Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: initramfs  (gelezen 606 keer)

Fernand48

  • Gast
initramfs
« Gepost op: 2008/05/06, 12:09:11 »
eindelijk was het zover, Ubuntu 8.04 geinstalleerd via Wubi (dual Boot met XP) en alles werkte perfect, ja WERKTE !! vreugde alom tot ik een melding kreeg om zo'n 130 update-packetten te downloaden en te installeren. Alles ging vrij vlot tot ik de pc terug moest heropstarten, deze bleef dan hangen op die Busybox ?????? en de melding intramfs en verder gedaan met Ubuntu.
Dit is nu al een paar keer dat ik de boel opnieuw installeer (weg ook mijn download limit) en na een update ....gedaan met het mooie weer. Al maanden probeer ik over te stappen op deze of ander distributie van Linux maar zonder veel succes.
Ik ben een leek met LInux mijn vraag is nu hoe kom ik terug verder of hoe en welk commando kan die "initramfs"-melding terug in orde brengen zodat de pc verder kan booten?? bestaat er een middel om dat te verhelpen anders zie ik die updates eerder als een kwade dan een goede zaak in tegenstelling wat daar beloofd wordt. Alle hulp is welkom, liefst de eenvoudigste oplossing.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
initramfs
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/06, 12:13:34 »
Een installatie via de Desktop CD op een aparte partitie, is beter dan Wubi. Probeer dat eens?
Installatie-handleiding voor tweevoudig opstartbare computer (Windows blijft dus):
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

Fernand48

  • Gast
initramfs
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 12:47:07 »
alvast dank voor uw snelle reactie, ik zal dat eens proberen op die manier maar daarmee ben ik er nog niet uit om die eerder installatie goed te krijgen, ik vind het wel spijtig daar alles zo mooi draaide tot die bewuste update en die voor mij onbekende initramfs melding.
Natuurlijk nu heb ik minder vertrouwen in die fameuze updates gekregen als die zorgen dat het systeem niet meer werkt nadien en alleen maar voor ellende zorgt.
greetz

Offline Mij

  • Lid
initramfs
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 13:00:24 »
Citaat van: Fernand48
alvast dank voor uw snelle reactie, ik zal dat eens proberen op die manier maar daarmee ben ik er nog niet uit om die eerder installatie goed te krijgen, ik vind het wel spijtig daar alles zo mooi draaide tot die bewuste update en die voor mij onbekende initramfs melding.
Natuurlijk nu heb ik minder vertrouwen in die fameuze updates gekregen als die zorgen dat het systeem niet meer werkt nadien en alleen maar voor ellende zorgt.
greetz
wubi is bekend om bij updates problemen te veroorzaken.