Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Fast-user-switch applet is verdwenen  (gelezen 1698 keer)

hansv

  • Gast
[OPGELOST] Fast-user-switch applet is verdwenen
« Gepost op: 2010/01/07, 18:41:51 »
Toen ik onlangs Ubuntu opstartte, kreeg ik de volgende foutmelding:
Het paneel heeft een probleem geconstateerd bij het laden van 'OAFIID:GNOME_FastUserSwitchApplet'. Wilt u het applet uit uw configuratie verwijderen?, met daaronder twee knoppen: 'niet verwijderen' en 'verwijderen'.
Allereerst heb ik geprobeerd dit applet (het is het applet met je naam erop, waarop je kunt drukken om af te sluiten, af te melden e.d.) weer weer te geven door te klikken op 'niet verwijderen', maar het is me niet gelukt het weer voor de dag te toveren. Nu heb ik op 'verwijderen' gedrukt, maar nu lukt het mij evenmin om het weer boven water te halen. Ik heb gezocht in Synaptic, maar dit gaf bij mij geen resultaat.
Heeft iemand een idee hoe ik het fast-user-switch applet weer terug kan krijgen?

Mvg Hans
« Laatst bewerkt op: 2010/05/21, 20:20:57 door hansv »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Fast-user-switch applet is verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/07, 18:54:21 »
Rechterklik op paneel en dan Toevoegen aan Paneel. In deze lijst zou hij tussen moeten staan
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

hansv

  • Gast
Re: Fast-user-switch applet is verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/07, 18:57:20 »
Maar dat is juist het punt: daar staat hij niet tussen!
Het applet moet dus (zonder mijn wil) gedeïnstalleerd zijn of op de een of andere manier niet bereikbaar zijn, alleen heb ik geen idee hoe ik 'm nu wel weer voor de dag kan toveren.

Mvg Hans

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Fast-user-switch applet is verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/07, 19:08:00 »
De item in het menu heet: Meldings-applet-sessie (tenminste in ubuntu 9.10)

Ik zal ook eens opzoeken welke package daar bij hoort
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

hansv

  • Gast
[OPGELOST] Re: Fast-user-switch applet is verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/08, 08:45:52 »
Ik heb het gevonden: Ubuntu-desktop.
Het applet is dit zelf niet, maar ik heb Ubuntu-desktop geïnstalleerd (dit was op de één of andere manier gedeïnstalleerd), en nu is het fast-user-switch applet wel weer beschikbaar!
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Mvg Hans
« Laatst bewerkt op: 2010/05/21, 20:20:38 door hansv »