Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3D benchmark voor linux  (gelezen 1879 keer)

degenstuk

  • Gast
3D benchmark voor linux
« Gepost op: 2008/06/06, 22:05:08 »
Hoi,

Ik ben gisteren deze: http://unigine.com/download/  benchmark tegengekomen, hij is wel aardig om te kijken wat de 3D prestaties zijn op een linux systeem.
Wel heb je zowel de windows als de linux files nodig en moet je de linux binaries in de windows map zetten om een van de .sh files aan de praat te krijgen. Ik zelf heb de opengl windowed (1024x768) gebruikt en moest ook nog de "HDR" render optie uitzetten om geen zwart of wit beeld te krijgen.

De resultaten van de benchmark:

FPS:   43.4
Scores: 920

Hardware
Operating system:   
Linux 2.6.24-18-generic i686
CPU model:   
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
CPU flags:   1998MHz MMX SSE SSE2 SSE3 HT
GPU model:GeForce 8600 GT PCI Express 169.12 512Mb11

Misschien is het wel leuk om te kijken wat ander systemen/configuraties doen met deze benchmark.

Groeten

Terry

Offline Kogacarlo

  • Lid
3D benchmark voor linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/26, 21:52:11 »
Ik probeer ook een benchmark voor elkaar te krijgen maar ik snap nog niets van Linux.
Ik krijg bv. Lmbench niet aan de praat.
Athlon 3700+ met 1 gig DDR400 3-3-3-8.

Eerst naar de kroeg, morgen weer een dag.
Ubuntu op een stickie

Offline Kogacarlo

  • Lid
3D benchmark voor linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 16:26:49 »
OK ik heb de 'Linux Binaries" gedownload.
Uitgepakt; er zitten 4 files in:

lib....so
main
sanct.....sh
sanct.....sh

En wat moet ik daar nu mee doen?
Ubuntu op een stickie

3D benchmark voor linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/28, 16:41:59 »
sh bestanden kun je uitvoeren met het sh commando.
sh filename

Offline Kogacarlo

  • Lid
3D benchmark voor linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/28, 17:06:37 »
Dan krijg ik dit:
Ubuntu op een stickie

degenstuk

  • Gast
3D benchmark voor linux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/29, 21:56:01 »
he, toch nog een reply op deze post! Ik dacht dat blijkbaar niemand interesse heeft voor een 3D bechmark ;)

Om de .sh succesvol te draaien moeten de bestanden van de linuxversie in de map van de windowsversie gezet worden.
Ik heb even naar de foutmelding gekeken maar wat er staat zegt mij ook niet zo heel veel.

Wat voor video kaart wordt er gebruikt?

Offline Kogacarlo

  • Lid
3D benchmark voor linux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/30, 02:30:06 »
Ik heb een Ati Radeon X700 Pro. En een LG 1680x1050 monitor.
---Bedoel je dat Windows ook geïnstalleerd moet zijn?
Ubuntu op een stickie

degenstuk

  • Gast
3D benchmark voor linux
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/30, 19:02:34 »
Nee, windows (besturingssysteem) zelf heb je niet nodig, maar op de site van unigine.com kan je een linux versie als een versie voor windows downloaden.  

Nu is de truc echter om beide versies te downloaden en om de bestanden van linuxversie in de map van de windowsversie te zetten en 'm dan te draaien door het .sh uit te voeren.

Je foutmelding doet echter andere fout vermoeden, kan je posten of dezelfde soort meldingen komen als je het commando  "glxinfo" in de terminal ingeeft?
 (copy gaat met [CTRL] + [SHIFT] + [V])

Offline Kogacarlo

  • Lid
3D benchmark voor linux
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/01, 01:49:28 »
OK ik heb de map met Windows files ook gedownload. (Daar zit o.a. main.exe  in)
Beide mappen staan nu op het bureaublad.
Daarna heb ik de inhoud van de 'windows' map gecopieerd naar de 'linux' map. De originele bestanden uit de 'linux' map heb ik daar laten staan.
Als ik dan in de terminal naar de 'linux' map blader en het commando 'sh filename' invoer krijg ik bei allebei de sh files ongeveer zo'n zelfde melding als een paar posts terug.
----Moet ik soms Wine installeren?
P.S. hoe open ik ook alweer een terminal in de map waar ik me bevind? (of gaat dat helemaal niet?)

En dan dit nog:

carlo@carlo-desktop:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
    GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group,
    GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON X700 PRO
OpenGL version string: 2.1.7412 Release
OpenGL extensions:
    GL_AMD_performance_monitor, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers,
    GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_multisample,
    GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object,
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects,
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient,
    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_float,
    GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle,
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos,
    GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader,
    GL_ATI_meminfo, GL_ATI_separate_stencil, GL_ATI_texture_compression_3dc,
    GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float, GL_EXT_abgr,
    GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array,
    GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord,
    GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_gpu_program_parameters,
    GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_depth_stencil,
    GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal,
    GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color,
    GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
    GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
    GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
    GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object,
    GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_vertex_array,
    GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square, GL_NV_texgen_reflection,
    GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod,
    GL_WIN_swap_hint, WGL_EXT_swap_control

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  0 16 16 16 16  0 0 None
De laatste regels worden een keer of 50 herhaald
Ubuntu op een stickie

degenstuk

  • Gast
3D benchmark voor linux
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/01, 22:33:48 »
Zo te zien geeft glxinfo geen fouten, ik ben namelijk de foutmelding ("locking assertion failure") ook al tegen gekomen op het internet wat te maken had met andere programma's.

Misschien zijn andere mensen hier op het forum tegen dezelfde foutmelding aangelopen. Iemand?
Het zou te maken kunnen hebben met een AMD64 installatie.

wizard1894

  • Gast
3D benchmark voor linux
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/09, 17:20:54 »
hoi ik ben Johan en dit is mijn score met me systeem ik kom best hoog

FPS: 34.0
Scores: 720

Hardware
Operating system: Windows XP (build 2600, Service Pack 3) 32bit
CPU model: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
CPU flags: 2999MHz MMX SSE SSE2 SSE3 HT
GPU model: NVIDIA GeForce 7950 GT 6.14.11.7519 512Mb

Settings
Render: opengl
Mode: 1024x768 2xAA windowed
Shadows: shadow map hardware soft
Shaders: high
Textures: high
Anisotropy: 16x
Translucence: enabled
Parallax: enabled
Specular: enabled
Reflection: enabled
Refraction: enabled
Motion blur: disabled
Glow: enabled
DOF: disabled
HDR: disabled

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
3D benchmark voor linux
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/09, 17:37:45 »
En wat is je score in Ubuntu of een andere Linux variant?