Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus  (gelezen 33760 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Hallo beste mensen,

Het leek me leuk eens te proberen een heuse Commercial te maken voor de komende release van de nieuwe LTS.

Hier is de link: https://vimeo.com/158966510

Je hebt een wachtwoord nodig: promo49

Verder zijn alle extra opties uitgeschakeld. Als straks de ISO's beschikbaar zijn en er geen argumenten zijn om het anders te doen zet ik dan natuurlijk alles áán en gaat dat wachtwoord weg.. Dan kan iedereen die dat wil ernaar linken, op zijn website zetten of wat er ook gewenst wordt.

Wat betreft de totstandkoming heb ik Kdenlive gebruikt onder Xubuntu 16.04. Verder moest ik het allemaal realiseren met de dingen om mij heen, maar eerlijk gezegd was dat een erg leuke puzzel.

Voor de tweede stem vond ik uiteindelijk mijn oud-collega en goede vriend Frans Hulsebosch bereid het nodige in te spreken. Dat vond hij prachtig. Als geroutineerde Windows gebruiker in het dagelijks leven was het voor hem wel even wennen te zeggen dat een virusscanner niet nodig was.

In de opzet heb ik me er vooral op gericht de boodschap over te brengen via beelden. Daarom zie je bijvoorbeeld wel een iPad 3 in beeld, maar geen gebruiker. Zo zijn alledrie de grote spelers "in beeld" met een minimum aan tekst.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/17, 13:26:50 »
Ik werd er net op attent gemaakt dat het geluid ten opzichte van het beeld hier en daar niet synchroon loopt. Dat is inderdaad zo. Op Vimeo kan je de video uitwisselen. Ik kan dat dus corrigeren. Wordt aan gewerkt!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/17, 13:26:56 »
Mmm,ik vind het op zich wel leuk,maar er is iets te veel nadruk op het 'Linux?Waardeloos!".Een windows gebruiker zal dan al gauw denken:O, dus toch!Niet nemen dan maar.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/17, 13:42:21 »
Hoi Lowlands,

De reacties zijn tot nu toe heel positief, maar sommigen gewoon echt niet. Daar kan ik me best wel wat bij voorstellen. Sommige echte professionele commercials moeten van mij persoonlijk ook puur verboden worden. Anderen zien dat anders.

Dat sommige gebruikers van dat andere systeem niet overstappen na het zien van deze video, daar lig ik beslist niet wakker van. Ik verwacht er nauwelijks resultaat van :D en dat ligt vooral niet aan mij of aan ons.

Ik ben benieuwd naar de meningen van iedereen. Gooi ze er maar in, hoor!

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/17, 15:32:32 »
Helaas is hij te zwaar voor mijn bandbreedte (1 Mega). Daarom (met moeite) gedownload, maar helaas knalt hij er kort na het begin uit, dus ik heb hem niet kunnen kijken. Edit: bij een nieuwe poging tot streamen knalde hij er ook kort na het begin uit.

De titel lijkt mij voor reclame geen goede, al snap ik natuurlijk dat het ironisch is bedoeld.
« Laatst bewerkt op: 2016/03/17, 15:35:15 door Bert Ernste »
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/17, 16:02:33 »
De nadruk vind ik te veel op Windows liggen, liever zie ik een opsomming van de voordelen van *buntu en niet de nadelen van een ander systeem........

Mijn 2 centen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/17, 16:03:16 »
Hoi Bert,

Vervelend, die problemen. Vimeo geeft als kwaliteit standaard 720p. Dat moet met een speelduur van 2 minuten dan toch goed gaan? Wat ik heb geüpload is trouwens 1080p 25 fps. Dat geeft een geweldig beeld op een grootbeeld TV.

Lowlands zag jouw bezwaren ook. Maar in de aanloop naar deze video heb ik de video onder andere op mijn filmclub laten zien. Die vonden deze aanpak,  dit idee juist schitterend en draaiden hem voor een tweede keer. Dat heb ik in het jaar dat ik daar lid ben (en de enige Linux gebruiker) nog niet zien gebeuren. Dat zijn allemaal Windows en Mac gebruikers.

