Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC, Totem, mp player sluit direct na het openen van avi, dvd  (gelezen 2147 keer)

Dimitri

  • Gast
Goedemiddag iedereen,

Ik ben nieuw hier op dit forum, na het aanschaffen van de nieuwe Ubuntu 8.10.
Fantastisch ding echt waar ben er echt van onder de indruk.  MaarrrrR....

Als ik een film wil openen (avi, dvd) via VLC of via totem of dat ander media spelerke da in het pakket zit dan gaat hij open en sluit hij DIRECT!  Heb al serieus al wat afgezocht op het net maar vind nergens een juiste oplossing dit krijg ik als ik via mijn terminal ga:

pollo@ubuntu:~$ vlc
VLC media player 0.9.4 Grishenko
[00000001] main libvlc debug: VLC media player - version 0.9.4 Grishenko - (c) 1996-2008 the VideoLAN team
[00000001] main libvlc debug: libvlc was configured with ./configure  '--build=i486-linux-gnu' '--enable-maintaner-mode' '--enable-release' '--prefix=/usr' '--enable-libtool' '--enable-fast-install' '--with-binary-version=1ubuntu3.1' '--disable-update-check' '--disable-gnome' '--disable-gtk' '--disable-familiar' '--disable-fb' '--enable-ggi' '--enable-sdl' '--enable-esd' '--enable-mad' '--enable-arts' '--enable-jack' '--enable-pulse' '--enable-lirc' '--enable-a52' '--enable-aa' '--enable-dvbpsi' '--enable-mozilla' '--with-mozilla-pkg=libxul-plugin' '--disable-kde' '--enable-mp4' '--enable-dvb' '--disable-satellite' '--enable-ogg' '--enable-vorbis' '--enable-shout' '--enable-qt4' '--disable-slp' '--enable-flac' '--disable-skins' '--disable-basic-skins' '--enable-skins2' '--enable-freetype' '--enable-mkv' '--enable-speex' '--enable-caca' '--enable-live555' '--enable-libmpeg2' '--enable-fribidi' '--enable-cdio' '--enable-mod' '--enable-theora' '--enable-modplug' '--enable-dvdnav' '--enable-gnutls' '--enable-ffmpeg' '--enable-ncurses' '--enable-smb' '--disable-gnomevfs' '--enable-bonjour' '--enable-mpc' '--enable-vcd' '--enable-vcdx' '--enable-notify' '--enable-twolame' '--enable-x264' '--enable-faad' '--disable-zvbi' '--enable-telx' '--enable-mediacontrol-bindings' '--disable-atmo' '--enable-taglib' '--enable-libass' '--enable-libdca' '--enable-alsa' '--enable-dv' '--enable-v4l' '--enable-v4l2' '--enable-pvr' '--enable-svgalib' '--enable-dvd' '--without-dvdcss' 'build_alias=i486-linux-gnu' 'CFLAGS=-g -O2' 'LDFLAGS=-Wl,--as-needed' 'CPPFLAGS=' 'CXXFLAGS=-g -O2'
[00000001] main libvlc debug: translation test: code is "C"
[00000001] main libvlc: Running vlc with the default interface. Use 'cvlc' to use vlc without interface.

als ik dan 'cvlc' gebruik dan krijg ik hetzelfde 'open en sluit direct'.

dan krijg ik dit na het gebruik van VLC:

QPainter::begin: Paint device returned engine == 0, type: 1
QPainter::begin: Paint device returned engine == 0, type: 1
[????????] x11 video output error: X11 request 140.19 failed with error code 11:
 BadAlloc (insufficient resources for operation)
X Error of failed request:  BadAlloc (insufficient resources for operation)
  Major opcode of failed request:  140 (XVideo)
  Minor opcode of failed request:  19 ()
  Serial number of failed request:  83
  Current serial number in output stream:  84

Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen want ik kan TOTAAL geen filmen meer afspelen!!!!

Alvast bedankt hé

Groetjes
Dimitri



Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: VLC, Totem, mp player sluit direct na het openen van avi, dvd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/06, 19:55:00 »
Ten eerste: geen paniek.
Vervolgens even beschrijven wat voor pc je gebruikt.

Offline siegi

  • Lid
Re: VLC, Totem, mp player sluit direct na het openen van avi, dvd
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/06, 20:08:45 »
Neem dit even door.
http://wiki.ubuntu-nl.org/Multimedia

Kijk ook eens even of er geen restricted hardware driver te beschikking is. systeem > beheer > hadware drivers.

Offline Miki

  • Lid
Re: VLC, Totem, mp player sluit direct na het openen van avi, dvd
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/09, 23:06:42 »
Volgens mij heb ik een vergelijkbaar probleem gehad.
Heb je toevallig een Ati videokaart? In dat geval zou het
er aan kunnen liggen dat de open source driver niet voldoet,
en je de proprietory Ati driver moet installeren.

Met vriendelijke groet,

Miki

Offline SNWBRDR

  • Lid
Re: VLC, Totem, mp player sluit direct na het openen van avi, dvd
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/09, 23:41:02 »
Hier heb ik ook last van als ik mijn visuele effecten aan zet (normal of extra).
Eenmaal dit terug uit is, blijft VLC gewoon open en speelt hij terug normaal films af.

Via terminal zag ik ook staan: insufficient resources for operation.
Dus ik denk dat mijn videokaart dit gewoon niet aankan.

Ofwel is er ergens een instelling of een driver nog niet helemaal in orde.

peterveurshout

  • Gast
Re: VLC, Totem, mp player sluit direct na het openen van avi, dvd
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/01, 17:07:53 »
Ik weet niet of dit nog relevant is, maar ik heb met precies hetzelfde probleem te maken gehad. De oplossing vond ik hier op het Engelstalige Ubuntu-forum (3e 'thing to try').

Citaat
3rd, reset the VLC configuration. You can do this from the command-line but I usually do it through the GUI. Open your Places > Home Folder. Type <CTRL> <H> to show the hidden folders. Go into the ".config" folder and delete the "vlc" sub-folder. Now try re-opening VLC.