Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PyQt installeren  (gelezen 1089 keer)

PyQt installeren
« Gepost op: 2009/12/10, 14:59:40 »
Hoi,

Ik wil graag PyQt installeren, ik vond deze site: http://www.riverbankcomputing.co.uk/software/pyqt/download

Daar staan binary packages, maar geen download link, en in synaptic vind ik die ook niet.

Weet iemand waar ik ze kan vinden?

Re: PyQt installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/10, 15:38:21 »
het zit in het pakket python-qt4 :)

Re: PyQt installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 14:58:48 »
het zit in het pakket python-qt4 :)

Ok dat pakket heb ik geïnstalleerd, maar als ik het dan wil openen via terminal:

carharttguy@carharttguy-laptop:~$ python-qt4
bash: python-qt4: opdracht niet gevonden


Re: PyQt installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/13, 15:00:06 »
Het is ook helemaal geen programma, het is een Python-module zodat je Qt in Python kunt gebruiken.

Re: PyQt installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/13, 15:14:14 »
Het is ook helemaal geen programma, het is een Python-module zodat je Qt in Python kunt gebruiken.

Ok dat was wel vrij stupide van mij. Ik heb Qt creator geïnstalleerd vanuit installeren/verwijderen, en als ik op New klik, zie ik jammer genoeg alleen C++ headers, Classes, en Qt designer forms e.d., niets wat op Python lijkt eigenlijk.

Weet jij het?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: PyQt installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/13, 15:21:41 »
Qt creator is ook alleen maar gericht op C++ en niet op andere talen.

Voor een python IDE gericht op Qt zou ik eens kijken naar Eric
Installeer Eric
« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 15:24:53 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: PyQt installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/13, 15:26:04 »
Qt Designer is inderdaad gericht op C++. logisch ook, want Qt zelf is geschreven voor C++ ;) Ik gebruik zelf gewoon Kate als editor.

Re: PyQt installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/14, 16:28:15 »
Qt Designer is inderdaad gericht op C++. logisch ook, want Qt zelf is geschreven voor C++ ;) Ik gebruik zelf gewoon Kate als editor.

hmh k*t, is er dan echt geen makkelijke manier om bijvoorbeeld gewoon wat lay out te tekenen, op een knop te klikken, daar wat code op te plaatsen, dan op een textvak te klikke, daar wat text in te plaatsen in python? :P

Het lijkt me allemaal wat moeilijk..

Re: PyQt installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/14, 16:30:09 »
Sorry, ik bedoelde Qt Creator en niet Qt Designer :| je kunt gewoon Qt Designer gebruiken met PyQt, er zijn genoeg tutorials over te vinden. Je interface-bestand moet worden omgezet naar een python-bestand met het programma pyuic.

Re: PyQt installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/14, 16:55:13 »
Sorry, ik bedoelde Qt Creator en niet Qt Designer :| je kunt gewoon Qt Designer gebruiken met PyQt, er zijn genoeg tutorials over te vinden. Je interface-bestand moet worden omgezet naar een python-bestand met het programma pyuic.

Geen probleem hoor, maar nu heb ik het gevonden ^^ En kan ik eens serieus gaan uittesten met python, bedankt!