Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GRUB 2 OS toevogeen  (gelezen 908 keer)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
GRUB 2 OS toevogeen
« Gepost op: 2009/12/14, 10:32:10 »
beste,

Vrijdag Sabayon geïnstalleerd en de installatie heeft niet automatisch Ubuntu in de Grub opgenomen. Ik heb al een aantal zaken gevonden en geprobeerd, maar geen ervan blijkt te werken.

Kan iemand mij een stap voor stap plan geven (of doorverwijzen naar) om alle besturingssytemen op de pc in de Grub te krijgen.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: GRUB 2 OS toevogeen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/14, 10:43:20 »
Misschien met sudo update-grub

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: GRUB 2 OS toevogeen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/14, 14:43:29 »
dat was het eerste dat ik tegenkwam, maar dat doet het niet.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline ruujan

  • Lid
Re: GRUB 2 OS toevogeen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/14, 14:47:49 »
Heb ik ook gezien bij een pc. Daar wilde de Windows boot op geen enkele manier in Grub tevoorschijn komen. Op een ander vergelijkbaar systeem lukte het wel. Wat ik heb gedaan is mijn Windows boot opnemen in /etc/grub.d/40_custom. Dat moet voor jou met Sabayon ook lukken.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: GRUB 2 OS toevogeen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/14, 16:28:31 »
Heb ik ook gezien bij een pc. Daar wilde de Windows boot op geen enkele manier in Grub tevoorschijn komen. Op een ander vergelijkbaar systeem lukte het wel. Wat ik heb gedaan is mijn Windows boot opnemen in /etc/grub.d/40_custom. Dat moet voor jou met Sabayon ook lukken.


ik heb de map /etc/grub.d/ niet op mijn systeem.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline ruujan

  • Lid
Re: GRUB 2 OS toevogeen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/14, 17:34:42 »
Dan heb je geen grub2. ??? ???