Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft stopt met Hotmail  (gelezen 22797 keer)

Microsoft stopt met Hotmail
« Gepost op: 2012/07/31, 20:25:33 »
http://www.nu.nl/internet/2872137/microsoft-stopt-met-hotmail.html

Dat werd tijd! Achja, GMail kunnen ze toch niet meer inhalen. Misschien wel qua uiterlijk want GMail zelf vind ik wat onlogisch, maar ik gebruik toch Opera Mail dus het maakt me niet zoveel uit :)

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/31, 20:32:00 »
Applaus voor Microsoft!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/31, 20:44:09 »
Bedankt voor de tip !
Blijkbaar is outlook.com  de vervanger van hotmail   al operationeel  :D


Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/31, 20:45:11 »
Ik heb eens een kijkje genomen op outlook.com. Mijn hemel, wat een gedrocht, die kleuren, verschrikkelijk! Geef mij GMail maar,  voor mij superieur met zijn filters.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/31, 20:46:47 »
Ik heb eens een kijkje genomen op outlook.com. Mijn hemel, wat een gedrocht, die kleuren, verschrikkelijk! Geef mij GMail maar,  voor mij superieur met zijn filters.

smaken verschillen en dat is maar goed ook  ^-^

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/outlook/home
« Laatst bewerkt op: 2012/07/31, 20:53:26 door RikRik »

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/31, 21:03:55 »
Typisch weer zo'n misvatting dat iedereen alles met elkaar wil delen. Microsoft, je begrijpt er weer niets van.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/31, 21:18:37 »
Bedankt voor de tip !
Blijkbaar is outlook.com  de vervanger van hotmail   al operationeel  :D

Inderdaad, ik had dat knopje "upgrade to outlook" nog niet gezien. Ziet er een stuk beter uit nu :)

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/31, 21:30:41 »
Outlook.com ziet er wel een stuk beter uit, maar jammer genoeg is Hotmail nog steeds zo traag als ***** bij mij. Is altijd al zo geweest op Ubuntu in zowel FF als Opera.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/31, 21:32:35 »
Ik heb eens een kijkje genomen op outlook.com. Mijn hemel, wat een gedrocht, die kleuren, verschrikkelijk! Geef mij GMail maar,  voor mij superieur met zijn filters.

Je kunt de kleuren aanpassen via tandwieltje rechtsboven, rechts van je naam. Incl. Ubunt Oranje als kleur.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/31, 21:37:22 »
Gebruik mijn hotmail voor spam en daar werkte het goed voor.
Deze raakt nu vol dus maak ik weer een nieuwe aan. Doe ik regelmatig en werkt goed.
Blijft je gewone mail adres en gmail opgeruimd.
zo kan ik ook eerst zien wat ik van iemand krijg voor ik ze mijn andere mail adres geef.
Dus zo slecht is het nog niet die hotmail. =D

Heb dat outlook eens bekeken en het ziet er wel goed uit.
Het is een stuk overzichtelijker en rustiger dan dat hotmail gebeuren wat ik altijd waardeloos heb gevonden net als gmail.
Laat het daarom allemaal op mijn pc binnen komen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/31, 21:38:44 »
Outlook.com ziet er wel een stuk beter uit, maar jammer genoeg is Hotmail nog steeds zo traag als ***** bij mij. Is altijd al zo geweest op Ubuntu in zowel FF als Opera.

Bij mij was outlook heel snel.
Kan misschien toeval zijn maar het was een stuk sneller dan gmail en hotmail.
Van de week nog eens een paar keer proberen want 1x gebruiken is eigenlijk geen goede referentie.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/31, 21:44:39 »
www.outlook.com ziet eruit als een nieuwe hotmail, maar ik snap niet waarom ze dan moeten aankondigen dat ze gaan stoppen met hotmail. Vinden ze het teveel moeite om de accounts en inhoud gewoon even om te zetten en hotmail gewoon te laten overgaan in outlook.com? Raar hoor. Niet dat ik er last van ga hebben (ik gebruik noch hotmail, noch gmail), maar mensen met een hotmail-account zullen dit toch wel met enig wenkbrauwfronsen bekijken vermoed ik.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/31, 21:49:02 »
@Bloom: Op outlook.com log je gewoon in met je Hotmail-account. Niet zomaar vooroordelen strooien als je het zelf niet geprobeerd hebt.

@emiel: Het is bij mij het laden ervan. Hij blijft de Hotmail-pagina en nu dus de Outlook-pagina eerst 20 seconden laden en dan pas doet ie iets. Eenmaal geladen is ie gewoon snel. Dat heb ik dus al een paar jaar Hotmail en nu dus ook met Outlook. Vind het hinderlijk want ik ontvang er bijna geen mail op dus die ene keer dat ik er wel op inlog wil ik direct aan de slag kunnen met lezen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/31, 22:46:58 »
Ik heb net nogmaals naar outlook.com gegaan en binnen 3 seconden zat ik op de pagina en kon ik mijn mail bekijken.
Dat was bij Hotmail wel anders en tevens kom ik nu gelijk bij mijn mail uit.

Niets hoeven in te stellen omdat ik al automatisch in hotmail laat inloggen vanaf mijn pc.
Dus als ik outlook.com ingeef dan zit ik gelijk ingelogt op mijn account.
 

