Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: synchronize /home op 2 computers in hetzelfde netwerk  (gelezen 698 keer)

Offline Erik_m

  • Lid
synchronize /home op 2 computers in hetzelfde netwerk
« Gepost op: 2008/04/13, 17:17:54 »
Hai,

Ik heb twee thuis twee computers. Op de desktop staat al ubuntu, op de laptop wil ik het gaan zetten.

Ik zit eraan te denken om de /home van beide te synchroniseren (unison of rsync of zoiets). Zo maak ik meteen een backup van mijn bestanden en worden instellingen van programma's meteen overgezet (firefox insellen en alle add-ons niet op nieuw installeren... :) ).

Nu zitten hier geheid ook nadelen aan verbonden (op beide computers gaim in de startup kan niet handig zijn, Wordt je door de ene pc uitgelogd van je account waar je op de andere mee ingelogd bent).

Zijn er nog andere nadelen of gevaren waar ik niet aan denk? of is het enige probleem met programma's in de startup?

synchronize /home op 2 computers in hetzelfde netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/16, 21:00:53 »
Volgens mij gaan er ook conflicten optreden doordat de twee pc's verschillende hardware hebben. vb Schermen zijn anders, uw resolutie zal op elke pc verschillen, enz...

Wat beter is enkele submappen van je home-map synchen (en geen van de verborgen mappen en bestanden)...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
synchronize /home op 2 computers in hetzelfde netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/16, 21:23:49 »
Kijk ook uit met het synchroniseren van programma's die op dat moment lopen.
Zo kan je nogal wat gekke dingen meemaken als je een mail die net binnenkomt in Evolution meteen kopieert naar een andere computer. Hetzelfde geldt ook voor Firefox en andere programma's.

Eerst alle programma's afsluiten dus.