Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw OS Quelitu  (gelezen 492 keer)

Nieuw OS Quelitu
« Gepost op: 2014/08/23, 11:36:40 »
Gisteren heb ik Quelitu geïnstalleerd op mijn netbook (Asus EEE PC). Een nieuwe distro - gebaseerd op Lubuntu en nog wat andere OS's - die zeer toegankelijk is en geen steek laat vallen. Ik heb daarvoor Zorin, Ubuntu, Arch, Debian en ga zo maar door geprobeerd (ik denk 25 verschillende distro's in totaal). Maar er waren altijd problemen met WiFi, geluid en Skype. Maar niet met Quelitu. Het is gewoon verbazingwekkend hoe soepel Quelitu draait. Echt een toepassing voor gebruikers die minder onderlegd zijn linux. Quelitu is te vinden via http://wavesofthefuture.net/computers/linux-operating-system-refurbish-computer-free.shtml Kun je ook meteen een kijkje nemen bij de andere 'groen' projecten waaraan deze club werkt.
Overigens draai ik op mijn laptop al jaren Xubuntu. Tot volle tevredenheid.

Re: Nieuw OS Quelitu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/23, 11:39:50 »
Als ik de screenshots bekijk vind ik het er een beetje rommelig maar vooral té uitgebreid uit zien. Ik houd wel van wat meer opties dan een handjevol zoals bij Unity, maar dit is voor mij persoonlijk te. Dat, en het feit dat het LXDE gebruikt waar ik niet van houd. Maar goed, dat laatste is meer een persoonlijk iets. Dat eerste vind ik persoonlijk doorslaggevender voor nieuwe gebruikers... dat het té uitgebreid is.

Offline MKe

  • Lid
Re: Nieuw OS Quelitu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/23, 12:14:54 »
Tja, de website is erg rommelig, maar wel leuk dat ze ook een enlightment desktop ondersteunen.

Re: Nieuw OS Quelitu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/24, 10:02:22 »
Te vroeg gejuicht gisteren. Ook Quelitu vertoont kuren. Pulseaudio en Alsa (mixer) draaien tegelijk en dat geeft geluidsproblemen. Ik zal dit ergens anders posten