Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Per werkblad een andere kleur/figuur/achtergrond: kan dat?  (gelezen 585 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Per werkblad een andere kleur/figuur/achtergrond: kan dat?
« Gepost op: 2014/04/20, 11:20:43 »
Een beetje een luxe-vraag :rolleyes:, maar ik vroeg me af of het volgende kan.

Ik heb nl. 4 werkbladen, waarop ik mijn draaiende programma's enigszins groepeer (blad 1: grafische verwerking, blad 2: internet browsers en aanverwanten, blad 3: tekstverwerking, ...).

Nu vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om elk werkblad zijn eigen achtergrond te laten hebben in plaats van de huidige situatie, nl. dat ze alle vier dezelfde achtergrond hebben.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Per werkblad een andere kleur/figuur/achtergrond: kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/21, 17:02:04 »
Een beetje een luxe-vraag :rolleyes:, maar ik vroeg me af of het volgende kan.

Ik heb nl. 4 werkbladen, waarop ik mijn draaiende programma's enigszins groepeer (blad 1: grafische verwerking, blad 2: internet browsers en aanverwanten, blad 3: tekstverwerking, ...).

Nu vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om elk werkblad zijn eigen achtergrond te laten hebben in plaats van de huidige situatie, nl. dat ze alle vier dezelfde achtergrond hebben.

Dat heb ik ook gewenst, maar is me nooit gelukt. Voor zo ver mij bekend kan dat niet . (in Ubuntu 12.04)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Per werkblad een andere kleur/figuur/achtergrond: kan dat?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/22, 15:10:57 »
Het is al een oudje en niet meer ondersteund maar niet geschoten is altijd mis http://pkgs.org/download/wallpapoz zelf kan ik het niet proberen daar ik KDE draai en die heeft dit std al gewoon ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/04/22, 15:15:24 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Per werkblad een andere kleur/figuur/achtergrond: kan dat?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/22, 15:13:02 »
Het is al een oudje en niet meer ondersteund maar niet geschoten is altijd mis http://pkgs.org/download/wallpapoz zelf kan ik het niet proberen daar ik KDE draai en die heeft dit std al gewoon ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Kees3

  • Lid
Re: Per werkblad een andere kleur/figuur/achtergrond: kan dat?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/22, 22:42:14 »
In Xubuntu 14.04 kan het ook standaard.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Per werkblad een andere kleur/figuur/achtergrond: kan dat?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/22, 22:56:27 »
Ik was het al langer van plan, maar ik zal dus waarschijnlijk van Ubuntu naar Kubuntu overstappen, temeer omdat ik nogal wat KDE-programma's intensief gebruik: Digikam, KDEnlive en Krename en nog een stuk of wat.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM