Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual screen.  (gelezen 1288 keer)

Dwarrel

  • Gast
Dual screen.
« Gepost op: 2008/01/25, 00:40:48 »
Ik heb onlangs mijn computer op een ouwe crt beeldscherm en een redelijk oude philips tv aangesloten.
Alles werkt ik kan programmas openen op beeldscherm van keuze. Maar mijn tv beeldscherm heeft een rare vervorming. Zo iets als dit.

|                  |
 |                |
  |              |
   |            |
  |              |
 |                |
|                  |

Dit is natuurlijk een beetje overdreven maar zo ziet het er ongeveer uit, het beeld word dus smaller in het midden. Bij normale beeldschermen kan je met de knoppen op het monitor dit aan passen. Helaas heeft mijn tv deze optie niet. Is het mogelijk om dit software matig aantepassen? Ik heb een nvidia 7600gs en gebruik de nvidia niet opensource drivers. Bij de instellingen ( settings-nvidia ) kan ik wel de groote van het scherm aanpassen maar dit probleem kan ik niet aanpassen.

Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?

Groetjes Dwarrel.

Offline ThomasC.

  • Lid
Dual screen.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/25, 09:20:51 »
Bij een Tv zijn die knoppen er ook wel maar dan moet je hem volgens mij eerst open schroeven om ze te vinden. Aan de achterkant dan ergens,waar vaak ook de knopjes voor de kleur instellinen zaten. Mocht je hem dan goed gekregen hebben, dan is de kans wel groot, wanneer je hem weer als gewoon TV gebruikt, dat daar het beeld niet meer bij klopt.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Dual screen.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/26, 16:20:00 »
Heb je de juiste beeld resolutie ingeteld voor je TV ???

PAL 4:3 (720x576)
NTSC 4:3 (720x480)
...

Als je xorg.conf goed ingesteld is, kan je elke tv erop aansluiten zonder problemen.
Wel rekening houden met de beeldresolutie van je TV.

Dwarrel

  • Gast
Dual screen.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/26, 16:55:53 »
Citaat van: sniper_david
Heb je de juiste beeld resolutie ingeteld voor je TV ???

PAL 4:3 (720x576)
NTSC 4:3 (720x480)
...

Als je xorg.conf goed ingesteld is, kan je elke tv erop aansluiten zonder problemen.
Wel rekening houden met de beeldresolutie van je TV.
Dankje ik denk dat dit het probleem inderdaat heeft verholpen.

Dual screen.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/29, 19:05:09 »
Hoi,

Het is tamelijk logisch als je er rekening mee houd.

Hetzelfde probleem duikt ook op met beamers en LCD & Plasma TV's.
Gebruik de juiste resolutie van het aparaat en je hebt nooit een probleem :-)