Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zylom games  (gelezen 26286 keer)

Offline Kevin.

  • Lid
Zylom games
« Gepost op: 2009/07/30, 22:08:08 »
Haai iedereen,

Ik heb vandaag Linux Mint 7 bij mijn nicht op haar laptop geïnstalleerd omdat haar Windows het niet meer deed.
Toen vroeg ik ook wat ze zoal deed op die computer en dat was: Beetje internetten, MSN'en, Downloaden, Van die Zylom spellen spelen. En bij dat laatste dacht ik dus van "Ja.. En nou". Mijn vraag is dus of/hoe je die Zylom spellen onder Ubuntu/Linux mint aan het werkt krijgt.

Alvast bedankt
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2

Re: Zylom games
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/30, 23:05:47 »
Ik heb van Zylom even Zuma Deluxe geprobeerd onder zowel Wine als CrossOver Pro.
Bij beide kan ik wel installeren.
Alles werkt, totdat ik op Spel Starten klik.
Dus nee, werkt niet.

Offline Duckie

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/31, 00:39:43 »
Ik heb van Zylom even Zuma Deluxe geprobeerd onder zowel Wine als CrossOver Pro.
Bij beide kan ik wel installeren.
Alles werkt, totdat ik op Spel Starten klik.
Dus nee, werkt niet.


Bij jou misschien niet maar bij mij werkt Zuma Deluxe prima onder wine i.c.m. Jaunty.
Ik zou zeggen, gewoon proberen dus.
____________________________________________

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Zylom games
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/31, 01:16:42 »
Bah.....

Ik krijg dus dit.....

Citaat
Start het spel niet?
Sommige van onze spellen, waaronder dit spel, werken alleen onder Windows. Als je dit spel wilt spelen, dan kun je het dus helaas alleen spelen op een PC met Windows. We hebben echter ook spellen die niet alleen onder Windows werken. Je kunt dus ook één van deze spellen spelen.

Weer die Windows.....
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Zylom games
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/31, 08:53:02 »
Klopt, Zylom vereist een plugin die alleen maar op Windows werkt. On the other hand: de plugin is niet IE-only, hij werkt ook in Firefox en Opera op Windows :)

Re: Zylom games
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/31, 09:46:32 »
Dingen die je kunt proberen:
Firefox via Wine draaien, en proberen daarin de plugin te installeren (nadeel, Firefox via Wine is minder snel)
Windows in Virtual Box draaien (Je moet hiervoor wel genoeg geheugen hebben)

Maar wat ik persoonlijk zou doen, is gewoon een alternatief voor Zylom games zoeken.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Zylom games
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/31, 21:14:02 »
Ik heb ooit eens mails gestuurd naar GameNext (ik geloof dat dat een zusterbedrijf is van Zylom o.i.d, of dat ze allemaal onder dezelfde dekmantel vallen), en na 5 keer een antwoord van een bot gekregen te hebben, hebben ze op mijn hele uiteenzetting (laten we zeggen dat op het coden na ik het geport had naar Linux en Mac :P ) gewoon geantwoord, "Sorry, onze spellen worden niet ondersteund op Mac. Je kan Boot Camp gebruiken en bla bla bla..."

Laatste wat ik ga zeggen is: hoera, het spel werkt op Mac, maar ik heb wél Boot Camp nodig! (voor diegenen die niet op de hoogte zijn van wat Boot Camp is, het Linux-equivalent is rebooten en Windows starten -- exact, Boot Camp gebruiken betekent rebooten en Windows starten.)

Zo heb ik nog wat andere spelmakers ontmoet: Voor Mac, gebruik Boot Camp. Op Linux kan je Wine proberen. Mijn eerste reactie: je weet dat deze systemen bestaan, gebruik dan OpenGL of betaalt Microsoft soms jullie?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Zylom games
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/01, 14:36:27 »
Geeen Zylom-spellen doen... Surf naar spele.nl ;)

Re: Zylom games
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/01, 20:16:31 »
@SeySayux: Je kan op Mac ook Wine of CrossOver Office gebruiken ;)

Offline maxpower

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/10, 14:11:36 »
Jah wine alleen beetje moeilijk.. crossover office schijnt wel goed te werken.. Maar dunnot like Mac os.. :S ik weet neit.. is allemaal wel zo mooi gebruikersvriendelijk :P maar heb altijd gelijk de neiging terminal venster te openen :P dus kan ik net zo goed gelijk in linux gaan werken.. en dat doe ik ook

Offline Schendje

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #10 Gepost op: 2009/08/12, 18:28:24 »
Ik heb vandaag een nieuwere versie van Wine geinstalleerd (1.1.26) en ineens deed Farm Frenzy het (een Zylom spel).

