Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kleine lofzang op de REDO-iso. Geen vraag dus.  (gelezen 424 keer)

Offline koos4401

  • Lid
Kleine lofzang op de REDO-iso. Geen vraag dus.
« Gepost op: 2014/12/13, 22:13:31 »
Mijn vrouw weigert op haar computer met Clonezilla te werken om te backuppen; ik heb haar REDO aangeraden en haar geleerd daarmee om te gaan; fluitje van een cent.

Vandaag ben ik erin geslaagd om op haar computer iets te mispeuteren  :-[ tijdens een haastklus met een LiveCD waardoor de comp niet meer opstartte. Onderzoek leerde dat ik met 640 GB "unallocated" zat ipv sda1 t/m sda5, geheel met MS-W7- , Recovery- en Dell-zaken en niet te vergeten haar data (90GB) gevuld. De schijf is voor circa 40% in gebruik.

De laatste backup stamde van zondag j.l. Binnen het uur was de schade verholpen: de back-up terugzetten, opstarten et voilá: Alle partities terug, alle data van voor zondag j.l. terug en een goed lopend systeem. Kleine update (voor MS-begrippen dan) en alles alive & kicking!!  =D

Dank u, REDO!!  :-* :-*
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Frederik

  • Gast
Re: Kleine lofzang op de REDO-iso. Geen vraag dus.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/14, 10:06:15 »
REDO is een geweldig mooi programma, maar één minpuntje omdat ik blond ben of niet goed heb/had gelezen: ik had pas na een drie of vier keer proberen door dat je REDO moet opstarten met de CD erin in de veilige modus? Ik ben al jaren gewend om met TrueImage te werken en vertrouw er blind op, maar voor wie TrueImage niet wil is REDO inderdaad van harte aan te bevelen als backup of systeemherstel programma.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Kleine lofzang op de REDO-iso. Geen vraag dus.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/14, 10:23:57 »
Ik heb REDO als Live-CD gebrand. In dat opzicht dus: ja, altijd werken met de CD erin ;) . Omdat de zaak bij mij dus buiten alle OS-sen omgaat,  heb ik dus ook geen gezeur over veilige modus en zo.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline PKing

  • Lid
Re: Kleine lofzang op de REDO-iso. Geen vraag dus.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/14, 10:47:46 »
Zo is dat, ik maak voor de computers in huis elke week een backup.
Aangezien ik geen NAS heb doe ik dat gewoon via het netwerk naar de Lap van mijn eega, het duurt wat langer maar ik hoef er niet bij te zitten.
Aangezien Redo maar 2 knoppen heeft kun je niet echt veel fouten makem:_)
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04