Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke hosting provider past bij jouw?  (gelezen 911 keer)

Offline evarie

  • Lid
Welke hosting provider past bij jouw?
« Gepost op: 2011/08/17, 13:03:39 »
Het is niet makkelijk een hosting provider kiezen die bij je past. En nu ik een ubuntu server op kan zetten is het lastig kiezen tussen hosting op je eigen server of bij de provider. Natuurlijk is het logisch dat je een goed lopende website op een hosting zet en een minder drukke site op je eigen server.

Wat ik ook graag wil weten is wat je niet tegen je hosting provider moet zeggen omdat dit gevolgen.


Re: Welke hosting provider past bij jouw?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/17, 13:52:25 »
Ga voor een soort combinatie, VPS hosting,
dit is een zeer betaalbare virtuele server, die je wel volledig zelf kan installeren en beheren.

Ramhost is een zeer goede: http://www.ramhost.us/?page=virtual-dedicated-server

Misschien dat je best even afwacht totdat er in Duitsland nog wat plaats bijkomt, zeker als je website vooral op europa gericht is.
Een internationaal gerichte website kan je ook in Atlanta zetten.

Voor een server heb je niet te veel geheugen nodig, kijk maar in mijn signature voor wat optimalisaties.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke hosting provider past bij jouw?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/17, 21:56:38 »
Als het voor voor websites is en je verwacht niet te veel bezoekers, dan kun je een thuis server gebruiken maar daar moet je wel opletten wat voor site je hebt.
Als die zwaar is, dan is je site traag omdat je upload snelheid meestal beperkt is.
Dan moet je er rekening mee houden dat als je, je site bereikbaar wilt houden, dat je dag en nacht je server hebt draaien en ook als je op vakantie bent.

Als het puur een website is wat je wilt doen, dan kun je ook kijken naar een goedkope provider.
Dan betaal je ongeveer 15 euro per jaar met een domein naam erbij.
Daar zitten vaak ook programma's als Joomla en Wordpress bij die je kunt gebruiken.

Wil je wat meer met de server doen dan alleen websites, dan is de oplossing van Ward De Ridder een hele goede.
Je hebt dan nergens omkijken naar en de vrijheid om te doen wat je wilt binnen de regels dan wel te verstaan.

Het is dus wat je wilt doen met je site en server.
Ik betaal voor mijn webhosting nog geen 20 euro per jaar met daarbij 2 .nl domeinnamen en mocht ik merken dat mijn site straks goed bezocht wordt, dan kan ik hem opwaarderen naar een wat duurder pakket.