Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?  (gelezen 1165 keer)

LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?
« Gepost op: 2010/05/04, 22:00:03 »
Ik installeerde vanavond LottaNZB onder 10.4

Voorheen kon ik mijn NZB' s kwijt in een map Deamonqueue (was geplaatst in .hellanzb)
Nu staat er slechts een mapje done in .hellnzb en weet ik niet waar ik mijn nzb' s in moet doen.

Werkt iemand met Lotta en kan ie me op weg helpen?

Offline slowfox

  • Lid
Re: LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/05, 09:37:21 »
Bij Bewerken > Voorkeuren > tabje Algemeen kan je de download folder kiezen, waar je het eindresultaat wilt saven.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/05, 09:39:56 door slowfox »

Re: LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/05, 10:04:52 »
Bij Bewerken > Voorkeuren > tabje Algemeen kan je de download folder kiezen, waar je het eindresultaat wilt saven.


Hi Slowfox, ik had gezien dat je kunt kiezen waar het eindresultaat komt. Maar waar stop je de NZB's? Voor je een eindresultaat ergens opslaat moet je eerst een krijgen.

Offline slowfox

  • Lid
Re: LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/05, 15:17:46 »
Je kan het nzb bestand opslaan waar je wilt op je computer en dan met de plus toets toevoegen gebruiken of
 ipv opslaan gebruik ¨openen met¨ het programma lotta nzb en start de download.

Re: LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/05, 19:16:05 »
Je kan het nzb bestand opslaan waar je wilt op je computer en dan met de plus toets toevoegen gebruiken of
 ipv opslaan gebruik ¨openen met¨ het programma lotta nzb en start de download.
Mooi, tot zo ver werkt het. Maar toch zou ik wel willen weten waar LottaNZB het bestandje 'onder water' neerzet tijdens het verwerken. Dat heeft de volgende reden: Ik maak de nzb's op een andere computer in een netwerk en wil de bestandjes direct in dat mapje zetten (dat ik dan gedeeld zal maken in het netwerk), op die manier hoef ik niet fysiek bij de computer te zijn waar Lotta op draait.

Daarbij wil ik ook af en toe controleren of er geen restbestandjes blijven staan na het uitpakken.

Voor de rest ziet het er in de nieuwe versie allemaal wel retestrak uit.

Offline Duckie

  • Lid
Re: LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/05, 21:36:17 »
lottanzb gebruikt hellanzb met de daarbij behorende instellingen.
Als je het bestand "/etc/hellanzb.conf" in een editor opent dan kun je daarin allerlei dingen instellen. Ook een locatie waar je de nzb's kunt dumpen zodat ze automatisch opgenomen worden.
Eigenlijk heb je lottanzb helemaal niet nodig maar is het gewoon een grafisch schilletje om hellanzb heen.

____________________________________________

Offline Duckie

  • Lid
Re: LottaNZB onder 10.4 Waar moeten de NZB's in?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/05, 21:38:28 »
Nog even een aanvulling:
Kijk ook eens naar sabnzbplus. Die gebruik ik sinds een tijdje op mijn server. Die werkt met een webinterface en is heel makkelijk in de gaten te houden (en te beheren) via een andere computer op het netwerk.
____________________________________________