Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschillende boots in UEFI  (gelezen 435 keer)

Offline satshow

  • Lid
Verschillende boots in UEFI
« Gepost op: 2015/03/01, 12:47:30 »
Ik heb de laatste tijd best wat gexperimenteerd met verschillende versies. Het resultaat daarvan is dat ik een hoop verschillende grubs heb staan als ik kijk via de bios en dan onder het kopje boot. Die zijn natuurlijk niet allemaal meer actief. Zijn deze ook te verwijderen? Ik neem aan dat deze allemaal in de bootpartitie staan.

Ik heb een computer met windows 8 en een dual boot. Op het moment ben ik aan het testen met kaos linux met de kf5 werkomgeving.

Offline satshow

  • Lid
Re: Verschillende boots in UEFI
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/01, 13:00:06 »
Nee het gaat niet om kernels. Heb deze installatie 2 dagen geleden gedaan.
Ik bedoel meer, ik heb gexperimenteerd met linux mint, antergos, kaos, nog met linux mint. Dat betekende dat deze iedere keer een grub aanmaakte en de oudere zijn allemaal nog aanwezig als ik de bios in duik. Uiteraard is alleen de huidige nog maar actief en de rest niet meer.

Hier de output van de code
Citaat
[fred@fred-pc ~]$ uname -a
Linux fred-pc 3.18.7-1 #1 SMP PREEMPT Wed Feb 11 17:29:44 UTC 2015 x86_64 GNU/Linux

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Verschillende boots in UEFI
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/01, 15:46:06 »
Staan die verwijzingen soms in de UEFI partitie ?, laatst ook geconstateerd dat deze bij de BIOS instellingen aangegeven worden.....
(Nog) geen idee hoe dit op te lossen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline satshow

  • Lid
Re: Verschillende boots in UEFI
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/01, 19:21:02 »
Staan die verwijzingen soms in de UEFI partitie ?, laatst ook geconstateerd dat deze bij de BIOS instellingen aangegeven worden.....
(Nog) geen idee hoe dit op te lossen.

Als ik bij mezelf kijk nu in de map boot, daar het mapje EFI open daar zie ik een aantal grubs en loaders zoals in mijn geval: antergros_grub, asus, boot, ubuntu, microsoft en gummiboot. De laatste gebruik ik nu in combinatie met kaos maar ik heb antergros en ubuntu er niet meer opstaan maar vind deze daar wel in terug. Die zie ik dus ook als in de bios kijk en daar bij het tabje boot zie ik deze staan.