De nieuwste versie in de Wine repository is 1.1.27, ik weet niet of die het ook doet. Ik heb hem namelijk gewoon via een .debje geïnstalleerd.

The Nightshift Code (oid) deed het echter niet, dus het is nog een beetje behelpen. Maar dit topic komt via Google naar boven, dus dacht dat ik het even meldde voor de mensen die ook op zoek zijn.

Re: Zylom games
« Reactie #11 Gepost op: 2009/08/12, 20:22:29 »
Ik weet niet of dat met 1.1.27 werkt. Age of Empires 2 werkte hier keurig, totdat Wine 1.1.27 uitkwam. Nu doet ie het niet meer :(

Offline Schendje

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #12 Gepost op: 2009/08/12, 21:38:26 »
Precies, daarom wilde ik niet meteen 1.1.27 ook uitproberen.

Maar iig hoop voor de mensen die graag Zylom spelen. :)

Offline laudaka

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #13 Gepost op: 2009/08/13, 06:06:58 »
Ik heb vandaag Linux Mint 7 bij mijn nicht op haar laptop geïnstalleerd omdat haar Windows het niet meer deed.
Toen vroeg ik ook wat ze zoal deed op die computer en dat was: Beetje internetten, MSN'en, Downloaden, Van die Zylom spellen spelen. En bij dat laatste dacht ik dus van "Ja.. En nou". Mijn vraag is dus of/hoe je die Zylom spellen onder Ubuntu/Linux mint aan het werkt krijgt.
Hoi Kevin,
Ken het probleem. Mijn beste vriendin speelt ook die suffe Zylom spelletjes en dan wil ik ze ook graag spelen, maar onder Linux kan dat heel lastig zijn. Het goede nieuws is: Sommige Zylom spelletjes werken probleemloos onder Linux. Het slechte nieuws is dat zo'n driekwart van de spelletjes niet werkt.

Een deel van de spelletjes is inderdaad alleen-Windows. (Er is een internetbrowserplugin voor nodig die alleen onder Windows werkt de "Zylom Games Player Plugin". Dit zou onder Linux misschien wel kunnen werken met Wine zoals hierboven al gezegd.)

Maar zeker de helft van de Zylom spelletjes zou gewoon probleemloos moeten werken in Linux omdat ze in Java van Sun Microsystems geprogrammeerd zijn. (Voor iedereen die niet weet wat Java is hier een snelle maar slordige uitleg: Java is een plugin voor Internet Explorer of Firefox of een andere browser, bijvoorbeeld de minibrowser van je mobieltje. Als op een Windows of Apple of Linux machine de Java plugin geïnstalleerd is dan zal elk Java programma daarop draaien, op wat voor machine het ook geprogrammeerd is. Want Java is gemaakt om multi-platform te zijn. Java is dus gemaakt door Sun, niet te verwarren met JavaScript trouwens. Oh, en die Java plugin is op vrijwel alle laptops en pc's geïnstalleerd, ook onder Linux. Dus Java spelletjes zijn op zich perfect.)

Ik zei dus dat heel veel spelletjes gewoon probleemloos moeten werken in Linux... want die zijn in Java geprogrammeerd en dus niet alleen-Windows, ze zouden zelfs op de betere mobieltjes nog moeten draaien en zeker op Linux. Maar op mijn Ubuntu Linux 8.04 crashte meer dan de helft van de Java spelletjes vlak na het opstarten. De rechthoek waarin het spel zou moeten starten blijft wit en Firefox crasht zelfs ook daardoor. Uiteraard krijg ik niet de foutmelding
Citaat van: www.zylom.com
Sommige van onze spellen, waaronder dit spel, werken alleen onder Windows. Als je dit spel wilt spelen, dan kun je het dus helaas alleen spelen op een PC met Windows. We hebben echter ook spellen die niet alleen onder Windows werken. Je kunt dus ook één van deze spellen spelen.
Die andere spelletjes die ze in die foutmelding bedoelen zijn dus de Java spelletjes, maar dan moet de Java plugin van Linux wel perfect werken. En dat is bij mijn Ubuntu 8.04 dus nog niet zo. Misschien is dat in Mint Linux of een hogere Ubuntu versie beter!

Een deel van de Java spelletjes start wel probleemloos op en die werken ook gewoon perfect. Mooi voordeel is dat je vermoedelijk in Firefox speelt en dat je dan makkelijk met de Adblock Plus extensie de reclame kan blokkeren, dat kan in Internet Explorer in ieder geval niet.

Ik zal later hier nog een lijst posten van welke spelletjes het wel doen. Ik ben nu op de helft om zo'n 60 spelletjes te testen en op te schrijven wat ik krijg: foutmelding alleen-Windows, Java maar crasht, Java en spel werkt.

En dan nu eindelijk iets waar je nichtje wat mee kan: De Zylom spelletjes Bookworm, Text Express en Bejeweled werken wel onder Linux. En nog wel heel wat meer maar dit zijn drie heel populaire. Let wel op dat Text Express 2 en Bejeweled 2 juist niet werken. Maar ik zie op Zylom dat ook die oude versies soms superpopulair zijn.

Ik ben nog bezig met een lijst van de 60 meest populaire spelen en wat wel en niet werkt: alleen-Windows, Java maar crasht, Java en draait wel. Zie Linux gaming: Zylom en Linux gaming: Zylom, notes voor wat ik al heb.

Nog off-topic maar wel over Zylom spelletjes: Wist je dat je ze ook in het Engels of Frans kan spelen? Of zelfs Zweeds en nog meer talen? Is onder het knopje rechtsbovenaan op de website "Andere taal / Other language". Maar ik weet niet of dat niet te moeilijk is voor je nicht  ;) Ik vond Text Express in het Engels echt absurd moeilijk =D

Een lange reactie van mij, maar misschien heb je er iets aan.

Hoop dat je nicht niet toch gaat zeuren dat ze weer Windows wil. Als je onder Linux wel de software kunt draaien die je wil draaien dan is het natuurlijk veel fijner en voorspelbaarder dan Windows, ook juist voor huis-tuin-en-keukengebruikers.

Veel plezier met vrije/open-source software allemaal :)
Paulus/laudaka
« Laatst bewerkt op: 2009/10/17, 06:39:18 door laudaka »

sanderdam

  • Gast
Re: Zylom games
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/08, 22:35:09 »
Hoi Laudaka,

ik probeer voor mijn vriendin ook het spel Text Express aan de praat te krijgen.
Mij lukt het nog niet, kun je vertellen welke stappen jij hebt gedaan om het werkend te krijgen?

Groetjes Sander

Offline laudaka

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #15 Gepost op: 2009/10/13, 02:10:36 »
Hoi Sander,
Sorry maar ik ben even druk met anderen dingen bezig. Dus nu even geen reactie op je vraag. Ik zal later zeker wel je vraag beantwoorden.

Veel plezier met Ubuntu,
Paulus/laudaka


sanderdam

  • Gast
Re: Zylom games
« Reactie #16 Gepost op: 2009/10/14, 10:36:24 »
Hoi Laudaka,

lijkt me fijn.

Mijn videodriver is goed geinstalleerd, ik heb namelijk wel Unreal Tournament werkend gekregen.
Alleen Text Express wilt niet werken.

Ik wacht af op je reactie.

Gloetjes!

Offline laudaka

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #17 Gepost op: 2009/10/17, 08:53:21 »
Hoi Sander,
Vreemd dat het niet werkt. De Java versie van Text Express is echt niet zo ingewikkelde software. Als Unreal Tournament draait dan zou dat echt geen enkel probleem mogen zijn. Ik heb net even zitten uitproberen en ik merk dat het een beetje veranderd is bij zylom.nl/zylom.nl maar het werkt nog steeds bij mij.

Eerst twee stomme vragen, om zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben:

1. Je probeert echt het spel "Text Express" te starten en niet "Text Express 2"?
2. Je probeert de online versie van het spel te starten? Op http://www.zylom.com/nl/gratis-online-spelletjes/ klik je dus ergens bij de categorie "Woord" op "Text Express". Dan kom ik uit op http://www.zylom.com/nl/gratis-online-spelletjes/text-express/?sgid=159 en daar dan klikken op de grote knop "SPELEN".

Goed nu weet ik zeker dat we hetzelfde aan het doen zijn. Volgende vraag:
3a. Wat gaat er mis nadat je op de knop "SPELEN" hebt geklikt? Als ik erop klik opent Firefox een nieuw venster met bovenin "Additional plugins are required to display all media on this page". Welke plugin dat in hemelsnaam is weet ik niet, de mededeling verdwijnt vanzelf, je hebt die plugin niet echt nodig.  De URL van dat nieuwe venster is iets van http://game.zylom.com/servlet/Entry?g=4&s=159&nocache=1255759139343 (dat wisselt steeds).
3b. In dat nieuwe venster zou je een groot vierkant met een reclamefilmpje moeten zien of een groot zwart vierkant wat een tijdje gewoon zwart blijft (als je de Adblock Plus extensie gebruikt). Verder staat er een link om in te loggen in dat venster en nog wat meer dingen die met het spel te maken hebben. Als het goed is zie je na een tijdje in grote letters "Zylom, Have fun" langsflitsen op een zwarte achtergrond in het grote vierkant als het spelletje bijna geladen is.

