Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: California Calendar  (gelezen 409 keer)

California Calendar
« Gepost op: 2014/10/21, 11:36:09 »
L.S.
Ik gebruik thans Korganizer als jaarkalender, maar ben op zoek naar een lichtgewicht alternatief (stand alone). Heeft iemand ervaring met California Calendar?
 

Re: California Calendar
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/21, 11:39:26 »
Ja. California is best een fijne kalender, maar nog wel vrij basic. Dus als je dat niet erg vindt, dan kan ik hem zeker aanraden :)

Re: California Calendar
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/21, 11:48:38 »
Citaat
Ja. California is best een fijne kalender, maar nog wel vrij basic. Dus als je dat niet erg vindt, dan kan ik hem zeker aanraden

Ik hoef alleen maar mijn afspraken vermeld te zien, dus een volledige PIM is voor mij een overkill. Ik ga California proberen.

Re: California Calendar
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/22, 14:58:34 »
California geïnstalleeerd. Ziet er strak uit en is snel, maar wel héél erg basic. Ik wacht tot het wat verder is ontwikkeld.

Re: California Calendar
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/23, 14:52:46 »
Vistaus, nog even een vraag. Hoe save je de kalenders in California Calendar naar een extern medium? Ik kan dat nergens vinden. Bvd.

Re: California Calendar
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/23, 15:10:55 »
Je bedoelt synchronisatie? Dat kan door bij je kalenderservice exporteren te kiezen en dan .ics te kiezen. Die kun je dan importeren in California en synchroniseert ie dat naar je service. De Git-versie heeft overigens wat meer nieuwe functies gekregen de afgelopen dagen en hij draait behoorlijk stabiel. Op zich is die Git-versie makkelijk te installeren en bij te houden. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan leg ik wel even uit hoe je dat doet ;)

Re: California Calendar
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/23, 15:33:29 »
Ik bedoel recht toe recht aan opslaan. Mijn persoonlijke kalender in kOrganizer heet Home.ics. Als ik die na een wijziging veilig wil stellen, ga ik naar Bestand/Exporteren en dan exporteer ik die kalender als iCalender naar een externe schijf. Die export- respectievelijk save-functie kan ik ik California niet vinden. Ook niet op hun homesite.

Re: California Calendar
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/23, 15:45:56 »
Hmm, ook in de Git-versie zie ik geen export-optie... dan is die optie er nog niet.

Re: California Calendar
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/23, 16:02:09 »
Dan wachten we de ontwikkelingen rustig af.