Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Symbolen Apple Keyboard  (gelezen 3347 keer)

Offline Leeen92

  • Lid
Symbolen Apple Keyboard
« Gepost op: 2010/11/22, 17:42:29 »
Hallo,

Ik heb een MacBook Pro (2010), en heb er via VirtualBox Ubuntu opgezet. Alles werkt zoals het moet, behalve de speciale toetsen van m'n toetsenbord.

Bijvoorbeeld:

ipv #  krijg ik >
ipv @  krijg ik <
ipv ` krijg ik µ
ipv < krijg ik ²
ipv > krijg ik ³

En [ ] { } \ | krijg ik helemaal niet.

Maar deze krijg ik wel wanneer ik ze verwacht: & é " ' ( § è ! ç à ) - _ ° ^ * $ % ù £ ? , . ; / : + =

Iemand een idee ?

Groeten,

Anneleen

Offline JvH

  • Lid
Re: Symbolen Apple Keyboard
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/22, 18:55:20 »
Als je kijkt onder System > Preferences > Keyboard, tabblad Layouts, hoe zien jouw instellingen eruit?
Ik ben vooral benieuwd naar de toetsenbordindelingen die je daar hebt staan (in het witte vlak bovenin dus), en wat je hebt ingesteld voor 'keyboard model'.

Offline Leeen92

  • Lid
Re: Symbolen Apple Keyboard
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 19:07:14 »
Als je kijkt onder System > Preferences > Keyboard, tabblad Layouts, hoe zien jouw instellingen eruit?
Ik ben vooral benieuwd naar de toetsenbordindelingen die je daar hebt staan (in het witte vlak bovenin dus), en wat je hebt ingesteld voor 'keyboard model'.

In het witte vlak bovenaan staat Belgium, en bij keyboard model staat "Macbook/Macbook Pro"..

Offline JvH

  • Lid
Re: Symbolen Apple Keyboard
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/22, 20:20:26 »
In het lijstje met toetsenbordmodellen kom ik ook nog de instelling MacBook/MacBook Pro (intl) tegen. Misschien dat je die moet hebben?

Offline Leeen92

  • Lid
Re: Symbolen Apple Keyboard
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/22, 20:38:09 »
In het lijstje met toetsenbordmodellen kom ik ook nog de instelling MacBook/MacBook Pro (intl) tegen. Misschien dat je die moet hebben?

Nee, werkt nog steeds niet.

Offline JvH

  • Lid
Re: Symbolen Apple Keyboard
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/22, 20:41:05 »
Ik neem aan dat je op die MacBook gewoon MacOS draait, met daarbinnen een VirtualBox waarin je Ubuntu draait?

Offline Leeen92

  • Lid
Re: Symbolen Apple Keyboard
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/22, 20:42:34 »
Ik neem aan dat je op die MacBook gewoon MacOS draait, met daarbinnen een VirtualBox waarin je Ubuntu draait?

Jup :-)

Offline JvH

  • Lid
Re: Symbolen Apple Keyboard
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/23, 09:26:07 »
Werkt je toetsenbord wel als verwacht in MacOS?

Ik heb hier een draadje gevonden waarin ze het volgens mij over hetzelfde probleem hebben. Gaat weliswaar over de Zweedse toetsenbordindeling, maar het idee is voor de rest volgens mij hetzelfde.
Belangrijkste punten die ik uit die tekst opmaak:
  • In Uubntu de compose key instellen op rechter Win-toets, of in VirtualBox de Host-key instellen op een andere toets dan de Apple-toets
  • Er zou ook nog een optie moeten zijn genaamd Swap keycodes of two keys when Mac keyboards are misdetected by kernel. Ik kon 'm bij mij alleen niet vinden...

Ik geef het woord nu maar aan Apple-gebruikers, die zullen je beter kunnen helpen. Ik heb zelf namelijk geen ervaring met Apple-hardware en software.