Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat meer openheid op dit forum  (gelezen 2685 keer)

Offline wutnubu

  • Lid
Wat meer openheid op dit forum
« Gepost op: 2007/05/15, 06:43:27 »
De Administrator en de moderators zouden iets meer openheid kunnen geven over zaken op dit forum, dat voorkomt gedoe door onwetendheid. Zaken als blokkeren, beleid, ontwikkelingen etc. zouden in een apart hoekje op het forum geplaatst kunnen worden.

Offline wutnubu

  • Lid
Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/15, 06:45:12 »
Chips, ik heb wat moeite met het aanmaken van een polletje, zal de hooikoorts wel zijn.

Ik bedoel dus gewoon Ja of Nee kan een moderator dit fff voor me wijzigen, verwijderen kan namelijk ook niet.


Dank

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/15, 07:25:07 »
Persoonlijk vind ik dit onderwerp erg dicht aanleunen bij de poll van Pjotr (of toch de discussie die deze uitlokte).

Openheid: Daar wil ik wel mee akkoord gaan. Maar als openheid leidt tot ellenlange discussies die nergens toe leiden dan is dat ook niet goed. Beste lijkt me een kort en krachtig antwoord van de moderators/administrator en daarna einde aan de discussie.

Wil je verder discussieren dan kan dat steeds nog via mail. De meeste moderators zullen je met plezier een mailtje terugsturen. Het hoeft niet altijd een publieke discussie te worden. vandaar een apart hoekje: Neen.

(stuur eens een mailtje naar dennis voor het aanpassen van de poll. Moderatoren kunnen dit ook niet aanpassen of maak ff een nieuwe poll aan en verwijder de oude eventueel zal ik deze wel verwijderen, zo is ie echt onduidelijk)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/15, 07:42:19 »
maar waarom mag het publiek niet toeschouwer zijn van de discussie? als je je best doet is deze ook niet vervelend.
en ellenlang betekend niet dat het een slechte of vervelende discussie is.
homemade HTPC

Offline SWAT

  • Administrator
Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/15, 08:49:14 »
Omdat in 99% van de gevallen toch wel $iemand zijn/haar ei kwijt moet, terwijl het helemaal niets met hem/haar te maken heeft. Daarnaast kan ik me voorstellen dat niet iedereen zijn/haar vuile was buiten wil zien hangen.

w.hellinga, maak anders dit topic even opnieuw aan en dan komt er een slotje op dit topic.

Offline wutnubu

  • Lid
Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/15, 09:17:59 »
@Bartek, verwijder het maar, mijn gekluns ziet er inderdaad niet uit.

excuses hiervoor.

Ik wil de discussie van pjotr niet overdoen, maar terugbrengen naar wat mijns inziens de kern ervan is, en niet het resultaat dat zijn poll teweegbracht. Ik pleit voor openheid om discussies ter vermijden, want die discussies vind ik ook helemaal niet leuk..

Dus als je het wilt verwijderen graag, ik zie niet zo 123 hoe ik dat kan doen.

Stuur ik Dennis een mailtje met het verzoek een mededelingenhoekje te maken.

Groet

Offline Dave

  • Lid
Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/15, 09:18:05 »
allebeide nee ingevuld.
het werkt enkel belemmerend en voegt niets toe.
beter de energie steken in oplossen van iemands problemen ipv iedereen een laatste woord ergens over moeten gunnen.
beste is ook dat de mods hun werk soms in stilte(anoniem) kunnen doen.
waar gehakt wordt vallen spaanders. dat is jammer en volgende keer beter dan maar. meer als je best doen kan niet verlangt worden.
het is mij nog altijd een raadsel waarom men in de rij staat om moderator te worden trouwens.

Offline woteb

  • Lid
Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/15, 09:35:33 »
Ik ben zelf moderator van een geheel ander forum. Ik kan uit ervaring zeggen dat niet alles open-en-bloot moet worden neergezet.

Een paar voorbeelden:

1. Iemand scheldt op een ander en bij herhaling. Dan gaan de moderators (achter de schermen) kijken hoe er tegen een dergelijk persoon moet worden opgetreden. Dit gaat vrijwel altijd eerst met zachte hand, maar als deze persoon/personen zich bij herhaling 'misdragen' is bannen het meest pijnlijke wat een moderator kan besluiten. Omdat dit achter de schermen gebeurd merken de andere bezoekers hier nauwelijks iets van en blijft de rust op een forum bewaard.
Iemand die toch iets wil welen kan dat dan vie een PM doen.

2. Een bepaald soort discussies wordt bij herhaling geopend. Dan kan het een reden zijn om er een aparte rubriek voor te openen. De moderators belijken dan of iets dergelijk haalbaar kan zijn, en kunnen dan eventueel een poll openen om te kijken of er daadwerkelijk behoefte is aan een aparte rubriek.

Dit houdt dus in dat bepaalde zaken achter de schermen worden voorbereid en besproken, voornamelijk met het doel het forum zo vlekkeloos mogelijk doorgang te verlenen. Echt stiekum gedoe moet je er niet achter zoeken. Dat is op het forum waar ik zelf moderator ben, maar dat zal hier beslist ook het geval zijn.
Als we moderators als boemannen gaan zien of als politieagenten, dan gaan we van een verkeerde veronderstelling uit.

Dit wilde ik even kwijt en heb er alle vertrouwen in dat de moderators van dit forum hu uiterste best doen om het voor iedereen (IEDEREEN) naar de zin te maken, zonder aanziens des persoons.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Wat meer openheid op dit forum
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/15, 09:46:04 »
En met die uitstekende omschrijving wil ik dit topic (ook op verzoek van de topic poster) sluiten.