Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Map van Ubuntu -> Windows kopieren  (gelezen 2158 keer)

MichielArndts

  • Gast
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Gepost op: 2007/07/08, 20:52:40 »
Nu heb ik vanalles op Ubuntu schijf gezet.
Nu moet ik iets doen in windows en heb ik bestanden nodig die op de Ubuntu schijf staan. (is 1 schijf die opgedeeld is)

Nu wil ik in Ubuntu de mappen met bestanden kopieren naar Windows. Ik kan op de schijf komen in Windows en alles bekijken en openen. Maar hoe kan ik daar nou mappen plakken?

Ik kan niet van Windows op de Ubuntu schijven kijken...

Offline Ivan1986

  • Lid
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/08, 20:55:10 »
het beste is dat je 1 partitie in fat32 zet en die kan je in de twee makkelijk lezen én schrijven.
ntfs is (nog) niet schrijfbaar in linux of toch niet zonder fouten.

MichielArndts

  • Gast
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/08, 21:03:45 »
ok dan. En hoe kan ik dan een makkelijkste een fat 32 schijf maken?

Offline Ivan1986

  • Lid
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/08, 21:08:52 »
je kan in windows partition magic gebruiken in linux weet ik het niet juist hoe het noemt... mss iemand anders want partition magic kost wel geld.... het is wel ene handig programma je kan een ntfs schijf zonder bestanden te verliezen omzetten naar fat32

Offline mcgyver

  • Lid
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/08, 21:20:28 »
Je kan een gparted iso bestand downloaden, branden op een cd en er mee opstarten. Vervolgens kan je daar van alles mee doe, dus ook partities wijzigen (in jou geval fat32). Het is bij mij nog nooit misgegaan, maar maak toch een backup. Google op Gparted live cd.

Offline eendje

  • Lid
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/08, 22:30:59 »
Citaat van: Ivan1986
het beste is dat je 1 partitie in fat32 zet en die kan je in de twee makkelijk lezen én schrijven.
ntfs is (nog) niet schrijfbaar in linux of toch niet zonder fouten.
Huh, ntfs-3g is toch al stabiel sinds frbruari dit jaar???? Quote van site:

Citaat
The driver is in STABLE status since February 2007, after twelve years of development. Please see our test methods and testimonials on the driver quality page.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Guus

  • Gast
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/08, 23:15:57 »
Citaat van: Ivan1986
je kan in windows partition magic gebruiken in linux weet ik het niet juist hoe het noemt... mss iemand anders want partition magic kost wel geld.... het is wel ene handig programma je kan een ntfs schijf zonder bestanden te verliezen omzetten naar fat32
liever geen partition magic gebruiken. Het detecteeert dan namelijk "fouten" die het dan probeert te repareren met mogelijk dataverlies tot gevolg

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/09, 03:54:44 »
Een fat32 partitie is denk ik de betrouwbaarste oplossing en het handigst als je vaker bestanden uit wil wisselen tussen Windows en Ubuntu.

Wat je wel kan doen als je toch alleen maar gaat lezen van je Ubuntu partitie is dit installeren in Windows:
http://fs-driver.org/
Hiermee kan je lezen en schrijven op de partitie van Ubuntu, al zou ik het bij alleen lezen houden voor de veiligheid.

Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/09, 07:30:43 »
Citaat van: Johanvd
Een fat32 partitie is denk ik de betrouwbaarste oplossing en het handigst als je vaker bestanden uit wil wisselen tussen Windows en Ubuntu.

Wat je wel kan doen als je toch alleen maar gaat lezen van je Ubuntu partitie is dit installeren in Windows:
http://fs-driver.org/
Hiermee kan je lezen en schrijven op de partitie van Ubuntu, al zou ik het bij alleen lezen houden voor de veiligheid.
Ja, zo doe ik het ook, ubuntu kan windows lezen en windows kan ubuntu lezen maar niemand kan op de ander zijn schijf schrijven. Ik vind het feit dat windows kan schrijven op een ubuntu-schijf maar griezelig.

deKeijzer

  • Gast
Map van Ubuntu -> Windows kopieren
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/09, 12:50:35 »
Ik gebruik linux reader. Das een klein programmatje dat ervoor zorgt dat je vanuit windows ook je linux schijven kan lezen, en schrijven kan niet.