Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Af en toe valt verbinding weg met TP Link TL-WN821N USB adapter. (OPGELOST!)  (gelezen 5235 keer)

Offline babybird

  • Lid
Gebruik Ubuntu 10.10 met een draadloze TP Link TL-WN821N USB adapter maar om de zoveel tijd verliest hij de verbinding. Hij probeert dan opnieuw te verbinden en vraagt ook om Authenticatie en als je dan verbinden aanklikt lukt het niet om een verbinding tot stand te brengen.
Het lukt wel als je de USB adapter er uit haalt en weer terug plaatst.

Weet iemand hoe ik dit misschien kan verhelpen?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/06, 08:39:54 door babybird »

Offline babybird

  • Lid
Re: Af en toe valt verbinding weg met TP Link TL-WN821N USB adapter.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 10:30:39 »
Niemand een idee? Ik heb wel ndisgtk gebruikt om het windows stuurprogramma te installeren en even kijken hoe dat gaat.

Is er toevallig een lijst van USB Adapters die goed werken in Ubuntu 10.10?

Offline petervs

  • Lid
Re: Af en toe valt verbinding weg met TP Link TL-WN821N USB adapter.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/02, 19:36:26 »
Ik heb zelf een TP Link TL-WN321G, welke perfect werkte onder 10.04, maar bij 10.10 hetzelfde euvel gaf als bij jou. Toeval of niet, maar met https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-het-energiebeheer-uit-voor- kon de adapter wel goed verbinding maken.
Ubuntu MATE 16.04

Offline babybird

  • Lid
Ik heb ndisgtk gebruikt om het windows stuurprogramma te installeren en tot nu toe is hij niet meer weggevallen. Petervs bedankt voor het meedenken!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik heb ndisgtk gebruikt om het windows stuurprogramma te installeren en tot nu toe is hij niet meer weggevallen. Petervs bedankt voor het meedenken!

Het gebruik van het Windowsstuurprogje is een noodsprong..... Naar aanleiding van een ander draadje op dit forum, heb ik de instructie voor het aanpakken van het wegvallen van de verbinding, uitgebreid en herzien:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-het-energiebeheer-uit-voor-

Probeer dat eens? Eerst ndisgtk ongedaan maken.

Offline babybird

  • Lid
Heb hem verwijderd, even kijken hoe het nu gaat en anders energiebeheer uitschakelen. Of kan ik dat beter sowiezo doen?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/08, 20:47:10 door babybird »

Offline babybird

  • Lid
Heb hem verwijderd, even kijken hoe het nu gaat en anders energiebeheer uitschakelen. Of kan ik dat beter sowiezo doen?
Heb nu weer ndisgtk gebruikt want na opnieuw opstarten kon ik geen draadloze verbinding maken. Adapter wordt w.s. niet gezien. Hoe kan ik het het beste doen?