Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe origineel paneel terugzetten via terminal  (gelezen 1611 keer)

wolken

  • Gast
Hoe origineel paneel terugzetten via terminal
« Gepost op: 2007/09/19, 11:57:37 »
Mijn eerste schreden op het Ubuntu-pad zijn zeer positief verlopen. Na wat spielerei had ik mijn desktop zoals ik em hebben wilden..... totdat ik opnieuw opstartte en het scherm na inloggen compleet bevriest. Niets reageert, toetsenbord niet, muis niet. Een harde reset is de enige manier om opnieuw te starten.

Het laatste dat ik gisteren gedaan heb was het bovenste paneel (die met toepassingen erin) half transparant gemaakt mbv paneeleigenschappen en drie applicatiestarters toegevoegd aan dit paneel (nl. Dates, Tasks en Contacts van http://www.pimlico-project.org/ )

Mijn vraag:
1. hoe krijg ik mbv terminalcommando's het originele ubuntu (Gnome) paneel weer terug? (Dus met background none)
2. hoe verwijder ik mbv terminalcommando's deze drie applicatie-starters van het paneel?

Ik heb al geprobeerd: apt-get --reinstall inststall gnome-panel, maar dat biedt geen soelaas.

Als iemand iets weet, hartelijk dank.

Hoe origineel paneel terugzetten via terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/19, 14:13:24 »
Ik weet niet of dat mogelijk is.
Wat je wel kunt doen:
rechtsklik op een anderpaneel
en dan kiezen "paneel toevoegen".

Op het nieuwe paneel rechtsklikken en "toevoegen aan paneel" om de onderdelen weer erop te zetten (die moet je dan handmatig kiezen).

Kun je hier wat mee?

wolken

  • Gast
Hoe origineel paneel terugzetten via terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/19, 14:30:09 »
Nee dat lukt niet omdat het toetsenbord en de muis niet reageren. Ik kan alleen hard resetten en dan opstarten naar de terminal-modus. Oplossingen dus alleen via terminal-commando's...

Toch bedankt.

Hoe origineel paneel terugzetten via terminal
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/19, 14:33:37 »
- Je kan de boel resetten door de volgende map ergens anders neer te zetten:

mv ~/.gconf/apps/panel ~

- of door hem gewoonweg te verwijderen:

rm -r ~/.gconf/apps/panel

- Vervolgens gnome opstarten met sudo /etc/init.d/gdm restart

[edit: bleh, ctrl-alt-backspace werkt natuurlijk niet]

Hoe origineel paneel terugzetten via terminal
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/19, 14:42:24 »
Citaat van: wolken
Nee dat lukt niet omdat het toetsenbord en de muis niet reageren. Ik kan alleen hard resetten en dan opstarten naar de terminal-modus. Oplossingen dus alleen via terminal-commando's...

Toch bedankt.
Excuus,
Ik had niet goed gelezen.....