Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.  (gelezen 2781 keer)

Offline bart85

  • Lid
Het programma voor het kijken van Youtube heb ik geïnstalleerd. Als ik daar een video wil bekijken vraagt hij om het installeren van Flashplayer. Via http://get.adobe.com/nl/flashplayer/ moet ik een apt-koppeling openen. In welk programma moet ik deze openen?

Zelf heb ik apt-get geprobeerd. Omdat dit niet lukte heb ik apturl geprobeerd met resultaat "onbekend kanaal 'trusty-partner'"
« Laatst bewerkt op: 2014/05/03, 14:40:49 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

ubuntu-restricted-extras (Niet-vrij multimedia-extra's) moet je installeren via het Softwarencentrum, dan krijg je Flash Player.

Offline bart85

  • Lid
Daarmee doet hij het niet. Wel als ik op de startpagina wat open. Maar als ik op Guns n Roses zoek, moet ik een updat installeren via http://get.adobe.com/nl/flashplayer/. Probleem is dat ik niet weet aan welk programma de apt-koppeling moet koppelen.

Op de link naar de site van adobe kies ik links voor APT voor Ubuntu 10.04+. Dan kan ik op downloaden klikken met het apt-koppeling probleem.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/03, 17:36:16 »
Nooit iets installeren of updaten, als een website dit zegt, zeker niet via de website.
Reden is omdat je niet weet wat deze installeert, en de website kan gehackt zijn, en je zo naar een vreemde update website sturen.

Zo codecs installeren,
https://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Java indien je dit niet nodig hebt, niet installeren omdat dit zeer onveilig is, in het algemeen.

Indien je flash toch goed hebt volgens bovenstaande website(omdat je website je flash te ou vind), dan zou je chromium kunnen installeren, en even zoeken hoe je flash daar goed krijgt, iets met pepper dacht ik.

Offline Tom

  • Lid
Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/03, 17:48:43 »
Wij, Ubuntu hebben ook een wiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningLucid

daar kan je ook het een en ander vinden.

Als je gedaan had wat Vistaus je vertelde, had je het dus gewoon kunnen bekijken.

Die klopt niet meer Femke ,daar spreken ze nog over Medibuntu ,wat niet meer bestaat.

Bij Pjotr staat als je de Xubuntu restrict extra  installeert dan verwijder je deze > (Libav codec library en Libav utility library)  klopt ook niet meer . (14.04 lts)
Als je die aanrader (zie) afbeelding installeerd ja dan pas zijn die Libav codec library en de Libav utility library te verwijderen .

« Laatst bewerkt op: 2014/05/03, 17:55:09 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Suns

  • Lid
Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/03, 17:59:07 »
Gewoon doen wat Vistaus hier schrijft.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Suns

  • Lid
Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/03, 18:00:01 »
Gewoon doen wat Vistaus hier schrijft.
Ging hier iets niet helemaal goed :-)
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/04, 14:02:12 »
@femke98: Dat komt omdat je link verouderd is, die verwijst nog naar Lucid 10.04 ;) Voor 12.04+ is onze eigen wiki ook up-to-date :) http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen#Multimedia-ondersteuning

Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/04, 16:01:29 »
@bartveurink, het kan wel via die site, alleen de koppeling onder de knop is verkeert en je zal als root adobe-flash plugin moeten downloaden. En in firefox bij voorkeuren voor apt een aanpassing moeten doen.

1) Open Firefox via de terminal  gksudo firefox geef een ENTER, vul je wachtwoord in geef een ENTER
Dit omdat je alleen als root mag installeren in het systeem.
2) Ga naar Bewerken --> Voorkeuren --> Toepassingen --> klik achter apt op andere gebruiken, ga naar computer(of bestandssysteem) /usr/bin en klik op apturl-gtk. Start voor de zekerheid Firefox opnieuw op als root.
3) Sluit dit af en ga naar de Adobe site (nog steeds als root in firefox) en selecteer de Ubuntu versie, nu wordt de Download knop geel, klik er niet op, ga met je muisaanwijzer erop staan nu zie je linksonder
apt:adobe-flashplugin?channel=$distro-partner, het laatste deel is niet goed en geeft de foutmeldingtype nu in de adresbalk apt:adobe-flashplugin en geef een ENTER. Nu starter een grafisch schermpje, volg de aanwijzingen.

Al met al wat omslachtiger dan wat Vistaus schreef, echter zo kan het dus ook. :)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 18:05:25 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/04, 18:08:54 »
Als je een apt ding krijgt en er wordt aangegeven dat er niets is om mee het mee te openen, kan je dat toch aangeven?
Klik op kiezen, dan ga je naar Bestandsysteem, dan naar usr, dan naar bin en dan zoek daar de toepassing.
Dat kan je idd aangeven, echter moet je wel weten welk programma je moet hebben. Als daarnaast de koppeling niet goed is, wordt het zoeken naar de juiste apt-regel. Daar komt bij dat je de programma's die je in het systeem moet uitvoeren, altijd als root moet uitvoeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Youtube programma wil Flash installeren. Hoe open ik een apt-koppeling.
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/04, 20:16:19 »
Okee, dat komt dan omdat ik het Ubuntu thema niet gebruik en dus de (juiste) links naar onze eigen wiki niet heb.
Zal ze dan maar in mijn bladwijzers zetten.

Bedankt voor de melding!

Graag gedaan :)
Tip: http://wiki.ubuntu-nl.org/ zo kom je op de hoofdpagina van de wiki ;)