Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS  (gelezen 9952 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #25 Gepost op: 2010/10/25, 19:33:21 »
Ik zat net de functie in SMF2.0 te zoeken, maar las dat die er niet meer is (is vervangen door een Moderatie Centrum).

OTRS of Launchpad zal dus in de toekomst overbodig worden. Mijn voorstel is om binnenkort (zodra SWAT tijd heeft) van OTRS naar Launchpad te gaan, maar alleen de functionaliteit die er nu is houden en verder niet uitbreiden of tijd in gaan steken. Berichten kunnen beantwoord worden via PM (de forumnamen worden wel op Launchapd weergegeven).

Zodra het forum overgaat op versie 2.0 (die nu nog niet af is), kan het moderatie centrum gebruikt worden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline heir4c

  • Lid
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #26 Gepost op: 2010/10/25, 20:39:44 »
En vanuit dat moderatie centrum kunnen we dan wel antwoorden? En komen die gemelde berichten dan daar terecht? Dan zouden we OTRS of Launchpad niet nodig hebben?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #27 Gepost op: 2010/10/25, 21:33:30 »
En vanuit dat moderatie centrum kunnen we dan wel antwoorden? En komen die gemelde berichten dan daar terecht? Dan zouden we OTRS of Launchpad niet nodig hebben?
Inderdaad!

Het moderatie centrum in SMF 2.0 ziet er inderdaad heel geschikt uit.

Zo kan je als moderator ook een bericht achterlaten voor andere moderators. Je kan de melder beantwoorden via PB en/of meldingen Negeren of Sluiten.

En meerdere functies zoals een overzicht van openstaande meldingen of eerdere meldingen van of over een gebruiker.

En nieuwe moderators hebben direct toegang tot het moderatie centrum. :) Geen dubbele administratie in een Launchpad groep of mailinglijst (of otrs).

Kan het moderatie centrum ook worden gebruikt voor meldingen via e-mail aan forum@?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #28 Gepost op: 2010/10/26, 13:25:21 »
Hmm, dat moderatiecentrum van SMF doet me heel erg denken aan het moderatiecentrum van PHPBB. Nu maar hopen dat SMF het beter doet, want dat moderatiecentrum van PHPBB zuigt.
Als het beter werkt dan die van PHPBB, dan ben ik voor :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #29 Gepost op: 2010/10/26, 13:43:33 »
No offense, maar zo'n post hebben we weinig aan. Vertel dan op zijn minst ook het volgende erbij:
Waarom zuigt het, wat zijn de minpunten?
Wat zijn verbeterpunten i.e. wanneer vind jij het beter werken?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #30 Gepost op: 2010/10/26, 20:33:20 »
@Wazzzaaa: Hoezo weinig? Ik zeg toch dat als het beter is, ik voor ben? Dat is een duidelijke stem en dus een goede post.
En ik zeg ook nergens dat ik het slecht vind werken. Ik zeg dat ik die van PHPBB (een andere hele bekende open source forumsoftware) vind zuigen. Daarom ben ik dus benieuwd of die van SMF beter is. Lezen is ook een vak ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #31 Gepost op: 2010/10/26, 22:35:16 »
Daarom ben ik dus benieuwd of die van SMF beter is.
Kijk eventueel op de wiki http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/WebsiteTheme/Forum/Meehelpen om smf 2 zelf te installeren.

Best fun om mee te "spelen", extra gebruiker aanmaken, topic melden, bericht beantwoorden, gebruiker bannen, enz. Dan kan je goed bepalen of dit een waardige alternatief voor otrs is.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #32 Gepost op: 2010/10/26, 23:08:21 »
@testcees: Das wel een goeie eigenlijk :) Ga ik waarschijnlijk morgen even doen ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #33 Gepost op: 2010/10/26, 23:10:39 »
Geen gek idee, gezien jij er straks meer mee moet doen dan alleen berichtjes posten.
En als je iets dan vindt zuigen. Dan hoor ik graag onderbouwing :).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #34 Gepost op: 2010/10/26, 23:35:21 »
Die van PHPBB zuigt omdat het controlepaneel onlogisch in elkaar zit en 1-2 functies niet werken. Terwijl die wel zouden moeten werken met de rechten die ik heb/had.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #35 Gepost op: 2010/10/28, 22:01:31 »
Zodra het forum overgaat op versie 2.0 (die nu nog niet af is), kan het moderatie centrum gebruikt worden.
Op dit moment is er een Release Candidate 3 en op de web site lees ik geen duidelijke verwachting wanneer de definitieve versie wordt verwacht.

Gezien de beperkte capaciteit voor direct beheer lijkt het mij verstandig te wachten tot andere sites zijn voorgegaan met de upgrade naar 2.0 (lees: de upgrade pas uit te voeren nadat versie 2.0 enige tijd uit is).

Kunnen/willen we daar op wachten, en zolang nog otrs gebruiken?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #36 Gepost op: 2010/10/28, 22:09:17 »
Zodra het forum overgaat op versie 2.0 (die nu nog niet af is), kan het moderatie centrum gebruikt worden.
Op dit moment is er een Release Candidate 3 en op de web site lees ik geen duidelijke verwachting wanneer de definitieve versie wordt verwacht.

Gezien de beperkte capaciteit voor direct beheer lijkt het mij verstandig te wachten tot andere sites zijn voorgegaan met de upgrade naar 2.0 (lees: de upgrade pas uit te voeren nadat versie 2.0 enige tijd uit is).

Kunnen/willen we daar op wachten, en zolang nog otrs gebruiken?

Er zijn al heel wat forums overgegaan op SMF2.0 RC3. Ik voorzie daar weinig problemen mee. Het nieuwe thema wordt ook geschreven voor SMF2.0 (en zal hoogst waarschijnlijk niet op SMF1.x werken). Mocht het beheerteam hier anders over denken, dan hoor ik dat ook graag.

SWAT wil wel dat OTRS snel de deur uit is. Tot die tijd kunnen we gewoon vooruit met de nieuwe Launchpad plugin.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Beheerteam: Inventarisatie voor uitfaseren OTRS
« Reactie #37 Gepost op: 2010/10/28, 23:19:12 »
SMF 2.0 is meer dan stabiel genoeg. Grote fora stappen al over, waaronder forum.sekswoordenboek.nl
Dit is een zeer groot en informatief forum. Zij gebruikten SMF 1.1.x bèta en zijn nu overgestapt naar 2.0 RC3 zonder enig probleem.
Zo zijn er wel meer. SMF 2.0 is meer dan stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, dus we zouden zo over kunnen stappen, Ronnie +1 :)