Ik heb me juist gericht op de Windows gebruiker. Dat ik daar met een traditionele aanpak al helemaal weinig kans zou maken was me helder en daarom koos ik voor dit zelfspot thema. Afgezien van die prikkelende titel, die vooral bedoeld is de aandacht van Windows gebruikers vol leedvermaak naar binnen te trekken neem ik in die de twee minuten juist die Windows gebruiker afschuwelijk op de hak.

Ik zie heel regelmatig onverbloemd de vraagtekens in de "Windows" ogen na afloop, de twijfel of dat Windows misschien toch niet zo goed is. Misschien ook eens laten zien aan Windows gebruikers en kijken of ze net zo reageren als ik ervaren heb? Ik kan moeilijk heel de wijk aflopen.

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/17, 16:07:34 »
De nadruk vind ik te veel op Windows liggen, liever zie ik een opsomming van de voordelen van *buntu en niet de nadelen van een ander systeem........

Mijn 2 centen.

Helder Ron! Dezelfde visie als die van Lowlands en Bert. Dank je. Zie mijn reactie op het commentaar van Bert, waarin ik mijn keuze toelicht.

Leuk trouwens, deze discussie! Verrassend anders dan ik verwacht had.

Groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #9 Gepost op: 2016/03/17, 16:14:40 »
Ik ben nu razend nieuwsgierig naar de video. Helaas knalde hij er net weer uit op hetzelfde punt. (Op een Mac met Chromium, in Firefox wilde hij helemaal niet afspelen.) Ik zal het straks nog eens proberen op mijn netboekje met Xubuntu, maar het zal wel aan mijn internetverbinding liggen.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #10 Gepost op: 2016/03/17, 16:31:59 »
Ik heb in mijn werkzame leven als software-consultant altijd meegekregen om de concurrentie niet af te kraken maar de sterke punten van je eigen product te benadrukken.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline RikRik

  • Lid
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #11 Gepost op: 2016/03/17, 16:41:18 »
Promotie is onder de aandacht brengen van een bestaand product, in je filmpje is  niets te zien van  Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus.
Verder kon ik er wel om lachen., leuk gedaan.
Je komt me bekend voor Just, volgens mij hebben we een keer naast elkaar gestaan bij een tramhalte in Den Haag :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #12 Gepost op: 2016/03/17, 16:46:43 »
Ik vind het een geinig filmpje. Erg leuk gedaan.  :)

Je moet het ook niet zien als *de* promotiefilm voor *buntu 16.04. Het is simpelweg *een* promotiefilmpje met een verrassende, humoristische insteek. Weer eens wat anders.

Hopelijk volgen er nog meer van dit soort originele filmpjes met humor en onverwachte wendingen.....

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #13 Gepost op: 2016/03/17, 16:49:52 »
Ik ben de spruitjes aan het schoonmaken en kom er na het eten weer op terug!

Bert, zal ik proberen jouw de SD versie van die video toe te mailen of zo?

groet,

Just

#spruitjesheeerlijk
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #14 Gepost op: 2016/03/17, 17:13:48 »
Citaat
Bert, zal ik proberen jouw de SD versie van die video toe te mailen of zo?

Als je tijd hebt, graag!
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #15 Gepost op: 2016/03/17, 17:26:31 »
Done, Bert!

Succes.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #16 Gepost op: 2016/03/17, 18:00:18 »
Veel dank, Just.

Vreemd: in Firefox onder Xubuntu speelde hij wel gewoon af (even stil zetten om hem te laten bufferen, vanwege mijn geringe bandbreedte). Nieuwsgierig geworden opnieuw getest op de Mac: in Firefox stopt het bufferen nog steeds op 6 seconden, met Chromium ging het nu wel.

Wat je promo betreft: leuk gedaan, leuk geacteerd. Hij is naar mijn bescheiden mening wel voor de goede verstaanders, want wie Linux heeft is niet heel duidelijk: de zoom naar het logo van Xubuntu lijkt te gebeuren op het apparaat, waarop net nog een virus was geconstateerd. Mijn duit in het zakje.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #17 Gepost op: 2016/03/17, 18:10:59 »
Je komt me bekend voor Just, volgens mij hebben we een keer naast elkaar gestaan bij een tramhalte in Den Haag :D

Dat zou dan twee weken geleden moeten zijn, bij de halte bij het Westeinde zieken huis. Ik had een grote rugzak bij me.

