Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet werkt niet.  (gelezen 2067 keer)

Tompjeeh

  • Gast
Internet werkt niet.
« Gepost op: 2008/02/23, 19:52:26 »
Hoi allemaal,,

Ik heb een probleem met mijn internet op Ubuntu 7.10.
Ik heb Ubuntu dualboot geinstalleerd met Windows Xp.
Op Windows Xp werkt mijn internet wel maar in Firefox op Ubuntu werkt het niet.
Ik heb een Speedtouch 530 modem. Kan iemand mij misschien zeggen wat er fout gaat ?

Mvg Tom.

Internet werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/23, 20:29:57 »
Dat is een probleem met Windows, deze geeft de ipconfig niet vrij.
Zie http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/handig/

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

floppy

  • Gast
Internet werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/23, 20:54:02 »
IK heb net Ubuntu geinsstalleerd op mijn 2de computer.Windows is er vanaf.Maar kan nu niet meer op internet.Geen verbinding.En mijn eerste computer staat windows xp op en die maakt wel verbinding.Mijn server is at home.Hoe los ik dit op?

Offline ruujan

  • Lid
Internet werkt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/23, 21:38:14 »
Citaat van: Gijsbert
Dat is een probleem met Windows, deze geeft de ipconfig niet vrij.
Zie http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/handig/

Met vriendelijke groet,

Gijs
Het lijkt me eerder een fout in de DHCP-server dan in Windows. Gebeurt dit alleen bij Speedtouch routers? Overigens wordt in de link de term DNS verward met DHCP. DHCP deelt de nummers uit, inderdaad gekoppeld aan MAC-adressen. De DNS houdt een tabel bij van namen en bijbehorende IP-nummers.

Internet werkt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/23, 22:07:04 »
Het gebeurt niet alleen bij Speedtouch routers, ik heb er zelf ook last van, als mijn zoon Windows gebruikt heeft en vergeet het commando ipconfig /release in te toetsen heb ik geen internet verbinding. Dan moet ik weer terug naar Windows en het commando intoetsen.
Floppy,kijk eens als je een andere startpagina benadert of je wel verbinding krijgt.
Ik had n.l. altavista als startpagina en geen verbinding, na google ingesteld te hebben als startpagina had ik geen last meer. Je kan je modem/router pingen om te kijken of je verbinding goed is. Bijv. ping 192.168.0.1 in een terminal in te geven hierna krijg je te zien of de pakketjes goed verstuurd zijn en ontvangen.
Dan kan je nog even kijken onder Systeem-->Beheer-->Netwerk of alles juist is.
Ik heb zelf de zwervende modus aanstaan maar je kan ook voor DHCP of een vaste verbinding gaan. Kijk dan ook gelijk of je DNS goed staat.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

misterKv

  • Gast
Internet werkt niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/14, 21:37:42 »
Citaat van: Gijsbert
Het gebeurt niet alleen bij Speedtouch routers, ik heb er zelf ook last van, als mijn zoon Windows gebruikt heeft en vergeet het commando ipconfig /release in te toetsen heb ik geen internet verbinding. Dan moet ik weer terug naar Windows en het commando intoetsen.
Floppy,kijk eens als je een andere startpagina benadert of je wel verbinding krijgt.
Ik had n.l. altavista als startpagina en geen verbinding, na google ingesteld te hebben als startpagina had ik geen last meer. Je kan je modem/router pingen om te kijken of je verbinding goed is. Bijv. ping 192.168.0.1 in een terminal in te geven hierna krijg je te zien of de pakketjes goed verstuurd zijn en ontvangen.
Dan kan je nog even kijken onder Systeem-->Beheer-->Netwerk of alles juist is.
Ik heb zelf de zwervende modus aanstaan maar je kan ook voor DHCP of een vaste verbinding gaan. Kijk dan ook gelijk of je DNS goed staat.

