Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother Fax 2440-C  (gelezen 1186 keer)

medusa

  • Gast
Brother Fax 2440-C
« Gepost op: 2009/05/24, 21:15:25 »
Ben een nieuwe Ubuntu gebruiker en het lukt me niet om mijn Brother printer aan de praat te krijgen. Een HP printer is meteen herkend en werkt zonder problemen maar de Brother Fax 2440-c (usb)  is weliswaar herkend maar geeft een foutmelding (Fout bij het afdrukken) in Openoffice writer en rekenblad.
Bij een poging vanuit de teksteditor krijg ik geen melding maar wordt er ook niet afgedrukt.  Kan iemand helpen?

Danny

Offline rolmaat

  • Lid
    • Henk Boudewijn
Re: Brother Fax 2440-C
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/25, 09:11:31 »
Ga naar www.brother.nl en selecteer support. Selecteer naar Linuxondersteuning. Selecteer PC FAX driver. Download de faxdrivers (deb) en installeer deze. Onderaan de pagina staan de installatie instructies.

Succes.

medusa

  • Gast
Re: Brother Fax 2440-C
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/25, 13:34:31 »
Arie: Het is een fax én printer én copymachine (geen scanner).

Rolmaat:  ik ga naar de site en probeer het nogmaals.
Bedankt

medusa

  • Gast
Re: Brother Fax 2440-C
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/25, 13:43:44 »
Heb de drivers voor dit toestel (nogmaals) gedownload en geinstalleerd (beiden: de lpt en de cupswrapper) Nog steeds geen resultaat. Bij installatie van de cupswrapper geeft hij een foutmelding.   De printer werkt correct in Win XP maar niet in Ubuntu.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Brother Fax 2440-C
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/29, 13:50:18 »
Bij installatie van de cupswrapper geeft hij een foutmelding.
Het zou veel helpen als je zou vertellen welke foutmelding je ziet.
We hebben geen glazen bol en met wat gokken komen we er waarschijnlijk ook niet uit...

medusa

  • Gast
Re: Brother Fax 2440-C
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/29, 19:50:58 »
Heb geprobeerd een testpagina af te drukken en krijg volgende melding:
Er was een fout tijdens de CUPS-actie: 'client-error-document-format-not-supported'.

Bij de printeropties kan ik enkel het formaat "Letter" instellen, geen A4 of zo.
De andere printer (hp deskjet 980-C) werkt vlekkeloos zonder enige bijkomende  installatie van drivers en daar kan ik ook verschillende papierformaten instellen. Alleen bij de Brother staat enkel "Letter" als mogelijkheid.