Enne, wat betreft de zichtbaarheid van Xenial. Met wat voor beeld had ik een Windows gebruiker iets herkenbaars getoond? Dat had geen zin in mijn ogen. Maar aan het slot komt dan de naam in zeer grote letters in beeld. Naamsbekendheid is een heel belangrijk element in de reclame.

groet,

Just
« Laatst bewerkt op: 2016/03/17, 18:14:24 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #18 Gepost op: 2016/03/17, 18:18:09 »
Ik heb in mijn werkzame leven als software-consultant altijd meegekregen om de concurrentie niet af te kraken maar de sterke punten van je eigen product te benadrukken.

Dat ben ik met je eens!

Wij hadden als klein landje voor de produkten waar ik het voortouw in had 60% marktaandeel. Mondiaal! Maar elke markt is anders en die van de operating systems wel heel in het bijzonder!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #19 Gepost op: 2016/03/17, 18:28:37 »
Veel dank, Just.

Wat je promo betreft: leuk gedaan, leuk geacteerd. Hij is naar mijn bescheiden mening wel voor de goede verstaanders, want wie Linux heeft is niet heel duidelijk: de zoom naar het logo van Xubuntu lijkt te gebeuren op het apparaat, waarop net nog een virus was geconstateerd. Mijn duit in het zakje.

Dank je wel voor de lof! Dat acteren is trouwens nog knap lastig.

De Windows laptop was een 17" Toshiba met de merknaam links onderin op het deksel en de Linux laptop had helemaal geen merknaam maar wel een Xubuntu sticker centraal op het deksel in een verdiept gedeelte waarop ik vol heb ingezoomd. Ga nog maar eens kijken. Het kan altijd beter, hoor. Maar zo slecht was dat niet. Plus dat ik die Linux gebruiker accentueerde door hem als motorrijder neer te zetten. Nou rijd ik zelf op zo'n ding en had de spullen, maar dit was allemaal heel doordacht gekozen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #20 Gepost op: 2016/03/17, 18:35:48 »
De nadruk vind ik te veel op Windows liggen, liever zie ik een opsomming van de voordelen van *buntu en niet de nadelen van een ander systeem........

Wat mij betreft tel ik in deze kwestie alleen tastbare resultaten. Overstappers dus en puur telbaar ook. Met welke methode is niet interessant maar je gaat natuurlijk door met de effectiefste aanpak.

Het lijkt me trouwens best leuk er nog eentje te maken op basis van een thema zoals jij dat hier verwoordt. Ik zal er eens op broeden. Dan is er een keuze. Dat lijkt me best goed.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline MKe

  • Lid
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #21 Gepost op: 2016/03/17, 22:16:02 »
Leuk filmpje, Just. Ik heb er hartelijk om gelachen :D


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #22 Gepost op: 2016/03/17, 22:37:50 »
Hoi MKe,

Dank je wel!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #23 Gepost op: 2016/03/17, 23:08:25 »
Ik vind het een leuk filmpje, en helaas het telefoontje over een virus komt mij heel bekend voor.
Volgens mij hoorde ik nergens Windows, maar wel iets over een virus (of ik moet het al mis hebben).
Er werd dus volgens mij geen ander systeem afgekraakt, maar juist het minder gevoelig zijn voor virussen op een Linux systeem naar voren gebracht.
Voor de rest had ik overigens geen problemen met het afspelen van het filmpje en dan woon ik bijna op de toendra's waar het internetten nog net niet met rooksignalen gaat :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Commercial voor bij de release van Ubuntu 16.04 LTS Xenial Xerus
« Reactie #24 Gepost op: 2016/03/17, 23:57:55 »
..........................................................
..........................................................
.......................................................... op de toendra's waar het internetten nog net niet met rooksignalen gaat :)

En waar is dat dan?

Ik heb hier (Lunteren)  500Mb/s up en down.      =D


Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)