Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle software in het Engels?  (gelezen 1451 keer)

Offline oemoeta

  • Lid
alle software in het Engels?
« Gepost op: 2007/06/26, 22:17:21 »
Hallo,
ik krijg alle software in het Engels te zien, is dat normaal? Is het niet logischer, als ik bij installatie van Ubuntu Nederlands als taal instel, dat ik alle software in het Nederlands krijg?

Ik zit nu al een uur te zoeken omdat het mij een vraag lijkt die al vele keren moet gesteld (en beantwoord) zijn, maar ik vind niks, dus: hoe kan ik de taal veranderen in firefox, thunderbird, en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik software in het Nederlands download?

alle software in het Engels?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/26, 22:22:29 »
Waarschijnlijk staat je taal nog niet helemaal goed ingesteld:

systeem - beheer - taalondersteuning
system - preferences - language

vervolgens dutch aanvinken en op oke/toepassen klikken.

Als het goed is moet het in het vervolg nederlands zijn...

alle software in het Engels?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/26, 22:25:38 »
Je kan best in synaptic even de locale-nl bestanden downloaden.

Azalin

  • Gast
alle software in het Engels?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/26, 22:25:47 »
Even naar System>Language support (Systeem>Taalondersteuning) gaan (of iets dat daar op lijkt) en dan zorgen dat standaard taal je voorkeur taal bevat en dat bij ondersteunde talen ook dutch is geselecteerd. Soms wil tijdens de installatie niet de gehele nederlandse taal bundel geinstalleerd. Dan willen sommige of bijna alle programma's in het engels staan. De nederlandse server met nederlandse packages wil nog wel eens plat liggen of onbereikbaar zijn.

Thijssie was me voor :)

Offline vanadium

  • Lid
alle software in het Engels?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/27, 09:55:33 »
In Administration - language support kan je de standaard taal van het systeem gebruiken, dit is, de inlogtaal. Zo spreekt mijn laptop zelfs via een SSH prompt nederlands (een beetje ongewoon, zo'n nederlandstalige systeemshell).

Dan moet je ook nog bij het inloggen via "options" de taalkeuze voor gebruiker instellen. En inderdaad, mogelijk moet je voor specifieke applicaties taalbestanden downloaden, maar ik denk niet in jou geval als je de installatie in het nederlands hebt gedaan. (je hebt de installatie in het Nederlands gedaan, maar blijkbaar de default systeemtaal Engels gelaten).

Offline oemoeta

  • Lid
alle software in het Engels?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/27, 20:30:53 »
OK, dwaze beginnersfout: ik was in beheer/systeem/taalondersteuning, ben daar op "Dutch" gaan staan en heb op OK geklikt, ipv aan te vinken en "apply" te klikken :-)
Nu is alles in orde...
bedankt voor de reacties!

UbuWillem

  • Gast
alle software in het Engels?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/03, 22:20:30 »
Ik wil ook Nederlands instellen, maar ik kan bij wijze van spreken kiezen tussen Swahili en Russisch, maar Nederlands staat er niet tussen. Bij Default Language staat wel Dutch, maar Firefox blijft in het Engels. (Of moet ik de Nederlandse versie eerst downloaden?)

Offline siegi

  • Lid
alle software in het Engels?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/03, 22:23:53 »
Het probleem is eigenlijk dat je tijdens de installatie geen internet had, anders was alles al in orde geweest.  
Als hij wel internet heeft download hij de taalpakketen zelf bij de installatie.

UbuWillem

  • Gast
alle software in het Engels?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/04, 13:42:34 »
Helemaal waar. Vandaag startte ik op (met netwerkverbinding) en nu kon ik wel kiezen voor  Nederlands. 13 Updates gedownload en de zaak draait nu helemaal Dutch. Nu het ledje van de wireless netwerkkaart aan de praat zien te krijgen. Al veel over gelezen, maar het valt niet mee.
Vandaag (5-8) ook opgelost. Eigenlijk ook heel simpel ... je moet het alleen even weten te vinden. ipw2200 led=1 (met dank aan het forum)