Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint, wifi werkt niet meteen??  (gelezen 681 keer)

Mint, wifi werkt niet meteen??
« Gepost op: 2018/05/05, 12:14:22 »
Ik heb net mint 18.3 geinstalleerd op een aparte HD omdat ik graag een menuutje had.
Alles werkte na de install met encryptie (met wifi).
Echter nu ik herstart merk ik dat wifi niet meer werkt. Ik tik het goede paswoord in...
Toen kabel aangesloten, maar daarop feitelijk niks aangepast, ik zou nl. niet weten wat.
Herstart.
Wifi werkt.

Dit is wel een deceptie. Ik wil juist dat simpele dingen out of the box werken en consistent werken met name. Ik wil weten wat er an de hand kan zijn geweest. Had ik met de kabel moeten installeren eerst?

Wat me ook verbaasd is dat ik tijdens de install aanklik encryptie en LVM maar dat ik dan iets later alsnog een vakje tegen kom met de vraag of ik de Home partitie wil encrypten terwij ik juist daarvoor al heb aangegeven dat ik full disk encryption wil. Snap ik niet.

Hoe kan ik alles aan het menuutje onderin aanpassen? Is onduidelijk Ik zie 3 kolommen, hoe kan ik de 3e niet meer permanent laten zien? Hoe kan ik de 1e kolom aanpassen?




Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mint, wifi werkt niet meteen??
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/05, 21:25:31 »
Ik heb net mint 18.3 geinstalleerd op een aparte HD omdat ik graag een menuutje had.
Alles werkte na de install met encryptie (met wifi).
Echter nu ik herstart merk ik dat wifi niet meer werkt. Ik tik het goede paswoord in...
Toen kabel aangesloten, maar daarop feitelijk niks aangepast, ik zou nl. niet weten wat.
Herstart.
Wifi werkt.

Dit is wel een deceptie. Ik wil juist dat simpele dingen out of the box werken en consistent werken met name. Ik wil weten wat er an de hand kan zijn geweest. Had ik met de kabel moeten installeren eerst?

Wat me ook verbaasd is dat ik tijdens de install aanklik encryptie en LVM maar dat ik dan iets later alsnog een vakje tegen kom met de vraag of ik de Home partitie wil encrypten terwij ik juist daarvoor al heb aangegeven dat ik full disk encryption wil. Snap ik niet.

Hoe kan ik alles aan het menuutje onderin aanpassen? Is onduidelijk Ik zie 3 kolommen, hoe kan ik de 3e niet meer permanent laten zien? Hoe kan ik de 1e kolom aanpassen?
- Waarom LVM? Meestal een zeer slecht idee.

- We mogen nu zeker met z'n allen gaan raden naar je apparatuur? Ha, leuk, het is een soort quiz dus.  =D
« Laatst bewerkt op: 2018/05/05, 21:28:43 door Pjotr »

Re: Mint, wifi werkt niet meteen??
« Reactie #2 Gepost op: 2018/05/14, 23:30:25 »
Omdat als je encryptie aanklikt je meteen ook LVM aanzet, kan niet los van elkaar blijkbaar. Verder weet ik er niks van. Vond het ook vreemd.
Wifi moet meteen werken (met elke hardware), geen idee wat voor kaartje erin zit maar deze werkte altijd met ubuntu, maar het werkt nu. Ik wil juist niet weten wat erin zit.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/14, 23:31:57 door Al Bunty »
Intel P35, Q9450, 8 GB RAM, GTX760, Dell 25" IPS, dual boot Ubuntu 16.04/Windows 10 === Intel G41, Q8400, 8 GB RAM, Ubuntu 16.04 === HP Pavillion DM1 4000sd, 11.6", Ubuntu 16.04 === Asus Vivobook R510CA, 15.6" touchscreen, Windows 10

DarkEra

  • Gast
Re: Mint, wifi werkt niet meteen??
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/15, 09:45:59 »
Moeten is een groot woord en nee zo werkt het niet in de praktijk. Vreemd dat het nu opeens wel werkt....
Verder vragen de mensen hier om info over de hardware om zo beter en soms sneller te kunnen helpen zoeken, niet verkeerd bedoeld maar mij mening is dat je na 8 jaar op het forum te vertoeven zou moeten weten wat er voor info gegeven mag en soms zelfs moet worden over de hardware van je computer om vooruit te kunnen komen. Zoniet, tja, dan wordt iemand helpen wat moeilijker.

just my 2 €cents ;)
« Laatst bewerkt op: 2018/05/15, 09:54:26 door Maik »