Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cedega installeren  (gelezen 2325 keer)

elias

  • Gast
cedega installeren
« Gepost op: 2006/03/12, 15:42:58 »
Ik wouw graag (een demo ;) ) installeren van cedega.
het noemt
 /home/elias/Desktop/Cedega5.1demonoid/cedega-5.1.tgz
er staan heel wat mappen in zoals etc en andere mappen die in de ubuntu hoofdmap staan, en daaronder nog mappen en tan hier en daar een file.
nu is mijn vraag hoe kan ik dit installeren??!!

cedega installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/12, 18:04:57 »
Er zit vast wel een README of INSTALL bestand bij ;)

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
cedega installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/13, 08:24:58 »
Je hebt ergens een install script eindigend op .sh.
Open een terminal en doe
sudo sh bestand.sh en uitvoeren in terminal

cedega installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/14, 22:13:03 »
Je kan ook een .deb downloaden bij Transgaming. Werkt prima.

cedega installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/26, 16:44:18 »
Citaat van: Abandon
Je kan ook een .deb downloaden bij Transgaming. Werkt prima.
Is daar ook een gratis cedega versie? Ik heb die vote dingen toch niet nodig. Ik moet enkel een klein programmatje voor de lessen installeren. En onder Wine crasht dat na paar minuten.

update:
Ik wil Wine er af gooien, maar na synaptic en volledig verwijderen vind ik toch nog veel restbestanden. oa in /home, /usr/.... Is het de bedoeling dat je in Linux na een verwijdering toch nog de restbestanden moet gaan zoeken. Ik dacht dat dit enkel een zeer lastig probleem in Windows was.


Arvid

Azalin

  • Gast
cedega installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/26, 18:32:17 »
De enige gratis Cedega die er bestaat is de demo. En die kan je bij transgaming vinden aangezien dat de makers zijn. Elke andere "gratis" versie is dus naja, illegaal en daar zullen vast wel deb bestandjes van zijn maar ... 15 euro is volgens mij toch niet echt veel geld voor zo'n programma.

Wine moet je er dan afgooien met Volledig verwijderen. Dan verwijdert hij (bijna) alle configuratie bestanden. Bijna omdat het soms niet alles weg k

cedega installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/26, 20:50:01 »
Oke dan was het maar een kleine uitzondering. tja, als nieuweling in Ubuntu stelde ik gewoon vast dat er idd wat bleef zitten. Maar wat je zegt tegenover MS is dit nihil. Toch goed dat ik weet dat dan zelf altijd een nakijk.
En dan zal ik wel eens zien naar die cedega,

Bedankt,
Arvid Van Essche

cedega installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/26, 22:03:53 »
Het pakketbeheer systeem zal *NOOIT* in /home bestanden toevoegen/wijzigen/verwijderen.

Azalin

  • Gast
cedega installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/26, 22:32:13 »
Mja, .wine uit je home moet je ook handmatig verwijderen. ik bedoelde de configuratie bestanden in o.a. lib of bestanden in usr ... configuratie bestanden en geinstalleerde programmaś in de home map, tja, die moet je altijd zelf weghalen als je dat wil... toch?

Offline SWAT

  • Administrator
cedega installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/27, 11:48:08 »
Citaat van: Azalin
De enige gratis Cedega die er bestaat is de demo. En die kan je bij transgaming vinden aangezien dat de makers zijn. Elke andere "gratis" versie is dus naja, illegaal en daar zullen vast wel deb bestandjes van zijn maar ... 15 euro is volgens mij toch niet echt veel geld voor zo'n programma.
Er is inderdaad de demo die gratis, maar afaik is de cvs versie ook 'gratis'. Vergeet niet dat dit beide bij lange na niet even goede versies zijn dan de echte Cedega. Ik heb hier al lang een abonnement op, met veel plezier, omdat ik nu niet meer naar Windows hoef te booten :D

Azalin

  • Gast
cedega installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/29, 10:11:01 »
Beetje jammer alleen dat nog niet alles goed draait... zo heb ik al een stapel spelletjes die het officieel en officieus niet doen... terwijl er uiteraard ook een zooi zijn die het wel doen.. maargoed. Wie weet zal het allemaal zo lekker soepel gaan dat Windows bij mij echt verleden tijd kan worden genoemd.