Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: langzame internetverbinding????!!!!  (gelezen 2015 keer)

Gast

  • Gast
langzame internetverbinding????!!!!
« Gepost op: 2006/03/08, 21:47:55 »
Beste allemaal,

Ik ben een Linux beginner en heb Ububtu Breezy draaien. Alles werkt, maar mijn internetverbinding is superlangzaam. Ik heb een adsl router en een serverkast met 2 Lan aansluitingen.

Hoe kan ik mijn internet versnellen (zoals onder Win 2000= supersnel internet) en hoe kan ik mijn 2e Lan toewijzen aan mijn intranet.

Ik heb 3 computers in een netwerk en ook nog 2 die op een andere locatie staan. Kan ik deze laatste ook opnemen in mijn intranet?

Veel vragen, ik kom er niet uit.

Bij voorbaat dank,


John

langzame internetverbinding????!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/08, 22:45:47 »
Laten we bij vraag 1 beginnen:
Bedoel je met 'traag internet' dat firefox heel lang blijft wachten voor hij een pagina toont?

luckyluke

  • Gast
langzame internetverbinding????!!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/11, 14:25:20 »
Kijk eens op www.speedtest.nl of de snelheid nog in de buurt ligt van wat je gewend bent. Als dit niet zo is heb ik geen oplossing voor je...

Als de snelheid wel goed is, maar het duurt gewoon erg lang voordat een pagina wordt weergegeven in firefox is er een grote kans dat je je DNS-servers nog moet instellen. Dit kan onder ' System -> Administration -> Networking' . Welke servers je moet instellen staat als het goed is in de papieren die je van je internet provider hebt gekregen.

Succes!

Gast

  • Gast
langzame internetverbinding????!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/12, 23:03:47 »
Inderdaad,  ik denk dat Firefox pagina's erg langzaam opstart, wat kan ik hieran doen?

Hoe moet ik mijn DNS servers instellen?

Groeten John

langzame internetverbinding????!!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/13, 09:09:48 »
Je provider ondersteunt ipv6 dan nog niet optimaal. Open de url about:config in firefox en zoek naar network.dns.disableIPV6, zet dat op True. Herstart Firefox en het moet sneller zijn.

Gast

  • Gast
langzame internetverbinding????!!!!
« Reactie #5 Gepost op: 2006/03/13, 14:23:01 »
Supersnel!! Waar kan ik nog meer Ubuntu optimalisatietips vinden?

Gast

  • Gast
langzame internetverbinding????!!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/11, 21:22:12 »
dankje
dit was ook nuttig voor mij