Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Minidisk of laptop met Ubuntu (Studio)  (gelezen 847 keer)

Minidisk of laptop met Ubuntu (Studio)
« Gepost op: 2007/05/22, 17:02:05 »
Beste mensen,

Zelf zit ik te dubben over het opnemen van live concerten even het volgende:

kHeb 1 Minidisk van Son MZ-RH1 (Niet aan de praat te krijgen met Ubuntu Zelfs niet met Wine/CodeWeaver Crossover Office).

Op de laptop heb ik nu staan:

1. Ubuntu Linux 7.04
2. UbuntuStudio 7.04
3. Windows XP Pro. Daar doet de Minidisk het wel op.

Wat wil ik nou?

Minidisk verkopen en Windows er uitgooien.

Is dat verstandig qua kwaliteit van opname. Voor het opnemen kan ik als externe geluidsopnamebron een U-control van Behringer gebruiken namelijk de UCA200. Die kan ik dan aan de mengpaneel aansluiten en opnemen. Dus heb ik de geluidskaart van mijn laptop niet nodig.

Wie geeft er mij advies?
Ubuntu gebruiker # 14919

pluto

  • Gast
Minidisk of laptop met Ubuntu (Studio)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/29, 12:40:58 »
Hallo JvdVliet,

Zelf ben ik in het bezit van een Sharp minidiskplayer, en heb ook zitten prutsen om daarmee gemaakte opnamen met behulp van Ubuntu  over te brengen naar de computer. Eerlijkheidshalve heb ik geen ervaring met Feisty, maar met Ubuntu606LTS lukte het op de volgende manier. Als je een koptelefoonuitgang op je apparaat hebt zitten kun je  die via een stereokabeltje verbinden aan je geluidskaart. Met het interne programma geluidsrecorder opnemen en keuzevak voor invoer op capture zetten.
Het geluidsbestand is evt naderhand te converteren met het programma Soundconverter in allerlei bestandstypen. Het geluidsbestand brand je naderhand op audio-CD.

Wat  de geluidskwaliteit van de opname betreft, dat is een kwestie van smaak. Minidisks zijn superieur van kwaliteit,omdat je de vertaalslag van analoog naar digitaal niet hoeft te maken, Kwaliteitsverliezen zijn m.i. niet te voorkomen als je gaat digitaliseren. Maar de ene bestandsvorm klinkt anders dan de andere, dat moet je uitproberen! Overigens is deze vorm van opnemen nooit echt doorgebroken, heel jammer!

Ik zou als ik jou was,( dit is vloeken in de kerk), Windows XP even aanhouden, en daarmee werken. Misschien gaat het daarmee gemakkelijker. Onderwijl kun je experimenteren met Ubuntu waar het toch ook mee moet kunnen.
Misschien heb je hier wat aan. Veel succes ermee,
                                                                               pluto