Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tablet en Ubuntu  (gelezen 1213 keer)

Tablet en Ubuntu
« Gepost op: 2014/07/11, 11:34:44 »
De tablet waarvan ik een pdf-bestand hier heb bijgesloten kwam ik na even googlen tegen. De technische specificaties ervan staan in het pdf-bestand.
Werkt op deze tablet Ubuntu 14.04 wel lekker snel? Zo niet aan welke linux-versie moet ik dan denken? Aan een oudere versie van Ubuntu of Mint of Lubuntu (altijd mogelijk natuurlijk).
Is het ook mogelijk om deze tablet met een usb-kabeltje voor het tonen van een presentatie te verbinden met een Smart TV?
Zie voor de specificaties ook op het tweede blad van het pdf-bestand.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/11, 11:36:56 door Johan Joost »
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/11, 11:52:53 »
Je kunt niet zomaar Ubuntu op een Android-tablet als deze installeren. Ten eerste moet dan de bootloader ontgrendeld of ontgrendelbaar zijn, ten tweede zal de community (veelal op het XDA-developers-forum) een port van Ubuntu gemaakt moeten hebben.

Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/11, 12:05:50 »
Je kunt niet zomaar Ubuntu op een Android-tablet als deze installeren. Ten eerste moet dan de bootloader ontgrendeld of ontgrendelbaar zijn, ten tweede zal de community (veelal op het XDA-developers-forum) een port van Ubuntu gemaakt moeten hebben.

Bedankt voor je bericht. Aan welke tablets moet je dan zoal denken en wat zou me dat gaan kosten?
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/12, 07:36:10 »
Ben zelf ook al een tijdje zoekende. Voorlopig vooral veel mooie pl(r)aatjes, maar dit jaar zou er echt beweging in kunnen komen.
http://www.tabletsmagazine.nl/tag/ubuntu/
http://www.computeridee.nl/nieuws/ubuntu-tablet-begin-2014/
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/12, 11:28:07 »
Ben zelf ook al een tijdje zoekende. Voorlopig vooral veel mooie pl(r)aatjes, maar dit jaar zou er echt beweging in kunnen komen.
http://www.tabletsmagazine.nl/tag/ubuntu/
http://www.computeridee.nl/nieuws/ubuntu-tablet-begin-2014/
Bedankt voor je tip, inderdaad goed nieuws. Ook meteen je links geplaatst op mijn startpagina voor Ubuntu http://linux-bedrijven.startpagina.nl/
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/12, 11:43:22 »
Er zijn wel een paar tablets waar je Ubuntu op kunt installeren, zoals de HP Touchpad en Acer Transformer TF200. Maar dat vereist wel dat je een beetje weet wat je doet... maar daarna werkt het op zich prima. Hoewel het dan geen vervanger voor een laptop is.

De enige tablet-achtige PC waar je Ubuntu op kunt installeren via de normale manier én met goede performance is de Microsoft Surface Pro (en Pro 2 en Pro 3). De Surface Pro kun je voor een leuk bedragje tweedehands kopen (ong. even duur als een goede Android-tablet), de Pro 2 en 3 nieuw zijn wel aan de prijs (boven de 600 euro).
En anders is het wachten op de eerste Ubuntu Touch-tablet...

Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/12, 14:37:13 »
Er zijn wel een paar tablets waar je Ubuntu op kunt installeren, zoals de HP Touchpad en Acer Transformer TF200. Maar dat vereist wel dat je een beetje weet wat je doet... maar daarna werkt het op zich prima. Hoewel het dan geen vervanger voor een laptop is.

De enige tablet-achtige PC waar je Ubuntu op kunt installeren via de normale manier én met goede performance is de Microsoft Surface Pro (en Pro 2 en Pro 3). De Surface Pro kun je voor een leuk bedragje tweedehands kopen (ong. even duur als een goede Android-tablet), de Pro 2 en 3 nieuw zijn wel aan de prijs (boven de 600 euro).
En anders is het wachten op de eerste Ubuntu Touch-tablet...
Bedankt voor je reactie, ik zal eerst wachten tot oktober. Dan is de eerste Ubuntu Touch-tablet op de markt verschenen. Hoop dat de prijs dan inderdaad op ongeveer 200 Euro zal uitkomen. Kijk ook eens op http://linux-bedrijven.startpagina.nl/
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Offline chaos7

  • Lid
Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/13, 09:48:39 »
je kan ubuntu ook installeren op de medion p2211t (dacht ik) dat is een tablet en toetsenbord. ik heb ubuntu geïnstalleerd op de harde schijf die in het toetsenbord verwerkt is. en het werkt goed. behalve als ik de tablet van het toetsenbord  verwijderd, maar dat is dan ook logisch. zo heb ik een dualboot.  ik denk dan ook dat het best mogelijk is om het op de tablet te installeren. maar 64 gb voor een dualboot, waarvan 1 windows is durf ik niet aan. (ik denk aan het vollopen van de schijf en de progjes die ik nog moet installeren.)
« Laatst bewerkt op: 2014/07/13, 09:50:58 door chaos7 »
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Tablet en Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/13, 11:59:27 »
je kan ubuntu ook installeren op de medion p2211t (dacht ik) dat is een tablet en toetsenbord. ik heb ubuntu geïnstalleerd op de harde schijf die in het toetsenbord verwerkt is. en het werkt goed. behalve als ik de tablet van het toetsenbord  verwijderd, maar dat is dan ook logisch. zo heb ik een dualboot.  ik denk dan ook dat het best mogelijk is om het op de tablet te installeren. maar 64 gb voor een dualboot, waarvan 1 windows is durf ik niet aan. (ik denk aan het vollopen van de schijf en de progjes die ik nog moet installeren.)

Klopt, dat is inderdaad ook een puik ding. Maar inderdaad is het dan niet zo hybride als het bedoeld is aangezien je moet kiezen of je Ubuntu op de SSD of de HDD installeert.
(het is wel een leuk ding, mijn vader had hem heel even op het oog eerder dit jaar ;))