Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Global Jam  (gelezen 7509 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/21, 19:01:57 »
Thomas heeft gelijk. Het is leuk voor erbij, maar stop liever moeite in andere dingen als het teveel tijd kost. Maar als jullie je hierop voorbereiden hoor ik graag hoe we een dergelijke stream opzetten ;).
VPS huren is me veels teveel van het goede...

Leuk dat je een Nederlandstalige versie van die Badge hebt gemaakt Dooitze!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!


Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/21, 19:23:10 »
Tegen de tijd dat Ubuntu-NL een rechtspersoon heeft, kan Ubuntu-NL natuurlijk wel eens een vps bij Soleus huren. :) Ook handig voor verkiezingen e.d.

Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/21, 19:36:12 »
Waneer zou dat het geval zijn?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/21, 19:40:42 »
Je kan toch veel beter een al bestaande dienst gebruiken voor streams?
ustream.tv ofzo, er zijn er vast wel meer.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/21, 19:46:23 »
Streamen moet idd naar een online server, hoe en wat, geen idee. We zouden een VPS kunnen huren van http://leaseweb.com
Als jullie die dag een vps nodig hebben, ik heb er nog steeds één helemaal leeg staan, die kunnen jullie wel een dagje gebruiken ;)
Alhoewel, zoals Johan ook zegt, een site als ustream, justin.tv of livestream.com me toch wat makkelijker lijkt.

Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/21, 19:48:16 »
Ik zou het liefst gebruikmaken van jouw VPS luuk, wat voor besturingssysteem staat erop.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/21, 19:56:42 »
Op dit moment Ubuntu 10.04 64-bits als LAMP en met Icecast voor streaming, maar als je wilt kan ik 'm ook helemaal leeggooien en kun je zelf gaan knutselen. PM maar voor meer technisch geklets, anders zit dit topic dadelijk vol met VPS-gepraat ;D

Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/22, 06:39:55 »
VPS van luuk is bijna in gebruik, er moeten nog een aantal dingen gebeuren voordat het lukt.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/28, 14:09:09 »
Veel info en workshops over het organiseren van een Jam: https://wiki.ubuntu.com/UbuntuGlobalJamBootcamp
Dit begint vandaag vanaf 18u Nederlandse tijd.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu Global Jam
« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/28, 18:27:48 »
Tsja dat is het al en ik heb geen tijd om het te volgen omdat ik nog veel te doen heb voor school