Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: email verzenden  (gelezen 1474 keer)

email verzenden
« Gepost op: 2017/10/05, 17:04:53 »
 ik en mijn partner, ondervinden steeds weer hinder van de uitgaande mail.
in Thunderbird ontvang ik op al mijn email adressen gewoon de mail, maar als ik op de  hotmail of outlook wil verzenden, krijg ik geen mail verzonden
smtp-mail.outlook.com  is de standaard verzender . aan passen van deze bied ook geen oplossing.
wat kan wel werken om dit te kunnen oplossen?
versie 52.3.0

swake

  • Gast
Re: email verzenden
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/05, 18:18:02 »
Bij de instellingen van het e-mail account wat valt daar te lezen bij Servertype en Servernaam .
Servertype moet ingesteld staan op IMAP-mailserver
Servernaam op imap-mail.outlook.com

Eventueel zou ik account eens verwijderen en opnieuw aanmaken .
« Laatst bewerkt op: 2017/10/05, 18:19:56 door swake »

swake

  • Gast
Re: email verzenden
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/05, 18:25:11 »
Citaat
smtp-mail.outlook.com  is de standaard verzender . aan passen van deze bied ook geen oplossing.

Jullie andere e-mail adressen zijn die gekoppeld aan de internet provider ? bijv. ziggo .

Offline DeBaas

  • Lid
Re: email verzenden
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/05, 22:52:18 »
outlook.com, hotmail.com, live.nl en varianten:

IMAP server (inkomend)

Servernaam: imap-mail.outlook.com
Poort: 993
Gebruikersnaam: email@adres
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS
Bij Kopieën & mappen > Bij het verzenden van berichten, automatisch:
GEEN vinkje plaatsen bij: Een kopie plaatsen in

SMTP server, staat deze ook als uitgaande server in dat account?

Servernaam: smtp-mail.outlook.com
Poort: 587
Gebruikersnaam: email@adres
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

check...........

Of.......
Mogelijk voldoet je wachtwoord niet aan de huidige eisen, dan dien je je wachtwoord te wijzigen in een langer of met cijfer(s) en leesteken(s).
« Laatst bewerkt op: 2017/10/05, 22:59:55 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline MKe

  • Lid
Re: email verzenden
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/06, 08:34:37 »
Is het van de laatste tijd? De Outlook service (en dus hotmail en live accounts) heeft de laatste tijd veel problemen gehad. Ik kon vorige week ook geen email versturen. Soms ontvangt hij ook niets. Dit geldt voornamelijk IMAP en SMTP services, dus niet de webmail.

Overigens hoef je niet de SMTP (verzend server) van Outlook te gebruiken als je dat niet wilt. Je kunt bijvoorbeeld prima de gmail smtp server gebruiken, waarbij het voor de ontvanger lijkt alsof het gewoon via hotmail is verstuurd. Je zou bijvoorbeeld voor je hotmail account de SMTP instellingen van je eigen provider kunnen gebruiken.

Offline Dalma

  • Lid
Re: email verzenden
« Reactie #5 Gepost op: 2017/10/06, 15:20:33 »
Foutje
« Laatst bewerkt op: 2017/10/06, 15:22:32 door Dalma »

Re: email verzenden
« Reactie #6 Gepost op: 2017/10/06, 15:53:38 »
Bij Kopieën & mappen > Bij het verzenden van berichten, automatisch:
GEEN vinkje plaatsen bij: Een kopie plaatsen in

die standen dus verkeerd ff kijken of het gaat werken

alsvast bedankt

Re: email verzenden
« Reactie #7 Gepost op: 2017/10/10, 13:23:45 »
hmm, die vink bij kopieen en mappen maakt niet veel uit.
maar bij de uitgaande server staan bij de werkende mails dus Normaal Wachtwoord
 bij de niet werkende Google Mail 0AUT2. verander ik deze naar Normaal wachtwoord krijg ik deze fout melding

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: 5.2.0 STOREDRV.Submission.Exception:SendAsDeniedException.MapiExceptionSendAsDenied; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot submit message. 16.55847:7B030000, 17.43559:00000000A0000000000000000000000000000000, 20.52176:140F4D8013004010F1030000, 20.50032:140F4D8081174010F1030000, 0.35180:00000000, 255.23226:F1030000, 255.27962:7A000000, 255.27962:0A000000, 255.27962:0E000000, 255.31418:80030400, 16.55847:84000000, 17.43559:0000000068010000000000000000000000000000, 20.52176:140F4D8013004021140F4D80, 20.50032:140F4D8081170010FE7F0600, 0.35180:2C000000, 255.23226:07000000, 255.27962:0A000000, 255.27962:32000000, 255.17082:DC040000, 0.27745:30353032, 4.21921:DC040000, 255.27962:FA000000, 255.1494:2D346263, 0.37692:AD000000, 0.37948:AD000000, 5.33852:00000000534D545000000000, 4.56248:DC040000, 7.40748:010000000000010B00000000, 7.57132:000000000000000000000000, 1.63016:32000000, 4.39640:DC040000, 8.45434:FE7F0600579A4CE0000000000000000000000000, 5.10786:0000000031352E32302E303037372E3031373A4442365052303530324D42333036343A39643466633065362D356564632D346263322D383336612D3739316337393738626563300000000000, 255.1750:80030400, 255.31418:80030400, 0.22753:80030400, 255.21817:DC040000, 4.60547:DC040000, 0.21966:80030400, 4.30158:DC040000 <95b634c8-669f-fa9b-fdc4-6d6d3a9582f5@hotmail.nl> [Hostname=DB6PR0502MB3064.eurprd05.prod.outlook.com]. Controleer het bericht en probeer het opnieuw.

pff, waarom nou weer zo lastig zijn.

edit, de instelling nu op mn provider  SMTP instellingen gezet en het werkt weer wel.
maar wat nou de oorzaak cq probleem hiervan is??
« Laatst bewerkt op: 2017/10/10, 13:27:09 door FastLady »