Offline shappie

  • Lid
Instaleert geen software
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/22, 11:32:18 »
Citaat van: pikokkio
Lukt niet, het beste is denk ik om het opnieuw te instaleren, nu wel gelijk met een internet verbinding, hoe doe ik dit zo eenvoudig mogelijk?
Gewoon je internet erop en de live-cd (ik neem aan dat je die gebruikt) erin. Dan gewoon dezelfde partities gebruiken alleen even het vinkje formateren bij je / partitie aanvinken. Zo doe ik het vaak met reinstall. Je kan natuurlijk ook gewoon de 2 partities weghalen en opnieuw indelen.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline drik

  • Lid
Instaleert geen software
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/22, 22:55:06 »

Offline Bobbie

  • Lid
Instaleert geen software
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/22, 23:23:11 »