Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Guest Additons installeren Ububtu onder windows  (gelezen 565 keer)

dxhunter

  • Gast
Guest Additons installeren Ububtu onder windows
« Gepost op: 2008/08/02, 12:32:15 »
Hallo allemaal.

Ik heb een laptop waar Windows Vista op staat (helaas moet ik dat zo hebben ivm mijn werk) en ik wil daar dmv VirtualBox ook Ubuntu op installeren. Ik wil mijn collega's kunnen laten zien wat Ubuntu is en wat het allemaal kan! Dit kan uiteraard ook met een dualboot zodat je VirtualBox helemaal niet nodig hebt maar ik wil het graag doen via VirtualBox.

Wel, het installeren gaat prima, werkt als een speer, alle updates zijn geintsalleerd en ook programma's installeren gaat perfect alleen 'Guest Additions' installeren gaat niet.

Op de Ubuntu desktop zie ik een soort cd-rom icoon als ik dat aanklik gaat Nautilus open en laat een directory zien met de naam VBOXADDITIONS_1.6.2_31466.
Er staat oa. VBoxlinuxadditions.run, als ik dat aanklik wordt er gevraagd om SU rechten. Nou dat lukt niet want ik kom met een terminalvenster niet eens in die direktory. Er staat ook een exe bestand in met de naam VBoxguestAdditions maar dat werkt uiteraard niet.

Als ik bovenaan de VirtualBox Devices aanklik en dan 'Install Guest Additions' gebeurt er ook niks.

Kortom ik weet het niet meer!
Wie kan en wil me helpen??

Ik hoop trouwens niet dat deze vraag wordt opgevat wordt als 'we geven geen info mbt MS$$ problemen', dat zou ik erg jammer vinden. want als het gaat om mogelijkheden om de Ubuntu interesse bij anderen op te wekken is zelfs deze vraag op zijn plaats!

Met vriendelijke groet,

Hans

Offline siegi

  • Lid
Guest Additons installeren Ububtu onder windows
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/02, 14:24:13 »
Het volgende pakketje zit gewoon in de ubuntu repo's en kan je dus installeren met synaptic.
virtualbox-ose-guest-modules-generic

Heb je al aan een wubi installatie van ubuntu gedacht? Kwa snelheid zit je dan veel beter, en de leuke effectjes werken ook.

dxhunter

  • Gast
Guest Additons installeren Ububtu onder windows
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/02, 18:02:14 »
Hoi Siegi,

Bedabkt voor je reactie! Dat is een goed idee, ga ik eens uitproberen!

groet,

Hans