Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagje voor ik eraan begin  (gelezen 1009 keer)

Slomo

  • Gast
Vraagje voor ik eraan begin
« Gepost op: 2008/02/07, 00:43:11 »
Ik zou graag willen weten of ik me zorgen moet maken over grote installatie problemen bij het installeren van ubuntu,
ik zou graag willen overstappen op linux maar zit met een relatief recente pc, zal ubuntu problemen hebben met het installeren van een quad core, overigens wil ik ook graag dat men video kaart onmiddelijk werkt (nvidia gforce 8400gs) zoals nog een aantal andere zaken.

Verder wil ik ook weten of ik nog steeds (traag) Vista ga moeten gebruiken om games te spelen zoals WoW.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Vraagje voor ik eraan begin
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/07, 00:51:28 »
Een quad core en geforce 8400gs zullen geen probleem zijn.
Ook WoW kan je spelen, via Wine.

Vraagje voor ik eraan begin
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/07, 08:08:29 »
Kleine aanvulling:
sommige games draaien wel in Wine (of Cedega, maar dat is betaal-software).
Toch zul je voor veel games toch nog Windows nodig hebben, vrees ik.
Maar waarom is dat een probleem?

Sancho

  • Gast
Vraagje voor ik eraan begin
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/07, 09:23:16 »
Wat je kunt doen om het eerst even te testen, is VMware installeren op Windows. Daarmee kun je Linux virtueel laten draaien en maak je de installatie mee zonder dat je erg foute dingen kunt doen.

Voor de games kun je later Linux in dualboot zetten met Windows

Grtz

Da_peer

  • Gast
Vraagje voor ik eraan begin
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/07, 09:29:41 »
Slomo, ik ben ook onlangs gestart (december07) en heb stomtoevallig dezelfde videokaart. Standaard werkt het al prima , maar als je gaat gamen kun je extra de beperkt ondersteunde drivers voor deze kaart aanzetten. Die zijn gewoon gratis  via het systeemmenu op te halen. (ze zijn beperkt omdat ze niet GNU zijn)

Quad core heb ik geen ervaring mee, maar met de Intel core 2 duo (á 2,2gHz) van mijn pc heb ik nog nooit problemen gehad.

Wine kan voor veel programma's prima werken, helaas heb ik bij het programma Virtual DJ een probleem met directX. Ik ben zelf geen WoW speler, dus ik weet niet of het werkt, kijk anders in de applicatie database van wine; http://appdb.winehq.org/


Als je een nieuwe computer hebt zal ik de Windows Longhorn laten zitten, je hebt er immers voor betaald en het kan nog van pas komen als je bijvoorbeeld je telefoon wilt verbouwen, want die hacks zijn meestal helaas Win-only. (als je bluetooth op je 06 hebt kun je bijvoorbeeld met een standaard bluetooth usb dongle programma's zoals amarok, VLC, totem etc aansturen vanaf je mobliel :P)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Vraagje voor ik eraan begin
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/07, 11:27:30 »
Neem de live CD en kijk wat er eventueel niet werkt.
Vraag het dan nog eens, hopelijk gaat alles in één keer goed ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

JimZ

  • Gast
Vraagje voor ik eraan begin
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/08, 00:25:27 »
Gutsy 64 bit werkt hier probleemloos op een Intel Q6600 Core 2 Quad, Asus mobo en een NVidia 8500GT.

Gr,
Jim