Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.  (gelezen 6313 keer)

jesse2314

  • Gast
OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Gepost op: 2010/06/01, 12:58:42 »
He allemaal, als ik mijn video bewerkt heb, en het is klaar om op te slaan.
dan klik ik op bestand-opslaan Plek kiezen en opslaan.
alleen,  dan staat er zo n Naamloos.xptv bestand.
 en als ik hem open Krijg ik een hoop teksten, maar geen video.

Hoe los ik dit op?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/01, 14:55:02 door jesse2314 »

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/01, 13:02:46 »
Een project opslaan is anders dan een project exporteren. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Naamloos.xptv een bestand voor Pitivi. Er zal dus een wmv, een avi, ogv of iets anders van gemaakt moeten worden.

jesse2314

  • Gast
Re: Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/01, 13:07:00 »
Thijsg, leg dan direct even uit hoe dat moet.

Offline mrGee

  • Lid
Re: Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/01, 13:13:43 »
Als je je fimpje voor elkaar hebt, dan moet je daarna je
project renderen in een nieuwe film(formaat)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/01, 13:17:12 »
Een project opslaan is anders dan een project exporteren. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Naamloos.xptv een bestand voor Pitivi. Er zal dus een wmv, een avi, ogv of iets anders van gemaakt moeten worden.
Het xptv bestand is een html bestand waarin bepaalde parameters staan die betrekking hebben op hetgeen je aan het doen bent/was voordat je het project ging opslaan. In dit xptv bestand staat o.a. een verwijzing naar de locatie (padverwijzing) van het filmfragment, geluidsinstellingen, type van het filmfragment (avi, mod, mpeg, etc.) en andere aan het filmfragment gerelateerde zaken. In plaats van het hele project als een project op te slaan waarbij alles in 1 grote bestand komt te staan heeft men bij Pitivi er schijnbaar voor gekozen om alles (filmfragmenten, geluidsfragmenten, etc.) op hun oude plaats te laten staan en middels een html bestand het programma duidelijk te maken waar alles staat en hoe het in Pitivi geladen dient te worden (juiste geluidsfragment onder de juiste foto('s) bijvoorbeeld). Het xptv bestand is gewoon een database voor Pitivi. Het weggooien van deze bestand is niet aan te raden als je nog verder wilt werken met het (film)project, als je het bestand weggooit kan je alles weer van voren af aan doen. Een film maak je pas als je in Pitivi op de de knop Project Renderen drukt. Dan pas maak jij je film aan die je daarna kan branden op een cd of dvd voor vertoning.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/01, 13:29:58 »
Het xptv bestand is een html bestand waarin bepaalde parameters staan die betrekking hebben op hetgeen je aan het doen bent/was voordat je het project ging opslaan. In dit xptv bestand staat o.a. een verwijzing naar de locatie (padverwijzing) van het filmfragment, geluidsinstellingen, type van het filmfragment (avi, mod, mpeg, etc.) en andere aan het filmfragment gerelateerde zaken. In plaats van het hele project als een project op te slaan waarbij alles in 1 grote bestand komt te staan heeft men bij Pitivi er schijnbaar voor gekozen om alles (filmfragmenten, geluidsfragmenten, etc.) op hun oude plaats te laten staan en middels een html bestand het programma duidelijk te maken waar alles staat en hoe het in Pitivi geladen dient te worden (juiste geluidsfragment onder de juiste foto('s) bijvoorbeeld). Het xptv bestand is gewoon een database voor Pitivi. Het weggooien van deze bestand is niet aan te raden als je nog verder wilt werken met het (film)project, als je het bestand weggooit kan je alles weer van voren af aan doen. Een film maak je pas als je in Pitivi op de de knop Project Renderen drukt. Dan pas maak jij je film aan die je daarna kan branden op een cd of dvd voor vertoning.

Heldere uitleg. Handig, want ik wil zelf ook eens aan de slag met Pitivi. Dank.  :)

jesse2314

  • Gast
Re: Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/01, 14:54:44 »
mrGee, echt super bedankt het is helemaal gelukt :D
weer wat geleerd.

Offline mrGee

  • Lid
Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/01, 18:04:29 »
Je kunt beter Nomko bedanken imho, die geeft er tenminste een nette uitleg bij  ;)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

jesse2314

  • Gast
Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/01, 18:13:06 »
Oke, en bedankt nomko

Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/02, 17:27:21 »
@ nomko

Vraagje, wat moet ik doen om de gerenderde video op de pc te kunnen zien? En waar laat ie sowieso een/de gerenderde video?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline mrGee

  • Lid
Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/02, 21:35:37 »
Hallo

Als je even op het profiel van nomko klikt, kun je zien dat ie er al een hele tijd hier niet is geweest.

Normaal gesproken dubbelklikken op de gerenderde naam die je hem hebt gegeven laat hem afspelen,
bij het renderen geeft ie volgens mij ook het pad naar je film.
Ik gebruik op dit moment eigenlijk alleen nog maar openshot en geen pitivi, dus helemaal precies kan
ik je het niet zeggen.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/09/03, 18:06:10 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/03, 16:36:35 »
Thanks MrGee  ;)

heb openshot nu geladen en ga eens kijken hoe dat werkt en of dat bevalt.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/05, 10:22:09 »
Bewerken (voor zover ik het nu kan) gaat makkelijk. Goede tip dus  =D

Kan ik het osp-bestand ook via een andere player beeldvullend bekijken? Of, moet ik het dan eerste omzetten naar een andere format?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline mrGee

  • Lid
Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/05, 13:18:17 »
Hallo

Nee, er is een duidelijk verschil, dat osp is een een zogenaamd project bestand, het bevat alle
handelingen die je hebt gedaan op je film. Het uiteindelijke resultaat dien je eerst te renderen
naar een gewenst output formaat, dat kan je dan aan een player voeren.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: OPGELOST:Films opslaan in pitivi Probleem.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/09/05, 13:25:43 »
Dank Gerrit.

Ik kom er nog op terug als dat mag. Moet n.l. eerst nog dat 'renderen' opnieuw bekijken want dat lukte (nog) niet.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)