Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden gewist na herinstallatie van alleen het systeem.  (gelezen 522 keer)

Offline evarie

  • Lid
Bestanden gewist na herinstallatie van alleen het systeem.
« Gepost op: 2011/11/02, 22:37:19 »
Hoe kan dat nu. Ik doe dit al zo vaak. Ubuntu installeren en in partities verdelen. Ik had Ubuntu 10.04.3 desktop opdracht gegeven om alleen de partities /boot en / en /var te formateren tijdens het installeren. Ik heb ook een partitie /home met twee gebruikers. Een gebruiker had de map versleuteld. De andere map niet. Na een fout van het systeem ben ik ubuntu opnieuw gaan installeren. Dit werktie niet omdat ik niet bij de versleutelde bestanden kon omdat ik een ander wachtwoord had gebruikt.  Volgens een Tip van Thomas in een draadje op dit forum, heb ik ubuntu opnieuw geinstalleerd met het zelfde wachtwoord. Toen kon ik wel bij mijn bestanden, maar van mijn tweede account en van /root dat ook een partitie is. Zijn de bestanden gewist. Weet iemand een truck om deze bestanden terug te halen? Volgens mijn backup-opstart-cd met Acronis True Image home 10 zitter er fouten in mijn partities. Hoe kan ik dan door die fouten heen werken zodat ik mijn bestanden terug kan halen?

Re: Bestanden gewist na herinstallatie van alleen het systeem.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/03, 08:29:32 »
Je zou kunnen proberen pm met testdisk de partities te herstellen. Het heeft me een paar keer gered, maar jouw situatie lijkt wat anders, dus of het zal werken weet ik niet.