Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Veranderen schermresolutie lukt niet,want ok knop buiten beeld  (gelezen 1754 keer)

gerardo

  • Gast
Hallo,
Voor de eerste keer Ubuntu 8.10 geïnstalleerd en alles ging prima. Aangezien ik letters wat klein vond, wilde ik resolutie aanpassen en dat is gelukt.
Hij stond op 1280x800 en dit heb ik veranderd in 800x600 en dat is gelukt, maar vind ik niet goed.
Als ik resolutie weer wil veranderen, dan valt een deel van het scherm buiten beeld, waardoor ik verandering van resolutie niet kan bevestigen.
Ik kan nog net resolutie veranderen in 1280x800, maar het bevestigen mbv OK knop valt buiten beeld.
Iemand gouden tip hoe dit te veranderen?

gerardo

  • Gast
Re: Veranderen schermresolutie lukt niet,want ok knop buiten beeld
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/12, 08:57:28 »
Bedankt voor je antwoord Arie, maar ik heb denk ik de vraag iets verkeerd gesteld.
Doordat ik schermresolutie verkeerd heb ingesteld, valt een deel van een opgeroepen scherm buiten beeld.
Als ik dus schermresolutie oproep, dan is dit scherm te groot om in zijn geheel te zien.Onderste deel is niet te zien.Ik kan dit scherm wel verplaatsen naar onder en naar links of rechts, maar onderste deel niet.
Ik kan ook nog onder in beeld resolutie instellen, maar onderste deel waar je moet bevestigen(OK) valt buiten beeld.
Al eea gelezen over veranderen schermresolutie gelezen, maar dat lukt me(nog)niet, vandaar dat ik het maar vraag.
Hopelijk heb ik het nu iets beter uitgelegd.
Als ik bij"gebruikers wisselen voorkeuren"kies voor "gebruikers" dan is schermresolutie wel goed!
Ga ik weer terug naar mijn naam dan weer niet.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/12, 10:11:48 door gerardo »

Re: Veranderen schermresolutie lukt niet,want ok knop buiten beeld
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 10:11:24 »
Als ik resolutie weer wil veranderen, dan valt een deel van het scherm buiten beeld, waardoor ik verandering van resolutie niet kan bevestigen.

Kan je niet venster verslepen door muis ergens in het venster te plaatsen en dan met ingedrukte alt toets en linkermuisknop ingedrukt te gaan slepen?

Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

gerardo

  • Gast
Re: Veranderen schermresolutie lukt niet,want ok knop buiten beeld
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 10:14:58 »
Het venster kan ik maar klein stukje omhoog slepen(onvoldoende ver) en ook horizontaal kan ik slepen.
Als ik venster zou kunnen verkleinen waardoor het helemaal in beeld komt dan ben ik uit de brand.
Ik hoop niet dat ik Ubuntu weer opnieuw moet installeren, hoewel me dat niet tegen viel(afgezien van vuil op cd, waardoor ik deze eerst moest schoonmaken)

Re: Veranderen schermresolutie lukt niet,want ok knop buiten beeld
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/12, 10:17:36 »
Het venster kan ik maar klein stukje omhoog slepen(onvoldoende ver) en ook horizontaal kan ik slepen.
Als ik venster zou kunnen verkleinen waardoor het helemaal in beeld komt dan ben ik uit de brand.
Ik hoop niet dat ik Ubuntu weer opnieuw moet installeren, hoewel me dat niet tegen viel(afgezien van vuil op cd, waardoor ik deze eerst moest schoonmaken)

Ge moet ook de alt-toets inhouden zoals hierboven gezegd. Dan kunt ge het venster eender waar vastpakken (niet alleen vanboven op de balk) en verslepen.

Dat van arie zou ook moeten lukken. Gewoon blindelings met de tab-toets naar de ok-knop navigeren.

Als het een beetje meezit zou het zelfs gewoon moeten lukken door de schermresolutie te veranderen en op enter te duwen.

Re: Veranderen schermresolutie lukt niet,want ok knop buiten beeld
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/12, 10:21:53 »
Je zou ook nog dit kunnen doen vanuit een terminal:

sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

gerardo

  • Gast
Re: Veranderen schermresolutie lukt niet,want ok knop buiten beeld
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/12, 10:38:23 »
Mensen bedankt ;)
Het moest idd met alt toets ingedrukt houden.
Achteraf is het zo eenvoudig, maar dat is achteraf.
Fantastisch dit forum.