4. Waar gaat het fout? Tot welke stap lukt het? En wat gaat er dan mis? Krijg je een foutmelding van de Zylom website? Een crash van Firefox, met/zonder foutmelding? Bevriest Firefox? Wordt het zwarte vierkant wit en blijft het wit?

Meer kan ik even niet verzinnen maar dit moet genoeg zijn om erachter te komen waar het fout gaat. Veel succes. Ik ben erg benieuwd.

Dan nog wat opmerkingen:
A. Ik krijg een melding dat ik mijn resolutie moet verhogen vlak na het reclamefilmpje omdat hun spelletjes niet op een resolutie onder de 768x1024 gespeeld kunnen worden. Maar ook bij die resolutie krijg ik die foutmelding. Vermoedelijk omdat het venster toch niet de goede grootte krijgt in Firefox. Het venster met de melding over de resolutie kan ik gewoon wegklikken, het spel start wel en is ook helemaal te zien.
B. Dingen gaan net iets anders bij mij als ik wel ingelogd ben dan als ik niet ingelogd ben in het venster waarin Text Express geladen wordt en waarin je het speelt. Wie weet kan dat ook nog problemen geven.
C. Zowel zonder als met de Adblock Plus extensie werkt de Text Express online versie bij mij. Wel heb ik een keer gehad dat Firefox crashte en zonder foutmelding afsloot, gewoon opeens helemaal verdwenen. Maar alle andere keren dat ik nu aan het proberen ben laadt het spel probleemloos en kan ik het ook spelen. Nee niet helemaal waar, ik kreeg eerst de melding dat je Java (van Sun) niet geïnstalleerd had. Toen heb ik de Adblock Plus extensie uitgezet (uiteraard Firefox opnieuw opstarten dan). Toen werkte het wel keer op keer. Daarna Adblock Plus weer aangezet en toen werkte het opeens weer wel met Adblock Plus aan, ook keer op keer. Dus je nicht kan het spel zonder reclame spelen. :)

Veel plezier met Ubuntu en vrije/open-source software,
Paulus/laudaka

P.S. Misschien nog leuk voor je nicht. Ik heb een webpagina met tips om beter Text Express te kunnen spelen (allerlei ezelsbruggetjes om veelvoorkomende woorden te kunnen onthouden). http://laudaka.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Text_Express

sanderdam

  • Gast
Re: Zylom games
« Reactie #18 Gepost op: 2009/10/17, 23:42:36 »
Hoi Paulus,

ik denk dat wij mekaar verkeerd begrepen hebben...

Ik bedoelde echter om de offline versie van Text Express aan de praat te krijgen via Wine.
Jouw onderstaande manier werkt inderdaad ook. Maar toch had ik liever de offline versie gehad.
Toch bedankt voor je moeite.

Jouw link met je ezelsbruggetjes is zeker weten een goede tip. Die zal ik onthouden.

Groetjes,

Sander Dam

Offline FTRacers

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #19 Gepost op: 2009/10/26, 09:37:55 »
Je zou Zylom kunnen mailen of ze ook spellen maken voor Linux.   =D
Zet ook in die mail dat steeds meer mensen Linux gaan gebruiken.

Nu momenteel is Zylom alléén voor windows.

Re: Zylom games
« Reactie #20 Gepost op: 2009/10/26, 10:56:18 »
Ik denk dat ze nog beter gaan geloven dat steeds meer mensen Mac OS X gaan gebruiken dan Linux.
Aangezien het markt aandeel voor Mac OS X 16% is en niet zakt.

Offline laudaka

  • Lid
Re: Zylom games
« Reactie #21 Gepost op: 2009/10/26, 18:01:31 »
Hoi Sander,
Oeps dat was wel dom van me :-[. Uit hoe je het geschreven had had ik toch echt wel moeten zien dat je de offline versie van Text Express (Text Express Deluxe) hebt gekocht en onder Linux probeert te gebruiken.

Helaas kan ik je daarbij niet helpen. Toevallig heb ik die Deluxe offline versie wel gekocht maar ik heb nog nooit Wine geprobeerd en heb hem alleen maar onder Windows gedraaid. Als je in dit topic geen antwoord krijgt zou ik een nieuw topic openen met als onderwerp "Text Express Deluxe werkt niet onder Wine" dan weten mensen meteen dat je een probleem hebt met Wine en een spelletje, dat scheelt.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen. Ik hoop dat je het toch aan de praat krijgt.

Veel plezier met Ubuntu en open-source software,
Paulus/laudaka