Met vriendelijke groet,

Gijs
ik had net hetzelfde probleem en wist er ook niet mee uit de voeten :d
maar dankzij je tip over ipconfig /release werkt het nu wel
dank je!
groeten koen

misterKv

  • Gast
Internet werkt niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/16, 14:08:14 »
Citaat van: misterKv
Citaat van: Gijsbert
Het gebeurt niet alleen bij Speedtouch routers, ik heb er zelf ook last van, als mijn zoon Windows gebruikt heeft en vergeet het commando ipconfig /release in te toetsen heb ik geen internet verbinding. Dan moet ik weer terug naar Windows en het commando intoetsen.
Floppy,kijk eens als je een andere startpagina benadert of je wel verbinding krijgt.
Ik had n.l. altavista als startpagina en geen verbinding, na google ingesteld te hebben als startpagina had ik geen last meer. Je kan je modem/router pingen om te kijken of je verbinding goed is. Bijv. ping 192.168.0.1 in een terminal in te geven hierna krijg je te zien of de pakketjes goed verstuurd zijn en ontvangen.
Dan kan je nog even kijken onder Systeem-->Beheer-->Netwerk of alles juist is.
Ik heb zelf de zwervende modus aanstaan maar je kan ook voor DHCP of een vaste verbinding gaan. Kijk dan ook gelijk of je DNS goed staat.

Met vriendelijke groet,

Gijs
ik had net hetzelfde probleem en wist er ook niet mee uit de voeten :d
maar dankzij je tip over ipconfig /release werkt het nu wel
dank je!
groeten koen
ok blijkbaar heb ik toch nog een paar problemen ermee,
maar ik heb een nieuw topic geplaatst erover
grtz koen

Offline Petervdw

  • Lid
Internet werkt niet.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/18, 10:27:23 »
Aan allemaal
Sorry, zag telaat en nu pas dat er andere mensen dit topic gestart waren, ten onrechte als solved gemarkeerd. Alleen naar MisterKv gekeken.

Offline wimstolk

  • Lid
Internet werkt niet.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/20, 15:31:31 »
Aan allen
Ik probeer dus ubuntu live/cd uit (frustatie over windows) en firefox werkte niet, alles wat hier in het forum staat geprobeerd, zelfs gekeken of er iets van een driver nodig was (leek mij onwaarschijnlijk) want ik had verbinding met mijn belkin 5f7230 router. Ik probeerde ook de systeemmonitor op te starten doch dit lukte niet het gaf een error. Vervolgens evolution opgestart, maar die stierf ook in schoonheid. Mijn gedachte was nu windows shit maar dit is niet veel beter, Moet ik misschien maar weer naar Warp.  Tussen ))/jes ik had wel de network testen gedaan die gaven allemaal een goed resultaat. Maar vandaag dacht ik plotseling laat ik eens een andere browser proberen, Opera en wat schets mijn verbazing HET WERKT. Ik ga nu kijken of er een ander mailprogramma beschikbaar is en zal die dan proberen. Ik werk met een acer laptop travelmate 4000. Windows is nog steeds geinstalleerd. Ik ben een compleet beginner op linux, wel jaren geleden (20 Jaar) een cursus unix gehad, dus het meeste weer vergeten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Internet werkt niet.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/20, 18:18:35 »
Is de Ubuntu-installatie-CD wel getoetst op integriteit? Check CD for defects in opstartmenu van de CD.

Offline wimstolk

  • Lid
Internet werkt niet.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/20, 19:34:04 »
Ik had de cd op integriteit laten testen maar na een 40 minuten testen vond ik het wel genoeg en heb alles weer opnieuw gestart.

5Roses

  • Gast
Internet werkt niet.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/21, 15:02:12 »
Ik snap het probleem en ik begrijp de aangeboden oplossing zoals aangegeven door ruujan.

Je werkt met een DHCP-server (jij noemt het DNS maar dat is inderdaad niet goed zoals ruujan ook al aangaf), en hebt dus niets te maken met het IP-adres dat je krijgt van je provider.

Is het probleem dan niet opgelost als je onder Linux een static IP-adres aan je Linux installatie geeft?
Je kunt ook een static IP-adres gebruiken onder Windows! En, omdat het om een dual-boot gaat, kun je volgens mij zelfs het zelfde static IP-adres gebruiken.

Nu kan ik wel met static IP-adressen werken, maar heb ik te weinig kennis van de materie om deze vraag te beantwoorden. Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Mvg

5 Roses