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/31, 23:19:45 »
@femke: Ik alleen voor MSN en YouTube ;)

@emiel: Ik heb dus nog steeds dat sloomheidsprobleem. En on top of that: waar Hotmail het keurig deed in Opera doet Outlook het totaal niet. Wat ik ook aanklik, mailtje, tandwieltje etc. niks opent ie. Nu moet ik alsnog naar FF alleen maar voor dat occasionele mailtje...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #15 Gepost op: 2012/08/01, 00:53:10 »
Je moet ook geen opera gebruiken ;)

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #16 Gepost op: 2012/08/01, 00:58:05 »
Nee, Internet Explorer zeker want dat zal wel de beste experience met Outlook geven :P :P

Offline MKe

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #17 Gepost op: 2012/08/01, 14:39:49 »
FF voor mijn duidelijkheid: mijn hotmail account blijft gewoon bestaan, alleen de werkomgeving veranderd?
Want zoals het kopje nu staat betekent het dat Hotmail stopt, dus de mail dienst. Daar zou ik behoorlijk pissig van worden want die gebruik ik wel veel en dan zou ik de boel kwijt zijn. Hoe de site eruitziet waar ik mijn mail op lees vind ik niet zo van belang, als het maar werkt.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #18 Gepost op: 2012/08/01, 14:58:42 »
FF voor mijn duidelijkheid: mijn hotmail account blijft gewoon bestaan, alleen de werkomgeving veranderd?

Ja.
Gelukkig hebben ze het kopje nu ook verbeterd: http://www.nu.nl/internet/2872137/microsoft-verandert-hotmail-in-outlookcom-.html

Je kunt nu dus naar outlook.com gaan en je uitleven :) Gewoon inloggen met de e-mail+ww van je Hotmail-account.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #19 Gepost op: 2012/08/01, 15:02:44 »
Want zoals het kopje nu staat betekent het dat Hotmail stopt, dus de mail dienst. Daar zou ik behoorlijk pissig van worden want die gebruik ik wel veel en dan zou ik de boel kwijt zijn.
Dan zou ik maar heel snel een backup maken van deze gratis dienst die zonder enige garantie geleverd word!



Citaat
Hoe de site eruitziet waar ik mijn mail op lees vind ik niet zo van belang, als het maar werkt.

In dat geval zou ik eens bij mijn eigen provider gaan kijken, bij de meeste providers kan je meerdere email accounts aanmaken en ze hebben ook allemaal webmail.
Daarnaast maakt jouw provider wel backups (zonder garantie) van alles, dus mag je ervan uitgaan dat er geen emails verloren gaan bij een server crash, en dat je account zomaar ineens kan verdwijnen.

Dus wat een hotmail account als voordeel heeft boven een normaal email adres van je eigen provider is mij nog steeds een raadsel.

Dit nog naast het feit dat er ook nog Gmail bestaat en god wat al niet meer.....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #20 Gepost op: 2012/08/01, 15:11:18 »
Nog steeds geen IMAP support, jammer hoor.
De interface is al stukken beter dan hotmail.com, maar er missen nog wel een hoop handige dingen die gmail wel heeft.
Overigens heb ik nu eindelijk mijn voor+achternaam @outlook.com, dat is wel mooi :D

Offline MKe

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #21 Gepost op: 2012/08/01, 15:48:43 »

Dus wat een hotmail account als voordeel heeft boven een normaal email adres van je eigen provider is mij nog steeds een raadsel.

Het grote voordeel is dat als je van internet provider wisselt, je oude account verdwijnt (of je kan er niet meer bij), wat weer grote problemen geeft met mensen die je wel eens mailen. Op die manier maak je je zelf dus of afhankelijk van je provider of je neemt op de koop toe dat je problemen krijgt met gemiste mails, verloren contacten en al het geouwehoer dat je iedereen op de hoogte moet stellen van de wijziging, subscriptions moet wijzigen en noem het allemaal maar op.  Hotmail is (was) tot nu toe al 16 jaar een constante factor.

Mijn opmerking gaat dus niet over de backup, belangrijke dingen zijn al lang gebackupped of op een andere manier opgeslagen, maar iedereen kent mijn hotmail adres en niet een eventuele nieuw adres.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/01, 15:50:40 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #22 Gepost op: 2012/08/01, 17:23:14 »


Citaat
Mijn opmerking gaat dus niet over de backup, belangrijke dingen zijn al lang gebackupped of op een andere manier opgeslagen, maar iedereen kent mijn hotmail adres en niet een eventuele nieuw adres.


Je oude adres kunnen je contacten gewoon blijven gebruiken, alle mail verstuurd met @hotmail.com komt automatisch in je @outlook.com .

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #23 Gepost op: 2012/08/01, 17:24:45 »
Lekker voor mijn oma van 81 die eindelijk de Hotmail interface weer wat begrijpt :|

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #24 Gepost op: 2012/08/01, 17:40:00 »
Lekker voor mijn oma van 81 die eindelijk de Hotmail interface weer wat begrijpt :|

Ik weet natuurlijk niet hoe hardleers je oma is, ik help mensen met een verstandelijke beperking die (x) Ubuntu gebruiken met een hotmail account maar eerlijk gezegd verwacht ik niet zo veel problemen. De overgang van hotmail naar outlook is niet dramatisch ingewikkeld.