Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] VirtualBox problemen door KVM  (gelezen 587 keer)

[OPGELOST] VirtualBox problemen door KVM
« Gepost op: 2011/10/19, 19:08:03 »
L.S.

In mijn pogingen VirtualBox te vervangen door KVM stuit ik op onderstaande foutmelding bij opstarten van VirtualBox (zit nog veel data in bij Win XP), dus na installatie van AQEMU. Iemand een idee hoe ik hier uitkom?

Ik begin inmiddels te vermoeden dat VB toch wel een heel stuk vriendelijker is dan de alternatieven (bijvoorbeeld geen schermvullend beeld), dus de terugkeer kan wel eens blijvend zijn, ook al moet ik Oracle hierbij voor lief nemen.

Ik gebruik overigens Debian 6, maar dat speelt hier geen enkele rol denk ik.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/10/20, 18:06:40 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: VirtualBox problemen door KVM
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 23:37:52 »
Ik zweer bij Virtualbox, ik heb 2 Ubuntu versies draaien en deze maken allebei gebruik van dezelfde virtuele disk voor XP, bij KVM is mij dat dus niet gelukt om voor elkaar te krijgen. Advies: ga gewoon terug naar VB
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Re: VirtualBox problemen door KVM
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 18:06:06 »
Je hebt gewoon gelijk. Ik moet misschien wat minder dwangmatig op zoek naar enkel Opensource.
Inmiddels heb ik VB weer operationeel en dat zal tot de volgende release van Debian zo blijven.

Bedankt!

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.